![Μασκ: Mega deal στην Ινδία – Έδωσε τα χέρια με τον Αμπάνι για το Starlink [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_ambani_musk-1.jpg)
Μέχρι τώρα ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ασίας και 17ος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, ο ινδός Μουκές Αμπάνι, βρισκόταν σε κόντρα με τον Ίλον Μασκ για το δορυφορικό διαδίκτυο στην Ινδία. Σε μια κίνηση όμως που χαρακτηρίζεται ως έκπληξη, τώρα η Reliance Jio του Αμπάνι υπέγραψε ντιλ συνεργασίας με την SpaceX, που ανήκει στον πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο.
Με βάση τη συμφωνία η SpaceX θα παρέχει υπηρεσίες ευρυζωνικού δορυφορικού διαδικτύου, φέρνοντας το Starlink στην Ινδία των 1,42 δις κατοίκων. Η Reliance Jio, που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία τηλεπικοινωνιών στην Ινδία, θα πουλά εξοπλισμό της Starlink στα καταστήματά της, παρέχοντας στην τελευταία τεράστιο δίκτυο διανομής σε χιλιάδες τέτοια σημεία σε όλη τη χώρα.
Το ντιλ της SpaceX με την Reliance Jio έκλεισε μια μέρα μετά την κίνηση του Μασκ να πετύχει συμφωνία με το μεγάλο ανταγωνιστή της Reliance Jio στη χώρα, την Bharti Airtel. Τα ντιλ θα πάρουν τελικό πράσινο φως με την προϋπόθεση ότι η Ινδία θα δώσει τώρα άδεια λειτουργίας της Starlink εκεί.
Από αμφισβητίας, σύμμαχος
Η διπλή αυτή συμφωνία του Μασκ στη χώρα αυτή μετατρέπει ουσιαστικά την εταιρεία παροχής υπηρεσιών διαδικτύου από αμφισβητία, σε σύμμαχο των ισχυρών εταιρειών τηλεπικοινωνιών της Ινδίας, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη επιρροή του σε όλο τον κόσμο ως στενός σύμβουλος του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, σχολίαζε το Bloomberg.
Σηματοδοτεί επίσης αλλαγή πολιτικής από την Reliance Jio του Αμπάνι και την Bharti του μεγάλου ανταγωνιστή του τελευταίου, Σουνίλ Μιτάλ, οι οποίοι μέχρι τώρα προσπαθούσαν να εμποδίσουν την είσοδο της Starlink στην Ινδία.
Οι συμφωνίες υπόκεινται στη λήψη έγκρισης από τις εποπτικές αρχές για πωλήσεις υπηρεσιών της Starlink στην Ινδία. Δείχνει επίσης ότι οι ινδοί κροίσοι αναγνωρίζουν πως η άφιξη των εταιρειών του Μασκ στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου είναι αναπόφευκτη και ότι μπορεί να μην είναι σε θέση να τον νικήσουν σε μια ευθεία μάχη, σημείωνε το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο. Ο Μασκ έχει ήδη σημαντική παρουσία στην Ινδία μέσω της Tesla.
Η κόντρα των κροίσων ήταν έντονη μέχρι το ντιλ. Ο Μασκ έχει προσωπική περιουσία 307 δις δολ, ο Αμπάνι βρίσκεται στην 17η θέση των κροίσων με περιουσία 87,5 δις δολ και ο Μιτάλ βρίσκεται στην 77η θέση της λίστας των κροίσων του Bloomberg με προσωπική περιουσία που υπολογίζεται σε 24,8 δις δολ.
Η SpaceX του Μασκ, ιδιοκτήτη της Starlink, προσπαθεί να εισέλθει στη χώρα για περισσότερα από τρία χρόνια
Η κόντρα
Μασκ και Αμπάνι είχαν συγκρουστεί με σφοδρότητα για το πώς θα έπρεπε να εκχωρηθούν οι άδειες για το δορυφορικό διαδίκτυο, με την κυβέρνηση στο Νέο Δελχί τελικά να τάσσεται υπέρ της προσέγγισης κατανομής για την οποία πίεζε ο αμερικανός δισεκατομμυριούχος.
Η Reliance του Αμπάνι ανησυχούσε ότι ο Μασκ θα μπορούσε να κυριαρχήσει στον χώρο των τηλεπικοινωνιών μόλις λανσάρει τα προϊόντα του.
Η νέα συμφωνία διανομής θα δει τελικά τον Ινδό δισεκατομμυριούχο να προσφέρει τα προϊόντα του αντιπάλου του στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά, αλλά παράλληλα θα μπορεί και να τα ανταγωνίζεται.
Προοπτικές ανάπτυξης
Ο κλάδος της παροχής δορυφορικών υπηρεσιών στην Ινδία αναμένεται να αυξηθεί κατά 36% ετησίως φτάνοντας σε τζίρους 1,9 δις. δολ έως το 2030, σύμφωνα με την Deloitte.
Η Starlink περιμένει από το 2022 για άδειες για να παρέχει υπηρεσίες σε καταναλωτές και επιχειρήσεις στην Ινδία. Οι άδειες έχουν καθυστερήσει για διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένων ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια.
Η συμφωνία Jio-SpaceX συνδέεται με τέτοιους οικονομικούς όρους και θα βοηθήσουν τη Reliance να προσφέρει προϊόντα Starlink σε περιοχές όπου η ινδική εταιρεία δεν έχει δίκτυο ανέφερε πηγή στο Reuters. Πρόκειται για μοντέλο εισόδου χαμηλού κόστους της Starlink στην Ινδία, ανέφερα οι ίδιε ςπηγές.
Η Reliance Jio θα παρέχει επίσης υποστήριξη εγκατάστασης και ενεργοποίησης για τις συσκευές Starlink. Η Reliance ανακοίνωσε επίσης ότι μαζί με την SpaceX αξιολογούν κι άλλους τομείς συνεργασίας για να αξιοποιήσουν τις αντίστοιχες υποδομές τους.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς