
Δεν είναι μόνοι οι φιλελεύθεροι και οι ομοσπονδιακοί υπάλληλοι που είναι θυμωμένοι με τον Ίλον Μασκ. Η πτώση της τιμής της μετοχής της Tesla δείχνει ότι πολλοί επενδυτές τρέφουν αρνητικό συναίσθημα.
Οι μετοχές της Tesla εκτινάχθηκαν κατά 91% την ημέρα μετά τις εκλογές, φθάνοντας σε κορύφωση πριν τα Χριστούγεννα, καθώς οι επενδυτές ανέμεναν ότι ο Μασκ και η Tesla θα ήταν μεγάλοι νικητές λόγω της δεύτερης θητείας Τραμπ. Αλλά, στον ρόλο του ως επικεφαλής του Τμήματος Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας (DOGE), ο Τραμπ προσπαθεί να επιβάλει βαθιές περικοπές στις δαπάνες, απολύοντας χιλιάδες ομοσπονδιακούς εργαζόμενους.
Ωστόσο, η μετοχή υποχωρούσε την Παρασκευή περίπου ατά 45% από την κορύφωσή της τον Δεκέμβριο, χάνοντας το 96% της μετεκλογικής ανόδου. Μόλις ο Τραμπ ανέλαβε την εξουσία και ο Μασκ άρχισε να ασκεί εξουσία, έχει απωλέσει το 38% της συνολικής της αξίας.
Η πτώση της τιμής της μετοχής πιθανότατα αντανακλά την ανησυχία ότι ο Μασκ ήταν πολύ πιο ορατός –και πολωτικός– στην κυβέρνηση Τραμπ από ό,τι αναμενόταν. Πολλοί επενδυτές πιθανώς υπολόγισαν ότι ο Μασκ θα ήταν ένα είδος συμβούλου παρασκηνιακά καθώς ο Μασκ είχε να διευθύνει τις εταιρείες του, που θα τον κρατούσε απασχολημένο.
Η πτώση της αξίας της Tesla είναι επίσης ένδειξη των αντιξοοτήτων που αντιμετωπίζει η εταιρεία, πέραν του αυξημένου ανταγωνισμού.
Σε κάθε περίπτωση, είτε πρόκειται για ένα πρόβλημα είτε για πολλά που προκαλούν την ύφεση, είναι σαφές τώρα ότι η πτώση πωλήσεων της Tesla παρασύρει και την τιμή της μετοχής προς τα κάτω. Και δεν είναι σίγουρο τι θα μπορούσε να αυξήσει τις πωλήσεις της στο μέλλον.
«Τρίζουν» οι παγκόσμιες πωλήσεις
Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν συνολικά κατά 34% τον Ιανουάριο, οι πωλήσεις Tesla μειώθηκαν κατά 50%. Οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 29% στην Κίνα, σύμφωνα με το Reuters.
Και οι πωλήσεις της Tesla στις ΗΠΑ σημείωσαν πτώση 16% στις ΗΠΑ μεταξύ Δεκεμβρίου και Ιανουαρίου, σύμφωνα με εκτίμηση της Cox Automotive. Είναι όμως δύσκολο να βρεθεί συγκεκριμένη αιτία. Μια πτώση ακολουθεί πάντα στην αρχή του έτους, λόγω αύξησης στα τέλη του προηγούμενου για να επιτευχθούν στόχοι των οικονομικών αποτελεσμάτων πλήρους έτους.
«Aυτή θα μπορούσε να είναι η χρονιά που οι μετοχές της Tesla θα καταρρεύσουν εντελώς»
«Η πτώση των πωλήσεων στην Κίνα αφορά τον ανταγωνισμό, αλλά στις δυτικές χώρες, οι άνθρωποι είναι εξοργισμένοι μαζί του. Είτε είναι αυτό που μειώνει τις πωλήσεις στις δυτικές χώρες είτε είναι ανταγωνισμός δεν έχει σημασία. Λίγα πράγματα μπορεί να κάνει για να το αντιστρέψει. Και ξέρουμε ότι δεν πρόκειται να έχει πλήρη αυτοοδήγηση. Νομίζω ότι αυτή θα μπορούσε να είναι η χρονιά που οι μετοχές της Tesla θα καταρρεύσουν εντελώς», είπε στο CNN ο αναλυτής Γκόρντον Τζόνσον.
Ακόμη και ορισμένοι πιο αισιόδοξοι επενδυτές πιστεύουν ήδη ότι ο Μασκ θα αστοχήσει πλήρως σχετικά με την ανάπτυξη της Tesla φέτος.
Ένα πολωτικό πρόσωπο
Το ερώτημα είναι πόσο μεγάλο μέρος της βουτιάς οφείλεται σε αντίδραση στο πολιτικό προφίλ του Μασκ. Ο Μάνστερ, ο οποίος εξακολουθεί να θεωρεί τον εαυτό του «ταύρο» της Tesla, είπε ότι πιστεύει πως περίπου τα τρία τέταρτα είναι συνέπειες της εμπλοκής Μασκ με το DOGE, που οι επενδυτές θεωρούσαν ότι δεν θα πραγματοποιείτο.
Υπενθυμίζεται ότι πραγματοποιήθηκαν διαδηλώσεις έξω από καταστήματα της Tesla σε όλη τη χώρα το Σάββατο, με διάσπαρτες αναφορές για βανδαλισμούς αυτοκινήτων Tesla. Ένα άτομο συνελήφθη στο Loveland του Κολοράντο και αντιμετωπίζει ομοσπονδιακές ποινικές διώξεις μετά από βανδαλισμούς σε κατάστημα Tesla και κατοχή «εμπρηστικών μηχανισμών».
Μια δημοσκόπηση τον περασμένο μήνα από τη Morning Consult δείχνει ότι σχεδόν το 32% των αγοραστών στις ΗΠΑ «δεν θα εξέταζε» την αγορά ενός Tesla. Το ποσοστό ήταν 27% σε έρευνα της Morning Consult πριν από ένα χρόνο και μόνο 17% όταν έθεσε την ερώτηση τον Φεβρουάριο του 2021.
Υπήρξαν, επίσης, αντιδράσεις κατά του Μασκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων βίντεο βανδαλισμών και προπηλακισμών.
Προνόμια και προβλήματα από τον ρόλο του του Μασκ στο DOGE
Ο Μάνστερ είπε ότι υπάρχει ανησυχία ότι ο Μασκ αποσπάται από τη διοίκηση της Tesla. «Νομίζω ότι υπάρχουν φυσικοί περιορισμοί σε αυτό που μπορεί να κάνει. Έχει πολλά να τον απασχολούν».
Επιπλέον, θα μπορούσαν να υπάρχουν αυξανόμενες ανησυχίες ότι καθώς αυξάνονται οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών ότι οι Κινέζοι θα μπορούσαν να στοχεύσουν την Tesla λόγω του ρόλου του στην κυβέρνηση Τραμπ.
Οι θιασώτες της Tesla εξακολουθούν να είναι ευχαριστημένοι με τη συμμαχία Τραμπ.
Ωστόσο, οι ίδιοι επενδυτές λένε ότι υπάρχει ακόμα ένα επιχείρημα για το πώς οι δεσμοί του Μασκ με την κυβέρνηση Τραμπ θα μπορούσαν να ωφελήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία, όπως η ευκολότερη έγκριση για τα σχέδιά της για «ρομποταξί» με αυτοοδήγηση.
Αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν ατυχήματα, με αποτέλεσμα να διεξαχθούν διάφορες έρευνες από την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας.
Αλλά, ο Μασκ υποσχέθηκε ότι μέχρι τον Ιούνιο θα έχει έτοιμα οχήματα για να παρέχει αυτόνομες λειτουργίες χωρίς οδηγούς, και αναμένει ότι αυτή η υπηρεσία θα εξαπλωθεί γρήγορα εφόσοντο Cybercab θα κυκλοφορήσει στους δρόμους μέχρι το επόμενο έτος χωρίς τιμόνι, φρένο ή πεντάλ γκαζιού.
Αυτές οι υποσχέσεις εξακολουθούν να ενθουσιάζουν τους θιασώτες για τις προοπτικές της Tesla, ανεξάρτητα από τα τρέχοντα προβλήματα πωλήσεων. Πιστεύουν ότι η τρέχουσα πτώση της τιμής της μετοχής είναι μια ευκαιρία αγοράς για όσους πιστεύουν σε αυτό το μέλλον.
«Το πραγματικό ξεκλείδωμα της αξίας της Tesla είναι η αυτονομία», είπε ο Μάνστερ. «Ο Τραμπ λατρεύει τον Μασκ και ο Μασκ θα πάρει μερικά από τα πράγματα που θέλει και το σημαντικό είναι περισσότερες ευκαιρίες να αποδείξει την ασφάλεια των ρομποταξί. Νομίζω ότι αυτό θα συμβεί».
Άλλοι έχουν σοβαρές αμφιβολίες για αυτό. Κάποιοι αναφέρουν ότι ο Μασκ έχει υποσχεθεί ότι τα πραγματικά αυτόνομα οχήματα θα είναι πραγματικότητα σε ένα χρόνο εδώ και μια δεκαετία και τυχόν προβλήματα που ανταποκρίνονται στις τελευταίες του υποσχέσεις θα προκαλέσουν απότομη πτώση στην τιμή της μετοχής, όπως και τα στοιχεία των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου που θα ανακοινωθούν στις αρχές Απριλίου.


Latest News

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Μετά από εβδομάδες που δήλωνε πρόθυμος να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Τραμπ για την «καταπολέμηση του αντισημιτισμού», ο πρόεδρος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, Άλαν Γκάρμπερ, διάδοχος της Κλοντίν Γκέι που παραιτήθηκε έχοντας δεχθεί αφόρητες πιέσεις λόγω τω αντισημιτικών σχολίων της, φαίνεται ότι έφτασε… στα όριά του με τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα πανεπιστήμια. Ο Γκάρμπερ υποστήριξε […]

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας

Δασμοί Τραμπ: Ο εμπορικός πόλεμος καταρρίπτει τις ελπίδες για αναβίωση της πολυτελείας το 2025
Οι δασμοί ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται ότι θα καταδικάσουν τη βιομηχανία σε άλλη μια δύσκολη χρονιά

Τα 10 πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου
Οι αερομεταφορές έχουν ανακάμψει και επισήμως πλέον