Μπούμερανγκ στην πολιτική του προέδρου Τραμπ που επιδιώκει την ενίσχυση της αμερικανικής παραγωγικής μηχανής, μπορεί να γυρίσουν τα μέτρα κατά των κινεζικής κατασκευής και ιδιοκτησίας πλοία, όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv σε μία ανάλυση του υποστηρίζει ότι η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία αποτελεί κρίσιμο στοιχείο της υποδομής της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και οποιαδήποτε διαταραχή στη ροή των κινεζικών πλοίων θα μπορούσε να έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις και στη μείωση της αποτελεσματικότητας του  παγκόσμιου εμπορίου πλήττοντας τελικά τις αμερικανικές επιχειρήσεις, οι οποίες βασίζονται στην προσιτή και αποτελεσματική ναυτιλία για να παραμείνουν ανταγωνιστικές στην παγκόσμια αγορά.

Η πρόταση του γραφείου εμπορικού αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR) που στοχεύει τα κινεζικά ναυτιλιακά συμφέροντα, ιδίως στα κινεζικής κατασκευής πλοία, τα λιμενικά τέλη και τις σχετικές κυρώσεις, αντιπροσωπεύει μια σημαντική κλιμάκωση των συνεχιζόμενων εμπορικών εντάσεων μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, σημειώνει η Xclusiv. Η δεσπόζουσα θέση των κινεζικών ναυπηγείων στην παγκόσμια αγορά, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη διεθνή ζήτηση για πλοία κινεζικής κατασκευής, προκαλεί ερωτηματικά για την αποτελεσματικότητα των μέτρων του Προέδρου Τραμπ.

Κατά 45% κινεζικής κατασκευής ο στόλος ηλικίας μέχρι 10 ετών

Η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία κατέχει δεσπόζουσα θέση στην παγκόσμια αγορά, αντιπροσωπεύοντας σημαντικό μερίδιο του χαρτοφυλακίου παραγγελιών σε βασικούς τομείς της ναυτιλίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Xclusiv τα κινεζικά ναυπηγεία καλύπτουν περίπου το 70% του βιβλίου παραγγελιών για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια άνω των 10.000 DWT, το 75% του βιβλίου παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 5.000 dwt και το 37% του βιβλίου παραγγελιών για πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου άνω των 3.000 DWT.

Επιπλέον, τα κινεζικά ναυπηγεία ελέγχουν μεγάλο μέρος των παραγγελιών για τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, εδραιώνοντας περαιτέρω την κυριαρχία τους. Το 2026, προβλέπεται ότι τα κινεζικά ναυπηγεία θα παραδώσουν το 65% των νέων πλοίων σε όλες αυτές τις κατηγορίες. Αυτό το ισχυρό μερίδιο αγοράς οφείλεται σε έναν συνδυασμό παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των ανταγωνιστικών τιμών, των αποτελεσματικών διαδικασιών παραγωγής και των τεχνολογικών εξελίξεων στη ναυπηγική βιομηχανία.

Επίσης οι περισσότεροι πλοιοκτήτες στον κόσμο διαθέτουν ήδη πλοία κινεζικής κατασκευής ή βρίσκονται στη διαδικασία κατασκευής νέων σε κινεζικά ναυπηγεία. Τα κινεζικής κατασκευής πλοία αποτελούν σήμερα το 43% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου άνω των 10.000 dwt, το 23% των δεξαμενόπλοιων άνω των 10.000 dwt, το 35% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 5.000 dwt και το 15% των πλοίων μεταφοράς αερίου άνω των 3.000 dwt στον ενεργό στόλο. Τα μεγέθη είναι ακόμη μεγαλύτερα στα πλοία ηλικίας 0-10 ετών καθώς  τα κινεζικής κατασκευής πλοία αντιπροσωπεύουν 54%, 33%, 59% και 21% σε αυτά τα τμήματα, αντίστοιχα. Ο συνολικός στόλος των πλοίων ηλικίας κάτω των 10 ετών είναι κατά 45% κινεζικής κατασκευής.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΕΒΕΠ: «Γέφυρα» περαιτέρω ανάπτυξης των διμερών εμπορικών σχέσεων Ελλάδος-Ισραήλ
Επιχειρήσεις |

Οι διμερείς σχέσεις Ελλάδας Ισραήλ και το λιμάνι του Πειραιά - Τι είπε ο Κορκίδης

Περαιτέρω ενίσχυση της διμερούς επιχειρηματικής συνεργασίας, με επίκεντρο τον Πειραιά και το λιμάνι του και εντοπισμός τομέων και τα πεδίων για την περαιτέρω διεύρυνση και εμβάθυνση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών