
Οι πώλησεις έξυπνων ρολογιών, σε παγκόσμιο επίπεδο, μειώθηκαν για πρώτη φορά σε μεγάλο βαθμό λόγω της απότομης μείωσης της δημοτικότητας της Apple, εταιρείας που ηγείται της συγκεκριμένης αγοράς. Σύμφωνα με τα δεδομένα της εταιρείας ερευνών Counterpoint παραδόθηκαν από τους κατασκευαστές στους μεταπωλητές 7% λιγότερες συσκευές το 2024, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Οι αποστολές συσκευών Apple Watch μειώθηκαν κατά 19% κατά την συγκεκριμένη περίοδο, σύμφωνα με την Counterpoint. Αιτία για αυτή την καθίζηση είναι η έλλειψη νέων χαρακτηριστικών στις πιο πρόσφατες συσκευές της Apple και στο γεγονός ότι ένα φημολογούμενο μοντέλο Ultra 3 υψηλής ποιότητας δεν υλοποιήθηκε ποτέ.
Η αγορά που «οδήγησε» την πτώση ήταν η Βόρεια Αμερική, όπου η απουσία του Ultra 3 και οι ελάχιστες αναβαθμίσεις χαρακτηριστικών στη σειρά S10 οδήγησαν τους καταναλωτές να καθυστερήσουν τις αγορές τους, δήλωσε η ανώτερη αναλυτής της Counterpoint, Anshika Jain.
Η Apple επλήγη επίσης με τις απαγορεύσεις πωλήσεων και εισαγωγών στις ΗΠΑ στα τέλη του 2023 και στις αρχές του 2024 λόγω ενός αμφισβητούμενου διπλώματος ευρεσιτεχνίας σχετικά με την παρακολούθηση των επιπέδων οξυγόνου στο αίμα – το οποίο η κ. Jain λέει ότι συνέβαλε επίσης στη μείωση των πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Συνολικά, η αμερικανική εταιρεία διατήρησε μερίδιο αγοράς 22% τους τελευταίους τρεις μήνες του 2024, από 25% ένα χρόνο νωρίτερα.
«Περάσαμε μια περίοδο όπου το έξυπνο ρολόι έχει μετατραπεί από ένα νέο και συναρπαστικό gadget, σε κάτι που τώρα σταθεροποιείται – το σύνολο χαρακτηριστικών δεν αλλάζει πολύ δραματικά χρόνο με το χρόνο», δήλωσε ο Leo Gebbie, κύριος αναλυτής στο CCS Insight.
Η εντυπωσιακή αύξηση παραδόσεων της Xiaomi οφείλεται στο ότι τα δικά της Smart Band πωλούνται για ένα κλάσμα της τιμής των ανταγωνιστικών από τις Apple και Samsung
Παρά τη συνολική πτώση, πέρυσι σημειώθηκε τεράστια αύξηση στις πωλήσεις έξυπνων ρολογιών κινεζικής κατασκευής από μάρκες όπως η Xiaomi, η Huawei και η Imoo. Οι πωλήσεις στην Κίνα αυξήθηκαν επίσης από 19% της αγοράς σε 25% ετησίως από το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που κατέγραψε περισσότερες πωλήσεις smartwatch από την Ινδία ή τη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με την Counterpoint.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές φάνηκε επίσης να αξιοποιούν μια άλλη τάση – την αυξανόμενη δημοτικότητα των έξυπνων ρολογιών για παιδιά, το μόνο τμήμα της αγοράς που θα αναπτυχθεί το 2024. Το Imoo, γνωστό στην Κίνα ως «Little Genius», ειδικεύεται στα έξυπνα ρολόγια για παιδιά και σημείωσε αύξηση 22% στις αποστολές.
«Το τμήμα των παιδικών έξυπνων ρολογιών κερδίζει έδαφος καθώς οι γονείς ενδιαφέρονται για την ασφάλεια των παιδιών τους και επιθυμούν να παρακολουθούν και να παραμένουν συνεχώς συνδεδεμένοι με τα παιδιά τους», δήλωσε ο Balbir Singh της Counterpoint.
Η Imoo επισκιάστηκε ωστόσο από την επίσης κινεζική Xiaomi που είχε αύξηση 135% στις αποστολές των δικών της συσκευών. Η εντυπωσιακή αυτή αύξηση παραδόσεων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι οι ανιχνευτές δραστηριότητας Smart Band πωλούνται για ένα κλάσμα της τιμής των ανταγωνιστών που κατασκευάζονται από την Apple και τη Samsung.
«Φούσκα» με εξαιρετικά φθηνές συσκευές από Ινδούς κατασκευαστές, η οποία τώρα έχει σκάσει
«Βλέπουμε ότι οι μεγάλες εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης όπως η Apple και η Samsung προσπαθούν πραγματικά να αυξήσουν το περιθώριο κέρδους και να μην εμπλέκονται στον πόλεμο τιμών», είπε ο Gebbie. «Η Xiaomi έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στην πώληση συσκευών, ιδιαίτερα σε περιοχές όπως η νότια και η ανατολική Ευρώπη, όπου η προσιτή τιμή τείνει να έχει πολύ μεγαλύτερη απήχηση στους πελάτες».
Ένας άλλος μεγάλος συντελεστής στην πτώση των παγκόσμιων πωλήσεων ήταν η Ινδία, η οποία μειώθηκε από το 30% της αγοράς στο 23%. Αυτό οφείλεται εν μέρει σε μια «φούσκα» σε εξαιρετικά φθηνές συσκευές από Ινδούς κατασκευαστές, η οποία τώρα έχει σκάσει. «Διαβάσαμε και είδαμε πολλά όσον αφορά τα παράπονα για την ποιότητα των συσκευών, με τους ανθρώπους να είναι δυσαρεστημένοι με αυτές», ανέφερε ο Gebbie.
«Για αυτές τις εταιρείες, υπήρχε η αίσθηση ότι από αυτό το σημείο και μετά θα εξυπηρετούνταν καλύτερα με την κατασκευή και πώληση προϊόντων με ελαφρώς μεγαλύτερη διάρκεια ζωής», καταλήγει.
Η Counterpoint αναφέρει ότι αναμένει μικρή ανάκαμψη στην παγκόσμια αγορά, με «μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση το 2025». Προβλέπει επίσης ότι η άνοδος των πωλήσεων θα οφείλεται στην αυξανόμενη υιοθέτηση χαρακτηριστικών τεχνητής νοημοσύνης και στη μεγαλύτερη έμφαση στην παροχή ενός ευρύτερου φάσματος δεδομένων υγείας.


