
Η Βρετανία ματαίωσε την κυκλοφορία του λογισμικού αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων της Tesla, περιορίζοντας βασικές λειτουργίες και διακινδυνεύοντας περαιτέρω την οργή του Elon Musk.
Αξιωματούχοι του υπουργείου Μεταφορών (DfT) ματαίωσαν τα σχέδια για τη νομιμοποίηση των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με έγγραφα που είδε η Telegraph. Το συγκεκριμένο λογισμικό της Tesla ηγείται των προσπαθειών προς την αυτοματοποίηση.
Ο Ιλον Μασκ ποντάρει στην αυτόνομη οδήγηση ως την επόμενη πηγή ανάπτυξης, καθώς οι πωλήσεις της Tesla μειώνονται εν μέσω πολιτικών αντιδράσεων για την υποστήριξή του στον Ντόναλντ Τραμπ.
Περιορισμοί
Ο επικεφαλής της Tesla, ο οποίος έχει συγκρουστεί συχνά με τον Βρετανό πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ τους τελευταίους μήνες, δήλωσε ότι η αυτονομία θα είναι ο «κύριος μοχλός» της αξίας. Οι μετοχές της Tesla έχουν υποχωρήσει σχεδόν κατά το ένα τρίτο φέτος, καθώς αντιμετωπίζει μείωση των πωλήσεων σε πολλές από τις βασικές αγορές της.
Ο κορυφαίος λομπίστας της Tesla στην Ευρώπη εγκατέλειψε την εταιρεία τον Οκτώβριο, χτυπώντας την αργή διαδικασία που σημαίνει ότι η τεχνολογία – που εισήχθη στις ΗΠΑ το 2020 – μπορεί να μην φτάσει στην Ευρώπη μέχρι το 2028.
Τα πρακτικά της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE) – του οργάνου που αποφασίζει τους νέους κανόνες ασφαλείας για τα οχήματα – δείχνουν ότι οι αξιωματούχοι του DfT εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με τα σχέδια έγκρισης ευρείας κλίμακας συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Όπως είχε αρχικά συνταχθεί, τα σχέδια θα επέτρεπαν στα οχήματα να κάνουν ελιγμούς όπως αλλαγές λωρίδας, στροφές σε διασταυρώσεις και στάσεις και εκκινήσεις σε φανάρια, ενώ οι οδηγοί είχαν τα χέρια τους μακριά από το τιμόνι.
Ωστόσο, οι αλλαγές έχουν πλέον αμβλυνθεί, ώστε να περιοριστούν τα συστήματα σε κινήσεις «αυτοκινητόδρομου», όπως η αλλαγή λωρίδας, και να απαιτείται από τους οδηγούς να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι.
Τον Σεπτέμβριο, αξιωματούχοι του Ηνωμένου Βασιλείου πρότειναν τους περιορισμούς, λέγοντας: «Η εισαγωγή ελιγμών με πρωτοβουλία του συστήματος είναι ένα σημαντικό βήμα που συνεπάγεται έναν βαθμό αγνώστου.
Ανησυχίες
Τον Ιανουάριο, αξιωματούχοι στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία, τη Σουηδία και την Ολλανδία υπέβαλαν αίτημα για περαιτέρω στοιχεία σχετικά με την ασφάλεια των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, λέγοντας: «Οι τεχνολογικές εξελίξεις σε αυτά τα συστήματα είναι ελπιδοφόρες, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στη συμπεριφορά του οδηγού, την επίγνωση της κατάστασης και τη συνολική ασφάλεια».
Οι αλλαγές σημαίνουν ότι μόνο μια βασική έκδοση συστημάτων όπως το FSD της Tesla είναι πιθανό να αναπτυχθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη τον επόμενο χρόνο.
Ο Marc Van Impe, πρώην επικεφαλής της πολιτικής ασφάλειας της Tesla, ο οποίος είχε επιβλέπει τις συζητήσεις για τις αλλαγές, έφυγε από την εταιρεία για το SpaceX του Musk τον Οκτώβριο, λέγοντας ότι η αργή διαδικασία «επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης».
Η Tesla έχει πουλήσει «πλήρη δυνατότητα αυτοοδήγησης» ως αναβάθμιση επί πληρωμή από το 2016 και επί του παρόντος χρεώνει 6.800 £ για τη λειτουργία στη Βρετανία, αν και δεν έχει πρακτική χρήση.
Η εταιρεία δήλωσε πέρυσι ότι ήλπιζε να εισαγάγει πλήρεις δυνατότητες αυτοοδήγησης (αυτονομιας) στην Ευρώπη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, αν και ο κ. Μασκ πρόσφατα παραδέχθηκε ότι αυτό ήταν απίθανο.
«Η Ευρώπη είναι ένα στρώμα κανονισμών της γραφειοκρατίας, που πραγματικά πρέπει να αντιμετωπιστούν», είπε στους επενδυτές τον Ιανουάριο, λέγοντας ότι δεν ήταν σίγουρος εάν η Tesla θα μπορούσε να κυκλοφορήσει το σύστημα φέτος.
Η εξαίρεση της Ford
Η εταιρεία θα μπορούσε να ζητήσει εξαίρεση από τους κανονισμούς. Οι οδηγοί της Mustang Mach-E της Ford μπορούν να πάρουν τα χέρια τους από το τιμόνι σε αυτοκινητόδρομους στο Ηνωμένο Βασίλειο, αφού η εταιρεία εξασφάλισε εξαίρεση το 2023.
Χιλιάδες οδηγοί στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν το σύστημα FSD και ο κ. Μασκ είπε ότι ελπίζει ότι τα αυτοκίνητα θα μπορούν να οδηγούν «χωρίς επίβλεψη» φέτος, ένα βήμα για την έναρξη μιας επιχείρησης ρομποταξί.
Πέρυσι, αποκάλυψε μια «κυβερνοκαμπίνα» χωρίς πεντάλ, τιμόνι ή καθρέφτες, την οποία η Tesla ελπίζει να ξεκινήσει να κατασκευάζει το 2027.
Παρά το γεγονός ότι η Tesla χαρακτηρίζει το σύστημα ως «πλήρης αυτοοδήγηση», οι τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού, όπως το FSD, διαφέρουν νομικά από τα συστήματα αυτοοδήγησης, όπου η ευθύνη θα βαρύνει την εταιρεία πίσω από το σύστημα και όχι τον οδηγό.
Ένας εκπρόσωπος του DfT δήλωσε: «Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει μερικούς από τους ασφαλέστερους δρόμους στον κόσμο. Με το 88% όλων των καταγεγραμμένων τροχαίων ατυχημάτων να περιλαμβάνουν σήμερα ανθρώπινο λάθος, η προηγμένη τεχνολογία βοηθού οδηγού θα μπορούσε να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη μείωση των ατυχημάτων και στη διάσωση ζωών.
«Η οδική ασφάλεια είναι η απόλυτη προτεραιότητά μας και γι’ αυτό συνεργαζόμαστε στενά με άλλες χώρες για να διασφαλίσουμε ότι αυτές οι νέες τεχνολογίες είναι ασφαλείς, ενώ εκμεταλλευόμαστε τις δυνατότητες της τεχνολογίας αυτόνομων οχημάτων για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, την ανάπτυξη ισχύος και να μας βοηθήσουν να υλοποιήσουμε το Σχέδιό μας για Αλλαγή».


Latest News

Γιατί βγαίνει από το χρηματιστήριο η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα φαρμακείν στις ΗΠΑ
Η Walgreens ήρθε σε συμφωνία περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Sycamore Partners

Η Ευρώπη είναι «εξαρτημένη» από τα φάρμακα - Οι κίνδυνοι για την εφοδιαστική αλυσίδα
Γιατί η Ευρώπη δεν έχει την πολυτέλεια να αντιμετωπίζει το θέμα της ασφάλειας των φαρμάκων ως δευτερεύον ζήτημα

Χωρίς τέλος οι συνέπειες των δασμών Τραμπ - Πόσο διαρκούν τελικά οι εμπορικοί πόλεμοι;
Οι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ θα κοστίζουν χρήματα στις επιχειρήσεις - Ο αντίκτυπος δεν πρόκειται να εξαφανιστεί σύντομα

ΕΕ – Όμιλος ΕΤΕπ: Θεμέλια για μια νέα πανευρωπαϊκή επενδυτική πλατφόρμα για οικονομικά προσιτή και βιώσιμη στέγαση.
Το Σχέδιο Δράσης για Προσιτή και Βιώσιμη Στέγαση που έχει προγραμματίσει επενδύσεις ύψους περίπου 10 δισ. ευρώ

Μπροστά στην «τέλεια καταιγίδα» τα σούπερ μάρκετ - Τι φέρνει η συρρίκνωση των κερδών
Τι συμβαίνει με τους λιανέμπορους σε Ευρώπη και ΗΠΑ - Οι νέοι στόχοι των σούπερ μάρκετ και το «ιερό δισκοπότηρο» της αγοράς

Θετικά τα αποτελέσματα για τη Macy's - Δυσοίωνες οι προοπτικές
Γιατί η Macy's «κρατά μικρό καλάθι», πίσω από το σχέδιο που έχει θέσει για το μέλλον ο διευθύνων σύμβουλός της, Τόνι Σπρινγκ

Μασκ: Να βγουν τώρα οι ΗΠΑ από το ΝΑΤΟ - Να σταματήσουν να πληρώνουν για την ευρωπαϊκή άμυνα
«Δεν έχει νόημα η Αμερική να πληρώνει για την άμυνα της Ευρώπης», έγραψε στο X ο Ιλον Μασκ

Οι πρώτες 100 μέρες της Κομισιόν - Ο απολογισμός ντερ Λάιεν
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν προχώρησε σε ένα μίνι απολογισμό των πρώτων 100 ημερών της Κομισιόν με ιδιαίτερη αναφορά στο σχέδιο ReArm Europe

Πολωνία: Σχεδιάζει το διπλασιασμό των ενόπλων δυνάμεων
Ο πρωθυπουργός της Πολωνιας θέλει να διπλασιάσει το μέγεθος του πολωνικού στρατού και εξετάζει το ενδεχόμενο πρόσβασης σε πυρηνικά όπλα.

Η ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας στην ΕΕ αιφνιδιάζει τις τράπεζες - Το εμπόδιο των «αμαρτωλών κεφαλαίων»
Η αμυντική βιομηχανία αντιμετωπίζεται από τις τράπεζες με τα κριτήρια ESG που είναι αποτρεπτικά για τέτοιες χρηματοδοτήσεις