
Ενώ το 2025 δεν μπήκε με το δεξί για την μπίρα, καθώς με το ζόρι η αγορά κινείται θετικά, όπως και με το ζόρι έκλεισε θετικά το 2024, μια κατηγορία προϊόντων ζύθου συνεχίζει να κάνει θραύση.
Ο λόγος για τις μπίρες χωρίς ή με λίγο αλκοόλ που καταγράφουν ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 20% σε όρους όγκου πωλήσεων, όταν η κατανάλωση στις «παραδοσιακές» μπύρες παρουσιάζει αύξηση με χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό.
Οι πωλήσεις της μπίρας
Αν και δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία για τις οι πωλήσεις της μπίρας χωρίς αλκοόλ, στελέχη του κλάδου της ζυθοποιίας αναφέρουν στον ΟΤ πως οι πωλήσεις στην εν λόγω κατηγορία διαμορφώθηκαν σε 140 χιλιάδες εκατόλιτρα, αποτελώντας περί το 3-3,5% του συνόλου της αγοράς μπίρας, όταν το 2023 οι πωλήσεις είχαν ανέλθει σε περίπου 115 χιλιάδες εκατόλιτρα.
Τη μερίδα του λέοντος στην κατανάλωση της μη αλκοολούχας μπίρας κατέχει το κανάλι του Ho.Re.Ca., καθώς στη λιανική εκτιμάται ότι κατευθύνονται περί τα 50 χιλιάδες εκατόλιτρα.
Χάρη στη βελτίωση της ποιότητας και της γεύσης, αλλά και λόγω μιας ευρύτερης καταναλωτικής στροφής σε πιο υγιεινές συνήθειες κυρίως από τις νεότερες γενιές –το περίφημο wellbeing boom- οι προοπτικές στην κατηγορία της non alcohol μπίρας είναι ισχυρές.
Κι αυτό γιατί στην Ελλάδα το μερίδιο αγοράς παραμένει χαμηλό σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές παρότι οι ποσότητες έχουν τετραπλασιαστεί συγκριτικά με το 2015 οπόταν και ξεκίνησε το «άνοιγμα» της κατηγορίας με το λανσάρισμα της Amstel Free από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στην Ισπανία και το Βέλγιο οι μπίρες χωρίς αλκοόλ ή με λίγο αλκοόλ κατέχουν ήδη πάνω από 10% της αγοράς.
Πάνω από 20 σήματα – Τα μερίδια
Σήμερα, στην ελληνική αγορά διατίθενται πάνω από 20 μπίρες χωρίς ή με λίγο αλκοόλ όπως: Άλφα Χωρίς, Amstel Free, Amstel Radler Λεμόνι, Heineken 0.0%, ΦΙΞ Άνευ, ΦΙΞ Άνευ Λεμόνι, ΦΙΞ Άνευ Σαγκουίνι, ΕΖΑ Alcohol Free, PILS HELLAS 0,0%, ΒΕΡΓΙΝΑ Alcohol Free, Buckler Alcohol Free, Becks Alcohol Free, Stella Artois Alcohol Free 0.0%, Clausthaler 0.0%, Warsteiner Fresh Alcohol Free, Corona Cero 0.0, Craft Χωρίς Αλκοόλ κ.ά., καθώς όλες οι μεγάλες και μεσαίες ελληνικές ζυθοποιίες, αλλά και οι εισαγωγείς έχουν μπει δυναμικά στην κατηγορία, ενώ αρκετές είναι και οι μικροζυθοποιίες που έχουν αρχίσει να κάνουν το ίδιο, όπως η Ικαριώτισσα, η κρητική Lafkas Brewery και η Septem μέσω της ζυθοποιίας Έλιξις, την οποία έχει εξαγοράσει το 2023.
Πάντως όσον αφορά τα μερίδια η εικόνα στην αγορά είναι κάπως «η ΦΙΞ και οι άλλες», καθώς το brand της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (όμιλος Carlsberg) έχει μακράν τη μεγαλύτερη απήχηση, ενώ στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Amstel Free της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας (όμιλος Heineken).
Στα 21,94 δισ. δολάρια η αξία της παγκόσμιας αγοράς
Η παγκόσμια αγορά μπίρας χωρίς αλκοόλ ή χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ γνωρίζει αξιοσημείωτη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια και η ανοδική της πρόκειται να συνεχιστεί.
Σύμφωνα με πρόσφατες εκθέσεις εταιρειών ερευνών, η αγορά έφτασε σε αξία περίπου τα 21,94 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 , αυξανόμενη με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 8,52% από το 2019.
Κοιτάζοντας το μέλλον, η αγορά της μη αλκοολούχας μπίρας αναμένεται να αυξηθεί στα 35,34 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2029 με ένα ισχυρό CAGR 10,01% και θα μπορούσε να φτάσει τα 57,97 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2034.
Οι κύριες τάσεις κατά την περίοδο πρόβλεψης περιλαμβάνουν ανάπτυξη νέων προϊόντων, βιοτεχνικές και χειροποίητες μη αλκοολούχες μπίρες, λανσαρίσματα μη αλκοολούχας μπίρας σε όσους αθλούνται και καινοτόμα προϊόντα όσον αφορά τη γεύση.
Η υποχώρηση της κατανάλωσης
Πανευρωπαϊκά αξίζει να σημειωθεί ότι συγκρίνοντας το 2022 με το 2023, η παραγωγή μη παραδοσιακής μπίρας αυξήθηκε πάνω από 13%, ενώ η παραγωγή παραδοσιακής μπίρας μειώθηκε κατά 5%.
Σε επίπεδο παραγωγής η Γερμανία, που κυριαρχεί συνολικά στην αγορά μπύρας της γηραιάς ηπείρου με μερίδιο 22%, κατέχει την πρωτιά και στην μπίρα χωρίς αλκοόλ ή χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ. Συγκεκριμένα το μερίδιο της Γερμανίας στην εν λόγω κατηγορία είναι περίπου 30% (556 εκατ. λίτρα), ενώ ακολουθούν η Ισπανία με 14% (253 εκατ.), η Ολλανδία (202 εκατ.), η Γαλλία (161 εκατ.), η Τσεχία (117 εκατ.) και η Ρουμανία (85 εκατ.).


Latest News

Αλλάζουν και οι προσφορές στις κάψουλες καφέ στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Πίσω από την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας στην κάψουλα, βρίσκεται ένα ισχυρό καταναλωτικό δίλημμα

Πώς θα κερδίσει τη μάχη των startups η Ευρώπη – Τι λένε Βερέμης, Παπαδόπουλος
Υπάρχει περίσσεια ταλέντου και ιδεών στην Ελλάδα τα οποία δεν θα πρέπει να μείνουν ανεκμετάλλευτα, ανέφερε ο Μάρκος Βερέμης της Big Pi Ventures κατά την παρουσίαση έρευνας της Deloitte

Πώς οι τράπεζες θα «κρατήσουν» τα κέρδη στη ζώνη των 4,5 δισ. ευρώ
Πληγώνει τις τράπεζες η διαφορά φάσης στα επιτόκια μεταξύ καταθέσεων και χορηγήσεων - Ποια στοιχήματα πρέπει να κερδίσουν

Πώς η Ελλάκτωρ μοίρασε assets και χρήμα – Το νέο deal (;) με Aktor, τα κέρδη σε Motor Oil και Χόλτερμαν
Το νέο χτύπημα της Aktor σε Ελλάκτωρ για την Άκτωρ Παραχωρήσεις – Τα μερίσματα του μισού δισ. σε Χόλτερμαν, Motor Oil και άλλους μετόχους

Στα 747,8 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών της Attica Group - Προτεινόμενο μέρισμα 0,07 ευρώ
Τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου ανήλθαν σε €501,5 εκατ. από €495,7 εκατ., με τον συντελεστή μόχλευσης να ανέρχεται στις 31.12.2024 σε 52%

Στα 40 εκατ. ευρώ τη χρήση 2024 ανήλθαν τα κέρδη προ φόρων για την Dimand
Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 28 εκατ. ευρώ, πολύ υψηλότερος έναντι των 9 εκατ. ευρώ του 2023

Μη δεσμευτική προσφορά από Aktor για Άκτωρ Παραχωρήσεις - Τι απαντούν οι εταιρείες
Ο Ελλάκτωρ αποφάσισε να παραχωρήσει στην Aktor περίοδο αποκλειστικότητας για την διαπραγμάτευση και ολοκλήρωση της συμφωνίας έως και την 30.04.2025

Αυξημένα κατά 100% τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη της Attica Bank
O Δείκτης των Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων (ΜΕΑ) του Ομίλου μειώθηκε σε 2,8% έναντι 54,1%

Aktor: Πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στο deal για τη ΜΙΛΟΡΑ
Όπως έχει γίνει γνωστό, ο Όμιλος Εταιρειών AKTOR διευρύνει το επιχειρηματικό του αντικείμενο

Με βελτιωμένη επίδοση η ΔΕΗ στον δείκτη ATHEX ESG του ΧΑ
Νέα βαθμολογία 91% στο «ESG Transparency Score» για τη ΔΕΗ - Επιβεβαιώνει τη σημασία που αποδίδει ο Όμιλος σε ζητήματα ESG