Latest News

Γιατί εκτινάχθηκαν κατά 390% οι μετοχές της Eutelsat την περασμένη εβδομάδα
Οι μετοχές της γαλλικής εταιρείας δορυφόρων Eutelsat εκτοξεύτηκαν σχεδόν κατά 390% την περασμένη εβδομάδα - Εικασίες ότι η Eutelsat θα μπορούσε να αντικαταστήσει την Starlink του Μασκ στην Ουκρανία

Visa: Ξοδεύουμε πολλά χρήματα για ψυχαγωγία gaming
Οι δημιουργοί gaming περιεχομένου τροφοδοτούν την ανάπτυξη, με 7 στους 10 gamers της Gen Z να αλληλεπιδρούν με gaming influencers τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα

Ανακάμπτει η αγορά των smartphone - Γιατί δεν φοβάται τους δασμούς Τραμπ
Η παγκόσμια αγορά smartphone θα έχει σαν οδηγό την ανάπτυξη του Android στην Κίνα και τις ΗΠΑ, εν μέσω δασμών 10% στα κινεζικά προϊόντα, σύμφωνα με την IDC

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Νεκρός σε αεροπορικό δυστύχημα ένας από τους συνιδρυτές του ιστοτόπου Pirate Bay
Το μικρό αεροσκάφος συνετρίβη τη Δευτέρα σε ένα ξύλινο καταφύγιο στην ορεινή περιοχή Βελίκα Πλάνινα της Σλοβενίας

Νέες λειτουργίες του TikTok για την προστασία των εφήβων
Tο TikTok ενσωματώνει πιο ισχυρές δικλείδες ασφαλείας στους λογαριασμούς των εφήβων από προεπιλογή για να διασφαλίσει ότι θα έχουν θετικές εμπειρίες

Προχωρά την ανάπτυξη των δικών της AI μικροτσίπ η Meta Platforms
Η Meta Platforms έχει ξεκινήσει μια μικρή παραγωγή του τσιπ και σχεδιάζει να την αυξήσει για χρήση σε ευρεία κλίμακα, αν η δοκιμή πάει καλά

Εξελιγμένη ηλεκτρονική απάτη με δόλωμα το DeepSeek
Δρώντας στρατηγικά, οι επιτιθέμενοι παραβίασαν τον λογαριασμό μιας νόμιμης αυστραλιανής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να διαδώσουν κακόβουλους συνδέσμους

Η καλά κρυμμένη «συνταγή» της τεχνητής νοημοσύνης - Πώς οι εταιρείες παράγουν φθηνές λύσεις
Πόσο κοστίζει να ξεκινήσεις μια εταιρεία στην τεχνητή νοημοσύνη; - Η απάντηση κάθε μέρα όλο και λιγότερο

Πώς το Facebook Marketplace «κρατάει» τους νέους στην πλατφόρμα
Με 1,1 δισεκατομμύριο χρήστες σε 70 χώρες, το Facebook Marketplace ανταγωνίζεται το eBay και το Craigslist, σύμφωνα με το BusinessDasher