
Τα σχέδιά της να μετατραπεί σε διεθνή ναυτιλιακό κόμβο, υποβοηθούμενη από τις προσπάθειες της Κίνας να προωθήσει το RMB ως μέσο συναλλάγματος και από νέες χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και προϊόντα που σχετίζονται με τη ναυτιλιακή βιομηχανία, προχωρά η Σαγκάη. Η πρόοδος αυτή αντικατοπτρίζεται στο κοινό σχέδιο που παρουσίασαν η κρατική Bank of China και η People’s Insurance Company of China για τη βελτίωση της ασφάλειας της ναυτιλίας, την προώθηση της ευκολίας των συναλλαγών και την υποστήριξη των πράσινων προτύπων της βιομηχανίας.
«Δεν μπορείς να χτίσεις ένα πραγματικό διεθνές ναυτιλιακό κέντρο χωρίς ολοκληρωμένες χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και μια ποικιλία χρηματοοικονομικών προϊόντων για να διαλέξεις», δήλωσε ο Δρ Qian Jun, καθηγητής χρηματοοικονομικών και εκτελεστικός κοσμήτορας της Διεθνούς Σχολής Οικονομικών του Fudan.
«Το σκέλος των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών του ναυτιλιακού τομέα δεν είναι ακόμη εφάμιλλο της παγκόσμιας πρωτοποριακής ναυπηγικής ικανότητας της Κίνας ή της δυναμικότητας των λιμένων, αν και έχει σημειωθεί μεγάλη βελτίωση», δήλωσε. «Πολλά νέα προϊόντα και υπηρεσίες βρίσκονται στα σκαριά και θα είναι ανοικτά σε ξένους επενδυτές. Από το εμπόριο μέχρι τη χρηματοδότηση και τη χρηματοδοτική μίσθωση, την ασφάλιση και την αντασφάλιση, καθώς και τη διαιτησία και τη διευθέτηση συμβατικών διαφορών – βασικά, τα πάντα θα πρέπει να είναι διαθέσιμα στη Σαγκάη, αποτελεσματικά και βολικά».
Κίνα: Το λιμάνι της Σαγκάης
Ο λιμένας της Σαγκάης σημείωσε τον Ιανουάριο ρεκόρ ενός μηνός με τη διακίνηση 5,1 εκατομμυρίων ισοδύναμων μονάδων 20 ποδιών (TEU) φορτίου, μετά από ρεκόρ 51,5 εκατομμυρίων για το σύνολο του 2024. Η Ένωση Εθνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας ανέφερε ότι το 74% όλων των νέων παραγγελιών πέρυσι καταγράφηκε από κινεζικά ναυπηγεία, με ποσοστό 78,5% μόνο για τις παραγγελίες πράσινων πλοίων.
Ωστόσο, μόλις το 2015 το Ινστιτούτο Ναυτασφαλίσεων της Σαγκάης, που εκπροσωπεί την κινεζική αγορά ναυτασφαλίσεων, προσχώρησε στη Διεθνή Ένωση Ναυτασφαλίσεων. Το μερίδιο αγοράς της Κίνας στην παγκόσμια ναυτασφάλιση ήταν 13 τοις εκατό το 2023, και η πρώτη σχετική με το εξωτερικό ναυτική διαιτησία ad hoc της χώρας ολοκληρώθηκε πέρυσι στη Σαγκάη.


Latest News

Θα γίνουν οι ΗΠΑ ναυπηγική δύναμη;
Ενώ η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία παραμένουν κυρίαρχες δυνάμεις, η Αμερική, το Βιετνάμ και η Ινδία τοποθετούνται ως αναδυόμενοι παίκτες

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα