Η ανακοινωθείσα απόφαση του ιταλικού ομίλου αλκοολούχων ποτών Campari για την παύση των εξαγορών και των συγχωνεύσεων σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στην επενδυτική στρατηγική της εταιρείας , η οποία στο παρελθόν είχε ως στόχο το 50% της ανάπτυξής της να προέρχεται από συμφωνίες.

Εστίαση στο βασικό χαρτοφυλάκιο

Προσφάτως, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Σάιμον Χαντ δήλωσε, εν μέσω της κρίσης που έχει προκαλέσει η εφαρμογή των δασμών του Τραμπ, ότι η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη των πιο υποσχόμενων εμπορικών σημάτων. «Ο κύριος λόγος για τον οποίο αποφάσισα να διακόψω τις συγχωνεύσεις και εξαγορές προς το παρόν είναι το καθαρό χρέος μας… πρέπει να συνεχίσουμε να το μειώνουμε», δήλωσε ο Χαντ, ο οποίος ανέλαβε τον Ιανουάριο, σε συνέντευξή του στο Reuters. Στο τέλος του περασμένου έτους το καθαρό χρέος ήταν περίπου 3,2 φορές το βασικό κέρδος του ομίλου. Ο CEO πρόσθεσε ότι η εταιρεία θα εστιάσει στο βασικό της χαρτοφυλάκιο και στη βελτιστοποίηση των εμπορικών σημάτων που ήδη έχει αποκτήσει.

Η τελευταία μεγάλη συμφωνία της Campari ήταν η εξαγορά του ιστορικού γαλλικού οίκου κονιάκ Courvoisier, ύψους 1,2 δισ. δολαρίων, που ολοκληρώθηκε πέρυσι.

Η εταιρεία τερματίζει προσωρινά τις εξαγορές και συγχωνεύσεις εν μέσω της κρίσης που έχουν φέρει η δασμοί Τραμπ

Νέα επενδυτική στρατηγική

Η νέα στρατηγική που επεξεργάζεται ο όμιλος περιλαμβάνει την αξιολόγηση των εμπορικών σημάτων: Ποια εμπορικά σήματα μπορεί να πουλήσει και με ποια μπορεί να επεκταθεί σε νέες αγορές ο όμιλος;  Μεταξύ των εμπορικών σημάτων που είναι πιο πιθανό να πωληθούν είναι αυτά που επικεντρώνονται σε μία μόνο αγορά. Ο όμιλος αναμένει ότι το κόστος των δασμών σε Μεξικό, Καναδά και Ευρώπη αναμένεται να είναι γύρω στα 90-100 εκατ. ευρώ. Η εκτίμηση αυτή είναι μια εκτίμηση που δεν περιλαμβάνει τις δράσεις μετριασμού των επιπτώσεων των δασμών, που ο όμιλος ήδη διερευνά.

Η Campari έχει ήδη κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για το πιθανό πλήγμα που ενδέχεται να φέρουν οι δασμοί,  κατά την διάρκεια ενός «μεταβατικού έτους», υπό τον νέο διευθύνοντα σύμβουλό της, ο οποίος ανέλαβε αφού ο προκάτοχός του παραιτήθηκε, μόλις λίγους μήνες μετά την ανάληψη της θέσης.

Δεν είναι ακόμη σαφές σε ποιο βαθμό η αύξηση των τιμών θα μεταφερθεί στον καταναλωτή, καθώς  η ελαστικότητα της τιμής εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το τι θα κάνουν οι ανταγωνιστές. Ο Χαντ πρόσθεσε ότι ο όμιλος μελετά τις δυνατότητες επέκτασης της παραγωγής στις ΗΠΑ.

«Και έτσι υπάρχει πάντα μια ισορροπία με το να σεβόμαστε την κληρονομιά μας και στη συνέχεια να βλέπουμε πώς έχει αλλάξει το περιβάλλον… Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για εμάς να φέρουμε τα προϊόντα μας στους Αμερικανούς καταναλωτές στη σωστή τιμή, στη σωστή ποιότητα;», κατέληξε ο Χαντ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή