
Τα σχέδιά της να μετατραπεί σε διεθνή ναυτιλιακό κόμβο, υποβοηθούμενη από τις προσπάθειες της Κίνας να προωθήσει το RMB ως μέσο συναλλάγματος και από νέες χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και προϊόντα που σχετίζονται με τη ναυτιλιακή βιομηχανία, προχωρά η Σαγκάη. Η πρόοδος αυτή αντικατοπτρίζεται στο κοινό σχέδιο που παρουσίασαν η κρατική Bank of China και η People’s Insurance Company of China για τη βελτίωση της ασφάλειας της ναυτιλίας, την προώθηση της ευκολίας των συναλλαγών και την υποστήριξη των πράσινων προτύπων της βιομηχανίας.
«Δεν μπορείς να χτίσεις ένα πραγματικό διεθνές ναυτιλιακό κέντρο χωρίς ολοκληρωμένες χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και μια ποικιλία χρηματοοικονομικών προϊόντων για να διαλέξεις», δήλωσε ο Δρ Qian Jun, καθηγητής χρηματοοικονομικών και εκτελεστικός κοσμήτορας της Διεθνούς Σχολής Οικονομικών του Fudan.
«Το σκέλος των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών του ναυτιλιακού τομέα δεν είναι ακόμη εφάμιλλο της παγκόσμιας πρωτοποριακής ναυπηγικής ικανότητας της Κίνας ή της δυναμικότητας των λιμένων, αν και έχει σημειωθεί μεγάλη βελτίωση», δήλωσε. «Πολλά νέα προϊόντα και υπηρεσίες βρίσκονται στα σκαριά και θα είναι ανοικτά σε ξένους επενδυτές. Από το εμπόριο μέχρι τη χρηματοδότηση και τη χρηματοδοτική μίσθωση, την ασφάλιση και την αντασφάλιση, καθώς και τη διαιτησία και τη διευθέτηση συμβατικών διαφορών – βασικά, τα πάντα θα πρέπει να είναι διαθέσιμα στη Σαγκάη, αποτελεσματικά και βολικά».
Κίνα: Το λιμάνι της Σαγκάης
Ο λιμένας της Σαγκάης σημείωσε τον Ιανουάριο ρεκόρ ενός μηνός με τη διακίνηση 5,1 εκατομμυρίων ισοδύναμων μονάδων 20 ποδιών (TEU) φορτίου, μετά από ρεκόρ 51,5 εκατομμυρίων για το σύνολο του 2024. Η Ένωση Εθνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας ανέφερε ότι το 74% όλων των νέων παραγγελιών πέρυσι καταγράφηκε από κινεζικά ναυπηγεία, με ποσοστό 78,5% μόνο για τις παραγγελίες πράσινων πλοίων.
Ωστόσο, μόλις το 2015 το Ινστιτούτο Ναυτασφαλίσεων της Σαγκάης, που εκπροσωπεί την κινεζική αγορά ναυτασφαλίσεων, προσχώρησε στη Διεθνή Ένωση Ναυτασφαλίσεων. Το μερίδιο αγοράς της Κίνας στην παγκόσμια ναυτασφάλιση ήταν 13 τοις εκατό το 2023, και η πρώτη σχετική με το εξωτερικό ναυτική διαιτησία ad hoc της χώρας ολοκληρώθηκε πέρυσι στη Σαγκάη.


Latest News

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο