
Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ αποφάσισαν να ασχοληθούν σοβαρά με την ανάπτυξη και την προώθηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας! Και να κερδίζουν από την πώληση τους! Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων, που η κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει κερδίσει εντυπωσιακό μερίδιο στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, οι τιμές τους αυξάνονται σταθερά.
Οχι τόσο ώστε να φαίνεται η διαφορά – και σε καμία περίπτωση δεν κλείνει η διαφορά τιμής από τα επώνυμα προιόντα – αλλά τόσο ώστε η τιμή τους να ανταποκρίνεται στην ποιοτική του αναβάθμιση. Ωστόσο εξαίρεση αποτέλεσε το 2024, στη διάρκεια του οποίου το μέσο καλάθι των επωνύμων προϊόντων μειώθηκε από 210,60 ευρώ στα 201,47 ευρώ και αντίστοιχη ήταν η πορεία του μέσου καλαθιού των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, από 144,61 ευρώ που ήταν το 2023 έπεσε στα 133,68 ευρώ.
Η ιδιωτική ετικέτα ως ανάχωμα στην Lidl
Αντιθέτως φέτος φαίνεται πως επιχειρείται να αναπληρωθεί η απώλεια. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana στις πρώτες έξι εβδομάδες του 2025 ενώ η μέση τιμή των επωνύμων προϊόντων αυξήθηκε κατά 1,1%, η μέση τιμή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε κατά 1,6% – και το μέσο καλάθι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κοστίζει 134,11 ευρώ από 133,68 ευρώ πέρυσι.
Οπως εξηγούν πηγές της αγοράς διαχρονικά, από το 1998 που εμφανίστηκε η Lidl στην ελληνική αγορά, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ διαμορφώνοντας μία «γραμμή άμυνας» ανέπτυξαν κι αυτές με ταχύ ρυθμό προιόντα ιδιωτικής ετικέτας, όχι τόσο ως επιλογή προς τον καταναλωτή του, όσο ως «κράχτη» για να στερήσουν από την Lidl το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ετσι στις τελευταίες δεκαετίες επί της ουσίας η πώληση αυτής της κατηγορίας των προϊόντων άμεσα δεν είχε σχεδόν καμία συμμετοχή στην κερδοφορία τους. Ομως τα πράγματα άλλαξαν.
Απέχουμε ακόμη από την… Ελβετία
Η συγκεκριμένη κατηγορία συνεχίζει να «τρέχει» με υψηλούς ρυθμούς – με μεγαλύτερη «ταχύτητα» από την ανάπτυξη των επωνύμων προϊόντων. Βέβαια η ελληνική αγορά αργεί ακόμη να πλησιάσει την … ελβετική, όπου η ιδιωτική ετικέτα κατέχει το 55% των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ!
Ομως η ποιότητα τους έχει βελτιωθεί σημαντικά, όπως και η συσκευασία τους. Αυτό που συνέβαινε στο παρελθόν δεν μπορεί να συνεχιστεί, τονίζουν οι ίδιες πηγές. Ετσι έχουν αρχίσει και «τσιμπάνε» τις τιμές ώστε να βελτιώσουν την κερδοφορία τους. Μεγάλες αλυσίδες του κλάδου έχουν εντάξει την ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας στους στρατηγικούς σχεδιασμούς τους. Βεβαίως ο ανταγωνισμός είναι σκληρός.
Η κούρσα των τιμών
Ιδιαίτερα από την πλευρά της Lidl, η οποία έχοντας εξασφαλίσει – λέγεται – διψήφιο ποσοστό καθαρής κερδοφορίας, αιφνιδίως στις διαφημιστικές της επιθέσεις, μπορεί να «σκοτώσει» τις τιμές αρκετών προϊόντων κατά 20%, 30% ή και 40%.
Γεγονός που αναγκάζει τις άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ να ακολουθήσουν κατά το μέτρο του δυνατού. Δεν πρόκειται για μία εύκολη άσκηση, πόσο μάλλον σε μία εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά. Πάντως στους πρώτους έξι μήνες του έτους οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,9% – ο τζίρος των επωνύμων κατά 7,1% και της ιδιωτικής ετικέτας κατά 2,7% – και όγκος των πωλήσεων κατά 4,4%, στον οποίο τα επώνυμα συμμετέχουν με 6% και η ιδιωτική ετικέτα με 1,1%. Η μέση τιμή των ταχυκίνητων προϊόντων αυξήθηκε κατά 1,5%.


Latest News

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Νέες επενδύσεις 15 εκατ. σχεδιάζουν τα attica – Στα 247 εκατ. οι πωλήσεις το 2024
Τα πολυκαταστήματα συμπληρώνουν φέτος 20 χρόνια λειτουργίας ενώ υποδέχονται κάθε χρόνο περισσότερους από 6 εκατ. επισκέπτες

Σε BMW και ΜΑΝ ο Τζιτζικώστας - Η Κομισιόν στηρίζει την αυτοκινητοβιομηχανία
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Προσωποποιημένες επενδυτικές συμβουλές από το Piraeus WealthAdvisor
Η νέα υπηρεσία βασίζεται σε μια υπολογιστικά ισχυρή robo-for-advisors πλατφόρμα, προσαρμοσμένη στις ανάγκες τόσο των Private Bankers της Τράπεζας όσο κυρίως των πελατών της.

Πώς η Metlen μετατρέπει το εργοστάσιο στο Βόλο σε defence hub - Οι στρατηγικές συνεργασίες
Η επέκταση των παραγωγικών δυνατοτήτων στον Βόλο - Οι συνεργασίες της Metlen με μεγάλες ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες
![ΔΕΗ: Στα 18,50 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της η JP Morgan [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_stasis_exo3-2-600x352.png)
Στα 18,50 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της ΔΕΗ η JP Morgan [πίνακας]
Σύμφωνα με την αμερικανική τράπεζα, η ΔΕΗ φαίνεται σε τροχιά να πετύχει τους (επαναλαμβανόμενους) στόχους της για το 2025-27, καθώς το 65% των απαιτούμενων προς τον στόχο προσθηκών χωρητικότητας ΑΠΕ έχουν ήδη εξασφαλιστεί

Αντιδράσεις ΕΣΕΕ για τη σύμπραξη e - ΕΦΚΑ με ιδιωτικές εταιρείες
Η ΕΣΕΕ με επιστολή της προς τον Πρόεδρο, τους εισηγητές και τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής της Βουλής προειδοποιεί πως δεν πρόκειται να οδηγήσει σε βελτίωση της εισπραξιμότητας

Μπρατάκος: Στοχευμένες επενδύσεις και συστηματική εκπαίδευση πυλώνες της τεχνολογικής προόδου
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Γιάννης Μπρατάκος μίλησε στη Διεθνή Έκθεση Ψηφιακής Τεχνολογίας και Καινοτομίας BEYOND 2025

Όταν η ΑΙ μιμείται την ανθρώπινη εξυπηρέτηση | H ιστορία της Smartrep
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Κωνσταντίνο Βαρουξή, Συνιδρυτή και CTO της SmartRep. Είναι εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης που αναπτύσσει AI Agents.

Intralot: Επέκταση της σύμβασης στη Νέα Ζηλανδία ως το 2032
Η νέα επέκταση έρχεται σε συνέχεια της πρόσφατης συνεργασίας της INTRALOT με το Τμήμα Κοινωφελών Τυχερών Παιχνιδιών της Νεμπράσκα (ΗΠΑ)