
Από το Σάββατο 1η Μαρτίου άρχισε να ισχύει η δεύτερη φάση της μεταβατικής εφαρμογής του Π.Δ. 83/2022 και, συγκεκριμένα, η απόλυτη προτεραιότητα δραστηριοποίησης των συμμορφωμένων ρυμουλκών έναντι όλων των μη συμμορφωμένων, αναφέρει σε ανακοίνωση της η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Από τα επίσημα στοιχεία που γνωστοποιήθηκαν από την ΟΛΠ Α.Ε. διαπιστώνεται με ιδιαίτερη ικανοποίηση ότι 54 ρυμουλκά πλοία δηλώνονται ως πλήρως συμμορφωμένα με το προεδρικό διάταγμα, αριθμός που υπερπαρκεί για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες σε ρυμούλκηση του συνόλου των λιμενικών εγκαταστάσεων του Πειραιά και της Ελευσίνας, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση.
«Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν με τον επίσημο και εμφατικό τρόπο τις θέσεις της Ένωσής μας από τον Δεκέμβριο του 2022 όταν εκδόθηκε το π.δ. 83/2022, ότι ο κλάδος των ρυμουλκών θα συμμορφωθεί γρήγορα με τις απαιτήσεις του διατάγματος είτε με τα υπάρχοντα είτε με νέα ρυμουλκά πλοία», προσθέτει η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.

Επιπλέον, σύμφωνα με την Ένωση «διαψεύδει πανηγυρικά και αποστομώνει όλους εκείνους που με περισσή μιζέρια και με αποκλειστικά συντεχνιακό σκοπό εξακολουθούν όχι μόνο να αμφισβητούν το νέο θεσμικό πλαίσιο αλλά και προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν τον Πρωθυπουργό και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με την πραγματική εικόνα της εφαρμογής του προεδρικού διατάγματος και την επάρκεια των ρυμουλκών για τις ανάγκες ρυμούλκησης των πλοίων, ιδιαίτερα στον Πειραιά, ζητώντας νέα παράταση στο προϊσχύσαν καθεστώς της κατά προτεραιότητα δραστηριοποίησης των συμμορφωμένων και των τελούντων σε διαδικασία συμμόρφωσης ρυμουλκών».
Είναι βέβαιο ότι η νέα εποχή για τον κλάδο των ρυμουλκών έχει ήδη ξεκινήσει ανεπιστρεπτί, επισημαίνει η σχετική ανακοίνωση. «Όσοι συνεχίζουν να ονειρεύονται την επάνοδο στο παρελθόν της ανασφάλειας και της εξυπηρέτησης αποκλειστικά και μόνο του οικονομικού τους οφέλους, πρέπει να αντιληφθούν την πραγματικότητα και να υπακούσουν στο δημόσιο συμφέρον για περισσότερη ασφάλεια για τους ανθρώπους, το περιβάλλον, τα εμπορεύματα, τα πλοία και τις εγκαταστάσεις», καταλήγει η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.