Η Air France-KLM είχε θετικές συζητήσεις με την πορτογαλική κυβέρνηση σχετικά με την πιθανή συμμετοχή της στην ιδιωτικοποίηση του αερομεταφορέα TAP και θα συμφωνούσε να διατηρήσει το εμπορικό σήμα, το δίκτυο και τις τοπικές θέσεις εργασίας της, δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, Μπεν Σμιθ.

Ο ίδιος, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου αναφορικά με τα αποτελέσματα των επαφών, υπογράμμισε, ότι η Air-France KLM θα προχωρήσει με το συγκεκριμένο έργο εάν ο χρόνος και οι συνθήκες είναι κατάλληλες.

Ο γαλλο-ολλανδικός όμιλος, η Lufthansa και ο ιδιοκτήτης της British Airways, IAG, έχουν δείξει ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση ης TAP, την οποία η πορτογαλική κυβέρνηση δήλωσε ότι θέλει να πραγματοποιήσει εντός του τρέχοντος έτους.

Το χρονοδιάγραμμα της ιδιωτικοποίησης εξαρτάται από την πορτογαλική κυβέρνηση

«Οι συζητήσεις που έγιναν την περασμένη εβδομάδα ήταν πολύ θετικές από πολιτική άποψη. Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για αυτή τη συνεργασία να τεθεί σε εφαρμογή με τις δημόσιες ανακοινώσεις που έγιναν από τον (Γάλλο) πρόεδρο (Εμανουέλ) Μακρόν προς αυτή την κατεύθυνση», τόνισε χαρακτηριστικά ο Σμιθ.

Το χρονοδιάγραμμα και οι πρωτοβουλίες της Air France-KLM

Το χρονοδιάγραμμα της ιδιωτικοποίησης εξαρτάται από την πορτογαλική κυβέρνηση, είπε ο Σμιθ, προσθέτοντας ότι η Air France-KLM είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις για τη διατήρηση της επωνυμίας και του δικτύου του TAP, καθώς και τη διασφάλιση των τοπικών ειδικευμένων θέσεων εργασίας.

Η γαλλο-ολλανδική αεροπορική εταιρεία προσκλήθηκε να συμμετάσχει στην υπερατλαντική κοινοπραξία μεταξύ της United Airlines και της Lufthansa και στοχεύει να δημιουργήσει μια εταιρική σχέση με την TAP και όχι μια πλήρη συγχώνευση, προκειμένου να αποφύγει το «ανακριτικό μάτι» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υπογράμμισε ο CEO.

Η τρέχουσα στάση της Επιτροπής για τις συμφωνίες συγχωνεύσεων βαραίνει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών, υποστήριξε ο Σμιθ, προσθέτοντας ότι ο γαλλο-ολλανδικός όμιλος δεν έχει μιλήσει με το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ για την TAP Portugal.

Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές έχουν δηλώσει ότι ανησυχούν ότι μεγάλες εξαγορές θα οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές για τα αεροπορικά εισιτήρια για τους καταναλωτές.

Τα σχέδια της κυβέρνησης για την TAP

Η TAP συγκαταλέγεται μεταξύ μιας μικρής ομάδας κρατικών αερομεταφορέων που εξακολουθούν να είναι προς εξαγορά στην Ευρώπη, μια περιοχή που σήμερα κυριαρχείται από τους τρεις μεγάλους ομίλους αερομεταφορέων. Η Lufthansa ολοκλήρωσε τον Ιανουάριο την εξαγορά μειοψηφικού μεριδίου του ιταλικού αερομεταφορέα ITA Airways, ενώ η Air France-KLM αγόρασε πέρυσι μερίδιο της SAS AB.

Ο πρωθυπουργός Λουίς Μοντενέγκρο, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Απρίλιο, δήλωσε ότι η κυβέρνηση θέλει να διατηρήσει τον κόμβο της αεροπορικής εταιρείας στη Λισαβόνα, καθώς και δρομολόγια που είναι στρατηγικής σημασίας για τη χώρα.

Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε ως στόχο να πουλήσει τουλάχιστον το 51% του αερομεταφορέα σε ένα σχέδιο ιδιωτικοποίησης που είχε ανακοινωθεί το 2023. Με την πιθανή πώληση ενός μειοψηφικού μεριδίου, ο Μοντενέγκρο θα μπορούσε να παρακάμψει την αντιπολίτευση στο κοινοβούλιο που διαφορετικά θα απειλούσε ένα σχέδιο πώλησης πλειοψηφικού μεριδίου.

Εκτός από τη μεταφορά τουριστών που επισκέπτονται την Πορτογαλία σε μεγαλύτερο αριθμό, οι πτήσεις του TAP συνδέουν μια παγκόσμια διασπορά πολιτών της χώρας και συνδέουν επίσης την ηπειρωτική χώρα με τα αρχιπελάγη Μαδέρα και Αζόρες στη μέση του Ατλαντικού.

Η πορτογαλική αεροπορική εταιρεία διοικείται από τον διευθύνοντα σύμβουλο Λουίζ Ροντρίγκεζ και μετέφερε 16 εκατομμύρια επιβάτες πέρυσι, μια αύξηση 1,6% από το 2023.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή