
Οι ελληνικές εξαγωγές προς την Αμερική ήταν μια ενότητα που δεν θα μπορούσε να λείπει ως θεματική από την Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης, που διοργανώθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης από το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.
Τον συντονισμό είχε ο κ. Ηλίας Σπυρτούνας, γενικός διευθυντής του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και τις απόψεις τους κατέθεσαν οι κ. Σαμουήλ Ζήσης, επικεφαλής του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στην Πρεσβεία της Ελλάδας στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων και πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης και ο κ. Γιώργος Κουκλάκης, υπεύθυνος για το πρόγραμμα Erasmus Νέων Επιχειρηματιών Ελλάδα-ΗΠΑ.
Ο κ. Ζήσης αναφέρθηκε στο γενικό κλίμα που επικρατεί και την θετική αποδοχή που έχουν τα ελληνικά προϊόντα, τα οποία είναι ανταγωνιστικά στις τιμές. «Έχουν αναγνωρισμένη αποδοχή [από τους Αμερικανούς]», είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος στην κρητική διατροφή.
Τόνισε όμως ότι από πολιτεία σε πολιτεία το θεσμικό πλαίσιο μπορεί να είναι διαφορετικό και «αυτό αποτελεί πρόκληση» και πρέπει οι επιχειρηματίες να είναι καλά προετοιμασμένοι. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην αναταραχή που έχει προκληθεί από τους δασμούς που έχει ανακοινώσει ο πρόεδρος των ΗΠΑ και είπε ότι προς το παρόν υπάρχει μια στάση αναμονής.
Στο ίδιο μήκος κλίματος και στο ίδιο θέμα αναφέρθηκε και ο κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης. Μίλησε για τον Ευρωπαίο καταναλωτή και τις έμμεσες επιπτώσεις που θα έχουν οι δασμοί στο εισόδημά του, εξηγώντας ότι «σημαντικές είναι και οι εξαγωγές μας προς την Ευρώπη».
Η πρόσβαση και στα μεγαλύτερα κανάλια, στα μεγάλα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, απαιτεί ένα διαφορετικό μοντέλο προσέγγισης
Ο κ. Κουκλάκης είπε ότι το Αμερικανικό Επιμελητήριο είναι μπροστά από τις εξελίξεις και εξήγησε ότι το Erasmus επιχειρηματικότητας προσφέρει ουσιαστικά «υποτροφίες επιχειρηματικότητας». Εξήγησε κάποια από τα βήματα που πρέπει να κάνουν οι Έλληνες επιχειρηματίες προκειμένου να είναι προετοιμασμένοι, όπως για παράδειγμα είναι η δημιουργία ενός κατάλληλου business plan.
Στη συνέχεια, ο κ. Καλαμπόκης ανέπτυξε την σημασία που έχουν οι στρατηγικές προώθησης και οι εμπορικές εκθέσεις και αναφέρθηκε στην επικοινωνία που πρέπει να γίνεται μεταξύ των επαγγελματιών διαφορετικής κουλτούρας, την λεγόμενη cross cultural επικοινωνία: «Αλλιώς μιλάμε σε έναν Ιάπωνα και αλλιώς σε ένα Σαουδάραβα. Ο Αμερικανός πολίτης σε θέλει απλό και κατανοητό. Τι το διαφορετικό έχουν τα προϊόντα σου;» αναρωτήθηκε με νόημα, θέλοντας να επισημάνει την σημασία που έχει για τους καταναλωτές – ή πρέπει να έχει – η διαφοροποίηση των προϊόντων.
Το πάνελ εξήγησε ότι δεν πρέπει οι Έλληνες επιχειρηματίες να έχουν στο νου τους ότι οι Αμερικανοί γνωρίζουν εκείνους και τα προϊόντα τους. «Δεν είναι αυτονόητο ότι μας ξέρουν. Κατά κάποιο τρόπο, οι ανταγωνιστές μας είναι εκείνοι που ανοίγουν την αγορά. Και εμείς πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση».
«Το θέμα της διατροφής απασχολεί τους Αμερικανούς. Όμως, ο Αμερικανός θέλει να γνωρίζει την προέλευση των προϊόντων»
Πρόσθεσε ότι η πρόσβαση και στα μεγαλύτερα κανάλια, στα μεγάλα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, απαιτεί ένα διαφορετικό μοντέλο προσέγγισης. «Οι εμπορικές εκθέσεις αποτελούν όπλο και πρέπει να γίνονται από τους συνδέσμους. Για παράδειγμα, η έκθεση HORECA , οι εκθέσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κ.α.». Εξήγησε ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται όλα τα διαθέσιμα εργαλεία ώστε οι Έλληνες επιχειρηματίες να μην σπαταλούν τα χρήματά τους άσκοπα.
Προς το τέλος της συζήτησης, ο κ. Καλαμπόκης αναφέρθηκε στη μεσογειακή αλλά και την Κρητική διατροφή. «Το θέμα της διατροφής απασχολεί τους Αμερικανούς. Όμως, ο Αμερικανός θέλει να γνωρίζει την προέλευση των προϊόντων», είπε και πρόσθεσε κλείνοντας ότι το ελληνικό γιαούρτι άνοιξε τον δρόμο και έδωσε στις εξαγωγές άλλων προϊόντων το προβάδισμα, με την λέξη Greek.


Latest News

Ψήφος εμπιστοσύνης στον Στάσση – Νέα τριετή θητεία για τον Πρόεδρο και CEO της ΔΕΗ
Πραγματοποιείται σήμερα 16 Απριλίου η ΕΓΣ των μετόχων για τη σύνθεση του νέου ΔΣ της ΔΕΗ – «Άρωμα γυναίκας» στη διοίκηση – Ο νέος ρόλος για Καρακούση

Ευκαιρίες και κίνδυνοι για τις τράπεζες από νέες μειώσεις επιτοκίων
Σε ετοιμότητα για τα επιτόκια βρίσκονται οι διοικήσεις των τραπεζών - Τα σχέδια που επεξεργάζονται και τα σενάρια

Εδωσε τα χέρια ο «Γαλαξίας» με τον Παπαγεωργίου - Τι απομένει για την εξαγορά
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, ο Γαλαξίας έχει υπογραψεί προσύμφωνο εξαγοράς - Έχει γίνει οικονομικός έλεγχος και έχει καθοριστεί το τίμημα

S&P Global: Υψηλές οι αποδόσεις των ελληνικών τραπεζών – Οδηγός τα υψηλά κεφάλαια και η μείωση του κινδύνου
Όπως εξηγεί η Tedeschi, οι τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες της Ελλάδας θα επιστρέψουν περισσότερα κεφάλαια στους επενδυτές το 2025

Δεσμεύσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ΒΙΠΕ
Δεσμεύσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης μετα την κοινοβουλευτική ερώτηση των βουλευτών Λευτέρη Αυγενάκη και Γιώργου Κοτρωνιά

Κρι Κρι: Στα 256 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2024, αυξημένος κατά 18,5%
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΡΙ ΚΡΙ πρότεινε τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,40 ευρώ ανά μετοχή

Alpha Trust Ανδρομέδα: Τη διανομή μερίσματος 0,32 ευρώ/ μετοχή ενέκρινε η ΓΣ
Η καταβολή θα αρχίσει την Παρασκευή 13.06.2025 και θα πραγματοποιηθεί μέσω της Τράπεζας Πειραιώς

ΔΕΗ: Κάτω του 5% έπεσε το ποσοστό της Helikon Long Short Equity Fund Master ICAV
Τι αναφέρει η επιχείρηση

Τεχνητή νοημοσύνη στη βιομηχανία και «έξυπνες» υποδομές, οι μοχλοί ανάπτυξης για τη Siemens
Για τον μετασχηματισμό της Siemens σε ηγέτιδα εταιρεία τεχνολογίας χάρη στην ισχυρή κουλτούρα καινοτομίας και την αξιοποίηση της τεχνολογίας, μίλησε ο Βασίλης Χατζίκος, CEO Siemens Ελλάδας, στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

AS Company: Ρεκόρ πωλήσεων το 2024 – Μέρισμα 0,17 ευρώ/μετοχή
Ο όμιλος AS Company διατήρησε την ηγετική του θέση στην αγορά παιχνιδιών, ενισχύοντας περαιτέρω το προϊοντικό του χαρτοφυλάκιο με επιτυχημένα καινοτόμα προϊόντα που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα και ανταγωνιστική τιμή.