Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της Canalys, η οποία αποτελεί πλέον μέρος της Omdia, το 2024 παραδόθηκαν από τους κατασκευαστές 455 εκατομμύρια έξυπνα ακουστικά, σημειώνοντας αύξηση 11,2% σε ετήσια βάση. Όλες οι κατηγορίες προϊόντων σημείωσαν αύξηση των αποστολών, με την Κίνα και τις αναδυόμενες αγορές (περιοχές Ασίας-Ειρηνικού, Λατινική Αμερική, Μέση Ανατολή και Αφρική) να λειτουργούν ως βασικοί μοχλοί ανάπτυξης.

«Ενώ οι κορυφαίες μάρκες έχουν διατηρήσει σταθερές θέσεις στην αγορά, οι στρατηγικές διαφοροποίησής τους παίρνουν όλο και περισσότερο σάρκα και οστά», υπογράμμισε ο αναλυτής ερευνών της Canalys, Jack Leathem.

Έξυπνα ακουστικά και οικοσυστήματα

Στην κατηγορία των οικοσυστημάτων στα έξυπνα ακουστικά, παίκτες όπως η Apple συνεχίζουν να ενισχύουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα μέσω της βαθιάς ενσωμάτωσης υλικού-λογισμικού. Το εσωτερικό chipset της Apple επιτρέπει την απρόσκοπτη διασύνδεση μεταξύ συσκευών, ενώ ενσωματώνει την τεχνολογία χωρικού ήχου με το Apple Music για να προσφέρει μια εμπειρία ήχου υψηλής ανάλυσης. Εν τω μεταξύ, παίκτες όπως η Xiaomi και η Huawei αξιοποιούν τη στρατηγική τους για το έξυπνο οικοσύστημα, αξιοποιώντας τις συνέργειες των συσκευών IoT για να βελτιώσουν τις εμπειρίες των χρηστών.

Οι καθιερωμένοι παίκτες

Στον τομέα του καθιερωμένου ήχου, οι Sony, Bose και Edifier κατέχουν συνολικά περίπου το 25% της αγοράς ασύρματων ακουστικών. Δίνουν προτεραιότητα στην κερδοφορία, στοχεύοντας στους καταναλωτές υψηλής ποιότητας με προηγμένους κωδικοποιητές ήχου, πιστοποιήσεις Hi-Res και στρατηγικές συνεργασίες streaming. Για παράδειγμα, η συνεργασία της Edifier με την QQ Music για την έναρξη μιας υπηρεσίας ποιότητας ήχου επιπέδου master ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις αποκλειστικές προσδοκίες των απαιτητικών μουσικόφιλων.

Οι επιμέρους αγορές

«Οι αναδυόμενες μάρκες κερδίζουν γρήγορα έδαφος μέσω της ακριβούς τοποθέτησης στην αγορά», σημείωσε ο Leathem. Αναδυόμενοι παίκτες όπως η Shokz και η Cleer Audio έχουν διεισδύσει με επιτυχία στα τμήματα αθλητισμού και υγείας. Εν τω μεταξύ, η πρωτοποριακή συνεργασία της Oladance με την AI Doubao προκάλεσε ένα κύμα μεταφραστικής τεχνολογίας – μια προσέγγιση που έχει μιμηθεί ευρέως, οδηγώντας σε ταχεία επέκταση των προϊόντων σε υπερπόντιες αγορές με έντονες ανάγκες διαγλωσσικής επικοινωνίας. Αυτές οι αναδυόμενες μάρκες χρησιμοποιούν επίσης διαφοροποιημένες στρατηγικές τιμολόγησης για να ευθυγραμμιστούν με την αγοραστική δύναμη των τοπικών καταναλωτών, ενώ λανσάρουν γρήγορα καινοτόμα, ειδικά για την περιοχή, προϊόντα.

Σε περιφερειακό επίπεδο, η ευρύτερη Κίνα ηγήθηκε της αύξησης με ρυθμό ανάπτυξης 22%, ακολουθούμενη από την Ασία-Ειρηνικό (19%), την ΕΜΕΑ (10%) και τη Λατινική Αμερική (7%).

