Η Ford θα εισφέρει έως και 4,4 δισ. ευρώ νέων κεφαλαίων για να στηρίξει την υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της, καθώς ο αμερικανικός όμιλος προειδοποίησε ότι έπονται περισσότερες «σκληρές αποφάσεις» καθώς προσπαθεί να αναζωογονήσει την επιχειρηματική του δραστηριότητα στην Ευρώπη.

Σε συνέντευξή του στους Financial Times, ο αντιπρόεδρος Τζον Λόλερ είπε ότι η αμερικανική αυτοβιομηχανία δεν θα αποχωρήσει από τις ευρωπαϊκές δραστηριότητές της, αλλά κάλεσε τις Βρυξέλλες και τη Γερμανία να κάνουν περισσότερα για να επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα και να μειώσουν το κόστος για να ανταγωνιστούν τους Κινέζους αντιπάλους.

«Δεν νομίζω ότι πρέπει να είμαστε ηττοπαθείς», είπε ο Λόλερ στους Financial Times. «Θα πρέπει να χαράξουμε έναν δρόμο και να καταλάβουμε πώς να το κάνουμε αυτό βιώσιμο, και αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε».

Με την ανακεφαλαιοποίηση, η Ford είπε ότι θα τερματίσει επίσης μια δέσμευση που είχε τεθεί σε ισχύ από το 2006 να επωμιστεί τυχόν ζημιές που είχε η θυγατρική της Ford-Werke.

Αντίθετα, θα δεσμεύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ τα επόμενα τέσσερα χρόνια για να ενισχύσει τη θυγατρική, η οποία έχει χρέη άνω των 5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την εταιρεία.

Όταν ρωτήθηκε εάν η Ford θα μπορούσε να αποχωρήσει από τη γερμανική θυγατρική της εάν οι απώλειες συνεχίσουν να αυξάνονται, ο Λόλερ είπε: «Δεν νομίζω ότι καμία θυγατρική αφήνεται μόνη της…Πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για τη μείωση του κόστους».

Η Ford έχει δυσκολευτεί να δημιουργήσει κέρδη στην Ευρώπη και έχει μειώσει τον αριθμό των οχημάτων στη γκάμα της για να επικεντρωθεί στην επιχείρηση φορτηγών της και σε πιο κερδοφόρους τομείς της εξαιρετικά ανταγωνιστικής αγοράς. Ford

Η Ford περικόπτει θέσεις εργασίας

Τον Νοέμβριο, η Ford είπε ότι σχεδίαζε να περικόψει περίπου 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη – συμπεριλαμβανομένων 2.900 στη Γερμανία – και να μειώσει την παραγωγή του Explorer, ενός ηλεκτρικού σπορ οχήματος και του ηλεκτρικού Capri – που κατασκευάζονται και τα δύο στη Γερμανία. Η εταιρεία έχει επενδύσει 2 δισεκατομμύρια δολάρια για να μετατρέψει το εργοστάσιό της στην Κολωνία για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο όμιλος έχασε 5 δισεκατομμύρια δολάρια από τις δραστηριότητές του στα EV πέρυσι και δεν αναμένει να ισοσκελίσει τις απώλειες πριν  το τέλος της δεκαετίας αφού λανσάρει μια νέα πλατφόρμα οχημάτων το 2027 που θα μειώσει το κόστος παραγωγής EV.

Ο Λόλερ είπε ότι η ηλεκτρική μετάβαση «απλώς δεν έχει προχωρήσει τόσο γρήγορα όσο περίμεναν όλοι» και πρόσθεσε: «Θα απαιτήσει σκληρές αποφάσεις…και θα πρέπει να συνεργαστούμε».

Την περασμένη εβδομάδα, οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν ότι θα χαλαρώσουν τους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, επιτρέποντας στην αυτοκινητοβιομηχανία να αποφύγει τα βαριά πρόστιμα μέχρι το 2027.

Όμως ο Λόλερ, ο οποίος ήταν οικονομικός διευθυντής μέχρι πέρυσι, ζήτησε περισσότερα κίνητρα μετά την κατάρρευση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γερμανία και η Γαλλία, αφού οι κυβερνήσεις απέσυραν ξαφνικά ή μείωσαν τις επιδοτήσεις για αγορές EV.

«Όλοι έχουμε άφθονη προσφορά EVs στην αγορά. Είναι θέμα ζήτησης», δήλωσε ο Λόλερ, ο οποίος διορίστηκε επίσης πρόσφατα στο διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ACEA. «Πρέπει να αρχίσουμε να επιτιθέμεθα στη βασική αιτία».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή