
Χρηματοδότηση ύψους 1,68 δισ. ευρώ από κοινοτικά κονδύλια εξασφάλισε το Υπουργείο Ναυτιλίας σύμφωνα με σχετική ανάρτηση του Υπουργού Χρήστου Στυλιανίδη στο «X», με στόχο την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση.
Όπως αναφέρει «ανέλαβα το Υπουργείο τον Σεπτέμβριο του 2023. Με σκληρή δουλειά και διαπραγμάτευση, με μεθοδικότητα, πλάνο και συλλογική δουλειά με όλους τους συνεργάτες μου, αξιοποιήσαμε τα ευρωπαϊκά κονδύλια και καταφέραμε τα πιο κάτω» και προσθέτει σχετικό πίνακα με τις χρηματοδοτήσεις που εξασφάλισε.
Ειδικότερα η κατανομή των σχεδόν 1,7 δισ. ευρώ διαμορφώνεται μεταξύ άλλων ως εξής:
- Για την ενίσχυση της ακτοπλοΐας – 604 εκατ. ευρώ: Βελτίωση προσβασιμότητας των νησιών με ανάπτυξη συστήματος θαλασσίων συγκοινωνιών μέσω ΣΔΙΤ για τις «άγονες γραμμές» (245+265 εκατ. ευρώ). Επίσης για αντικατάσταση του στόλου επιβατηγού ναυτιλίας και μείωση αποτυπώματος (μελέτη 1,2 εκατ.).
- Για Κεντρικό πληροφοριακό Σύστημα για την Ακτοπλοΐα 2,5 εκατ. και για την ανάπτυξη συνεργατικών σχηματισμών (Clusters) για τα τον Ναυτιλιακό εξοπλισμό και τη Ναυπηγοεπισκευή (90 εκατ. ευρώ)

Ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος – 215 εκατ. ευρώ: Η ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής αποτελεί διαχρονική προτεραιότητα, για το ΥΝΑΝΠ. Με 137 εκατ. ευρώ χρηματοδοτείται η αγορά οχημάτων και πλωτών μέσων ενώ άλλα 78 εκατ. ευρώ διατίθενται για τα συστήματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας
Ναυτική εκπαίδευση – 280 εκατ. ευρώ: Σε οριζόντιες δράσεις υποστήριξης της ναυτικής εκπαίδευσης των σπουδαστών και ναυτικών θα διατεθούν 260 εκατ. ευρώ ενώ 20 εκατ. ευρώ θα δοθούν για αναβάθμιση τεχνικού και εκπαιδευτικού εξοπλισμού.
Λιμενικές υποδομές 583 εκατ. ευρώ: Για την βελτίωση των λιμενικών υποδομών θα διατεθούν 180 εκατ ευρώ ενώ για αναβάθμιση περιφερειακών λιμένων 88 εκατ. ευρώ και για την ρευματοδότηση πλοίων στους λιμένες 150 εκατ. ευρώ από ΕΣΠΑ και 115 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Απανθρακοποίησης.


Latest News

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Στους πάνω από 30 οι τραυματίες

Και η Royal Caribbean στη καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση του Μεθανίου στη Ναυτιλία
Η Royal Caribbean μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, έγινε το τελευταίο μέλος που προσχώρησε στη διακλαδική πρωτοβουλία για τη μείωση του μεθανίου

CMA CGM: Οι Γάλλοι του ΟΛΘ επενδύουν 20 δισ. στα λιμάνια των ΗΠΑ - Τι είπε ο Τραμπ
Στα σχέδια της CMA CGM και ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία των ΗΠΑ - Αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Αιφνιδιαστικοί έλεγχοι της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε ακτοπλοϊκές εταιρείες
Στόχος, να εντοπίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στην ερευνώμενη αγορά

Fast Ferries προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: «Η Seajets επιδιώκει απόλυτο μονοπώλιο στο Αιγαίο»
Νέες καταγγελίες από την Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου στις τιμές των εισιτηρίων
![Morningstar DBRS: Γάλλοι και Έλληνες τραπεζίτες πήραν την «πίτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/ploia-600x338.jpg)
Morningstar DBRS: Γάλλοι και Έλληνες τραπεζίτες πήραν την «πίτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας [γράφημα]
Γιατί η ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπορούσε να μειώσει τις ανησυχίες για την ποιότητα του ενεργητικού για τις ευρωπαϊκές τράπεζες

Ναυτιλιακές φεύγουν άρον-άρον από Χονγκ Κονγκ - Οι φόβοι για τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας
Παρά την εισροή κινεζικών πλοίων στο νηολόγιο του Χονγκ Κονγκ, ο αριθμός των πλοίων που φέρουν τη σημαία του μειώθηκε 8%