
Ενώ το 2025 δεν μπήκε με το δεξί για την μπίρα, καθώς με το ζόρι η αγορά κινείται θετικά, όπως και με το ζόρι έκλεισε θετικά το 2024, μια κατηγορία προϊόντων ζύθου συνεχίζει να κάνει θραύση.
Ο λόγος για τις μπίρες χωρίς ή με λίγο αλκοόλ που καταγράφουν ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 20% σε όρους όγκου πωλήσεων, όταν η κατανάλωση στις «παραδοσιακές» μπύρες παρουσιάζει αύξηση με χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό.
Οι πωλήσεις της μπίρας
Αν και δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία για τις οι πωλήσεις της μπίρας χωρίς αλκοόλ, στελέχη του κλάδου της ζυθοποιίας αναφέρουν στον ΟΤ πως οι πωλήσεις στην εν λόγω κατηγορία διαμορφώθηκαν σε 140 χιλιάδες εκατόλιτρα, αποτελώντας περί το 3-3,5% του συνόλου της αγοράς μπίρας, όταν το 2023 οι πωλήσεις είχαν ανέλθει σε περίπου 115 χιλιάδες εκατόλιτρα.
Τη μερίδα του λέοντος στην κατανάλωση της μη αλκοολούχας μπίρας κατέχει το κανάλι του Ho.Re.Ca., καθώς στη λιανική εκτιμάται ότι κατευθύνονται περί τα 50 χιλιάδες εκατόλιτρα.
Χάρη στη βελτίωση της ποιότητας και της γεύσης, αλλά και λόγω μιας ευρύτερης καταναλωτικής στροφής σε πιο υγιεινές συνήθειες κυρίως από τις νεότερες γενιές –το περίφημο wellbeing boom- οι προοπτικές στην κατηγορία της non alcohol μπίρας είναι ισχυρές.
Κι αυτό γιατί στην Ελλάδα το μερίδιο αγοράς παραμένει χαμηλό σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές παρότι οι ποσότητες έχουν τετραπλασιαστεί συγκριτικά με το 2015 οπόταν και ξεκίνησε το «άνοιγμα» της κατηγορίας με το λανσάρισμα της Amstel Free από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στην Ισπανία και το Βέλγιο οι μπίρες χωρίς αλκοόλ ή με λίγο αλκοόλ κατέχουν ήδη πάνω από 10% της αγοράς.
Πάνω από 20 σήματα – Τα μερίδια
Σήμερα, στην ελληνική αγορά διατίθενται πάνω από 20 μπίρες χωρίς ή με λίγο αλκοόλ όπως: Άλφα Χωρίς, Amstel Free, Amstel Radler Λεμόνι, Heineken 0.0%, ΦΙΞ Άνευ, ΦΙΞ Άνευ Λεμόνι, ΦΙΞ Άνευ Σαγκουίνι, ΕΖΑ Alcohol Free, PILS HELLAS 0,0%, ΒΕΡΓΙΝΑ Alcohol Free, Buckler Alcohol Free, Becks Alcohol Free, Stella Artois Alcohol Free 0.0%, Clausthaler 0.0%, Warsteiner Fresh Alcohol Free, Corona Cero 0.0, Craft Χωρίς Αλκοόλ κ.ά., καθώς όλες οι μεγάλες και μεσαίες ελληνικές ζυθοποιίες, αλλά και οι εισαγωγείς έχουν μπει δυναμικά στην κατηγορία, ενώ αρκετές είναι και οι μικροζυθοποιίες που έχουν αρχίσει να κάνουν το ίδιο, όπως η Ικαριώτισσα, η κρητική Lafkas Brewery και η Septem μέσω της ζυθοποιίας Έλιξις, την οποία έχει εξαγοράσει το 2023.
Πάντως όσον αφορά τα μερίδια η εικόνα στην αγορά είναι κάπως «η ΦΙΞ και οι άλλες», καθώς το brand της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (όμιλος Carlsberg) έχει μακράν τη μεγαλύτερη απήχηση, ενώ στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Amstel Free της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας (όμιλος Heineken).
Στα 21,94 δισ. δολάρια η αξία της παγκόσμιας αγοράς
Η παγκόσμια αγορά μπίρας χωρίς αλκοόλ ή χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ γνωρίζει αξιοσημείωτη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια και η ανοδική της πρόκειται να συνεχιστεί.
Σύμφωνα με πρόσφατες εκθέσεις εταιρειών ερευνών, η αγορά έφτασε σε αξία περίπου τα 21,94 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 , αυξανόμενη με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 8,52% από το 2019.
Κοιτάζοντας το μέλλον, η αγορά της μη αλκοολούχας μπίρας αναμένεται να αυξηθεί στα 35,34 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2029 με ένα ισχυρό CAGR 10,01% και θα μπορούσε να φτάσει τα 57,97 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2034.
Οι κύριες τάσεις κατά την περίοδο πρόβλεψης περιλαμβάνουν ανάπτυξη νέων προϊόντων, βιοτεχνικές και χειροποίητες μη αλκοολούχες μπίρες, λανσαρίσματα μη αλκοολούχας μπίρας σε όσους αθλούνται και καινοτόμα προϊόντα όσον αφορά τη γεύση.
Η υποχώρηση της κατανάλωσης
Πανευρωπαϊκά αξίζει να σημειωθεί ότι συγκρίνοντας το 2022 με το 2023, η παραγωγή μη παραδοσιακής μπίρας αυξήθηκε πάνω από 13%, ενώ η παραγωγή παραδοσιακής μπίρας μειώθηκε κατά 5%.
Σε επίπεδο παραγωγής η Γερμανία, που κυριαρχεί συνολικά στην αγορά μπύρας της γηραιάς ηπείρου με μερίδιο 22%, κατέχει την πρωτιά και στην μπίρα χωρίς αλκοόλ ή χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ. Συγκεκριμένα το μερίδιο της Γερμανίας στην εν λόγω κατηγορία είναι περίπου 30% (556 εκατ. λίτρα), ενώ ακολουθούν η Ισπανία με 14% (253 εκατ.), η Ολλανδία (202 εκατ.), η Γαλλία (161 εκατ.), η Τσεχία (117 εκατ.) και η Ρουμανία (85 εκατ.).


Latest News

Ψήφος εμπιστοσύνης στον Στάσση – Νέα τριετή θητεία για τον Πρόεδρο και CEO της ΔΕΗ
Πραγματοποιείται σήμερα 16 Απριλίου η ΕΓΣ των μετόχων για τη σύνθεση του νέου ΔΣ της ΔΕΗ – «Άρωμα γυναίκας» στη διοίκηση – Ο νέος ρόλος για Καρακούση

Ευκαιρίες και κίνδυνοι για τις τράπεζες από νέες μειώσεις επιτοκίων
Σε ετοιμότητα για τα επιτόκια βρίσκονται οι διοικήσεις των τραπεζών - Τα σχέδια που επεξεργάζονται και τα σενάρια

Εδωσε τα χέρια ο «Γαλαξίας» με τον Παπαγεωργίου - Τι απομένει για την εξαγορά
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, ο Γαλαξίας έχει υπογραψεί προσύμφωνο εξαγοράς - Έχει γίνει οικονομικός έλεγχος και έχει καθοριστεί το τίμημα

S&P Global: Υψηλές οι αποδόσεις των ελληνικών τραπεζών – Οδηγός τα υψηλά κεφάλαια και η μείωση του κινδύνου
Όπως εξηγεί η Tedeschi, οι τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες της Ελλάδας θα επιστρέψουν περισσότερα κεφάλαια στους επενδυτές το 2025

Δεσμεύσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ΒΙΠΕ
Δεσμεύσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης μετα την κοινοβουλευτική ερώτηση των βουλευτών Λευτέρη Αυγενάκη και Γιώργου Κοτρωνιά

Κρι Κρι: Στα 256 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2024, αυξημένος κατά 18,5%
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΡΙ ΚΡΙ πρότεινε τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,40 ευρώ ανά μετοχή

Alpha Trust Ανδρομέδα: Τη διανομή μερίσματος 0,32 ευρώ/ μετοχή ενέκρινε η ΓΣ
Η καταβολή θα αρχίσει την Παρασκευή 13.06.2025 και θα πραγματοποιηθεί μέσω της Τράπεζας Πειραιώς

ΔΕΗ: Κάτω του 5% έπεσε το ποσοστό της Helikon Long Short Equity Fund Master ICAV
Τι αναφέρει η επιχείρηση

Τεχνητή νοημοσύνη στη βιομηχανία και «έξυπνες» υποδομές, οι μοχλοί ανάπτυξης για τη Siemens
Για τον μετασχηματισμό της Siemens σε ηγέτιδα εταιρεία τεχνολογίας χάρη στην ισχυρή κουλτούρα καινοτομίας και την αξιοποίηση της τεχνολογίας, μίλησε ο Βασίλης Χατζίκος, CEO Siemens Ελλάδας, στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

AS Company: Ρεκόρ πωλήσεων το 2024 – Μέρισμα 0,17 ευρώ/μετοχή
Ο όμιλος AS Company διατήρησε την ηγετική του θέση στην αγορά παιχνιδιών, ενισχύοντας περαιτέρω το προϊοντικό του χαρτοφυλάκιο με επιτυχημένα καινοτόμα προϊόντα που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα και ανταγωνιστική τιμή.