Έξυπνα ακουστικά και AI

«Η Τεχνητή Νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει τα όρια των λειτουργιών του έξυπνου προσωπικού ήχου, με σχεδόν όλους τους κατασκευαστές να εξερευνούν νέες AI εφαρμογές», δήλωσε η Cynthia Chen, Research Manager της Canalys. «Ωστόσο, αρκετές κρίσιμες προκλήσεις παραμένουν πριν οι λύσεις αυτές επιτύχουν εμπορική εφαρμογή μεγάλης κλίμακας».

Οι τρέχουσες εξερευνήσεις AI στον έξυπνο ήχο επικεντρώνονται σε τρεις πρωταρχικούς τομείς:

  1. Παρακολούθηση της υγείας: Οι κορυφαίες μάρκες έχουν ενσωματώσει αξιολογήσεις ακοής και ανίχνευση στάσης του σώματος με βάση την ΤΝ σε εμβληματικά προϊόντα, χρησιμοποιώντας βιοαισθητήρες και αλγορίθμους για να διευκολύνουν την προληπτική διαχείριση της υγείας.
  2. Προσαρμοστική τεχνολογία ήχου: η αναγνώριση σκηνών με βάση πολυτροπικούς αισθητήρες προωθεί δυναμικές προσαρμογές ήχου – όπως η έξυπνη μείωση θορύβου και ο προσαρμοστικός χωρικός ήχος – για να βελτιώσει την εμπειρία του χρήστη σε δύσκολα ακουστικά περιβάλλοντα.
  3. Μετάφραση σε πραγματικό χρόνο: καθώς αυτά τα χαρακτηριστικά επεκτείνονται σε προϊόντα μεσαίας κατηγορίας, η μετάφραση σε πραγματικό χρόνο γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη, ωθώντας τους κατασκευαστές να διερευνήσουν περαιτέρω την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης με έξυπνες συσκευές ήχου.

Η αποτελεσματική εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης πρέπει να βασίζεται σε μια βαθιά ανάλυση των δεδομένων συμπεριφοράς των χρηστών, εστιάζοντας στην αντιμετώπιση των βασικών σημείων πόνου συγκεκριμένων σεναρίων και όχι απλώς στην προσθήκη χαρακτηριστικών.

Η πρόβλεψη για το 2025

Η Canalys προβλέπει ότι οι παγκόσμιες αποστολές έξυπνων συσκευών ήχου θα ξεπεράσουν τα 500 εκατομμύρια μονάδες το 2025, αντανακλώντας μια συγκρατημένα αισιόδοξη προοπτική. Βραχυπρόθεσμα, η αγορά αναμένεται να παρακολουθήσει ενεργή συμμετοχή παικτών και να παρουσιάσει τρεις βασικές τάσεις:

  • Ένα κύμα καινοτόμων προϊόντων με νέες λειτουργίες και σχέδια.
  • Αυξημένες συνεργασίες μεταξύ διαφορετικών εμπορικών σημάτων για τη δημιουργία ευρύτερων οικοσυστημάτων.
  • Στροφή της αγοράς από την προσθήκη μεμονωμένων λειτουργιών στη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας του χρήστη.

Μακροπρόθεσμα, οι κατασκευαστές πρέπει να αναπτύξουν μια ολοκληρωμένη ανταγωνιστική στρατηγική για τα έξυπνα ακουστικά που να περιλαμβάνει την ανάπτυξη τεχνολογίας (συμπεριλαμβανομένων των ακουστικών εξαρτημάτων, των τσιπ, των αλγορίθμων και άλλων), να δημιουργήσουν συνεργασίες οικοσυστημάτων ευθυγραμμισμένες με τα επιχειρηματικά τους μοντέλα και να στοχεύσουν σε συγκεκριμένα σενάρια εφαρμογών, αναφέρει η έκθεση της Canalys. Η μετατροπή των τεχνολογικών πλεονεκτημάτων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη σε απτά οφέλη για τους χρήστες θα είναι καθοριστική για τη διαμόρφωση του μελλοντικού τοπίου της αγοράς.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Κυβερνοασφάλεια: Το πιο επικίνδυνο malware τον Φεβρουάριο – Εμφάνιση του AsyncRAT
Τεχνολογία |

Το πιο επικίνδυνο malware για τον Φεβρουάριο - Η απειλή που στοχεύει αξιόπιστες πλατφόρμες

Το AsyncRAT αναδύεται ως μια σε ανάπτυξη απειλή, ενώ οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται νόμιμες πλατφόρμες για να αποφύγουν τον εντοπισμό του και να το εδραιοποιήσουν