Σε μια προσπάθεια να ανακόψει την πλήρη κατάρρευση η εταιρεία κατασκευής μπαταριών Northvolt υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στη Σουηδία.

Η σουηδική βιομηχανική start-up, η οποία θεωρήθηκε ως καλύτερη ελπίδα της Ευρώπης να ανταγωνιστεί σε έναν κλάδο που κυριαρχείται από την Κίνα, και που υποστηρίζεται από εταιρείες όπως η Volkswagen, η Goldman Sachs και η BlackRock, δήλωσε την Τετάρτη ότι δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για να συνεχίσει και ότι ένας διαχειριστής που ορίστηκε από το δικαστήριο θα πουλήσει τώρα τα περιουσιακά της στοιχεία.

«Αυτή είναι μια απίστευτα δύσκολη μέρα για όλους στο Northvolt . Ξεκινήσαμε να οικοδομήσουμε κάτι πρωτοποριακό — να οδηγήσουμε σε πραγματική αλλαγή στον κλάδο της μπαταρίας, τα EV και την ευρύτερη ευρωπαϊκή βιομηχανία και να επιταχύνουμε τη μετάβαση σε ένα πράσινο και βιώσιμο μέλλον», δήλωσε ο Tom Johnstone, προσωρινός πρόεδρος της Northvolt.

Σηματοδοτεί ένα άδοξο τέλος σε μια εταιρεία που πήρε περίπου 15 δισεκατομμύρια δολάρια από επενδυτές και κυβερνήσεις σε μια τεχνολογία ζωτικής σημασίας για τα ηλεκτρικά οχήματα, όπου η Ευρώπη ανταποκρίνεται στις ασιατικές χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα.

Η πτώχευση της Northvolt στις ΗΠΑ

Η Northvolt υπέβαλε αίτηση πτώχευσης και στις ΗΠΑ τον Νοέμβριο, αλλά είχε περάσει τους τελευταίους μήνες σε συνομιλίες με περίπου 100 πιθανούς επενδυτές για να λάβει 1 δισ. δολάρια ώστε να εξασφαλίσει το μέλλον του μοναδικού υπάρχοντος εργοστασίου μπαταριών της στο Skellefteå, ακριβώς κάτω από τον Αρκτικό Κύκλο.

Μια έρευνα των Financial Times διαπίστωσε προηγουμένως ότι ο σουηδικός όμιλος – με επικεφαλής δύο πρώην διευθυντές της Tesla – είχε προσπαθήσει να ανοίξει έως και έξι εργοστάσια ταυτόχρονα. Δέκα νυν και πρώην υπάλληλοι είπαν ότι υπήρχαν προβλήματα με την κακή διαχείριση, τα πρότυπα ασφαλείας και την υπερβολική εξάρτηση από κινεζικά μηχανήματα.

Μετά την ίδρυσή της το 2016, η Northvolt έγινε γρήγορα η καλύτερα χρηματοδοτούμενη start-up στην Ευρώπη, κερδίζοντας την προσοχή από κορυφαίους κυβερνητικούς αξιωματούχους στη Γερμανία, τον Καναδά, τη Σουηδία και τις Βρυξέλλες.

Ωστόσο, η σουηδική κυβέρνηση, σε αντίθεση με εκείνες στον Καναδά και τη Γερμανία, αρνήθηκε να προσφέρει σημαντικές επιδοτήσεις στον όμιλο και πέρυσι, οι επενδυτές αποχώρησαν από έναν γύρο χρηματοδότησης την τελευταία στιγμή. Τα προγραμματισμένα καναδικά και γερμανικά εργοστάσιά της δεν αποτελούν μέρος της εκκαθάρισης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή