
Η αγορά υγείας και ευεξίας στην Κίνα, η οποία κατατάσσεται ήδη στην δεύτερη θέση παγκοσμίως, μετά από εκείνη των Η.Π.Α, αναμένεται να διπλασιασθεί έως το 2030 και να διαμορφωθεί σε 1,6 τρισ. δολάρια.
Οι Κινέζοι καταναλωτές στρέφονται, ολοένα και περισσότερο, στην ολιστική ευεξία, επανακαθορίζοντας την έννοια της υγειούς διαβίωσης. Η στροφή αυτή, σύμφωνα με σημείωμα του Σινο-Βρετανικού Επιχειρηματικού Συμβουλίου, δεν αφορά μόνον την σωματική υγεία, αλλά περιλαμβάνει την ψυχική ανθεκτικότητα, την ισορροπία προσωπικής ζωής-εργασίας και μία αυξανόμενη επιθυμία για εφαρμογές της παραδοσιακής κινεζικής ιατρικής, εμπλουτισμένες με σύγχρονα προϊόντα και τεχνικές.
Ο «αργυρός πληθυσμός»
Βασική κινητήρια δύναμη της εν λόγω αγοράς είναι οι καταναλωτές νεαρής ηλικίας, ειδικότερα εκείνοι που έχουν γεννηθεί κατά την περίοδο 1981-2012, οι οποίοι είναι οι πλέον περίεργοι και παρορμητικοί μεταξύ όλων των καταναλωτών της αγοράς. Όσοι δε έχουν γεννηθεί μετά το 1995 ενδιαφέρονται έντονα για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού τους συστήματος, λόγω των εμπειριών τους κατά την περίοδο της πανδημίας.
Παράλληλα, τα ηλικιωμένα άτομα (ο καλούμενος «αργυρός πληθυσμός»), που υπερβαίνουν τα 300 εκ., υιοθετεί μια πιο λογική και προληπτική προσέγγιση σε θέματα υγείας. Η συμπεριφορά των καταναλωτών μεταστρέφεται, από την έννοια της «εύκολης υγείας», που απαιτεί ελάχιστη προσπάθεια, στην δυναμική ανάδυση της κινεζικής παραδοσιακής ιατρικής, η οποία έχει καταστεί ισχυρή τάση μεταξύ των νεότερων καταναλωτών.
Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η ευρύτερη διάδοση παραδοσιακών μορφών αργής γυμναστικής, όπως το Τάι Τσι.
Οι καταναλωτές έχουν καταστεί περισσότερο διερευνητικοί και ενημερωμένοι, ενώ δεν διστάζουν να αναρτούν θετικά ή αρνητικά σχόλια σε δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι επιχειρήσεις του τομέα που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, διαφοροποιούν και διαμορφώνουν τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες τους, προκειμένου προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών.
Κύρια τάση μεταξύ αυτών είναι η προσέγγιση της «ομορφιάς από το εσωτερικό», σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα που βελτιώνουν την εμφάνισή τους, μέσω της υγείας των οργάνων του σώματός.
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Στο πλαίσιο αυτό, έχει καταστεί δυσδιάκριτο το όριο μεταξύ των εννοιών «ομορφιά» και «φροντίδα του δέρματος». Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της κινεζικής αγοράς υγείας και ευεξίας είναι η εξάρτησή της από τις ψηφιακές πλατφόρμες. Το ηλεκτρονικό εμπόριο καλύπτει το 51% των πωλήσεων, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί στην αμέσως προσεχή περίοδο.
Παράλληλα, μειώνεται η σημασία των πωλήσεων μέσω super-market που, στο παρελθόν, αποτελούσαν τον βασικότερο δίαυλο πωλήσεων. Σημαντικός παράγοντας για την επιτυχή είσοδο των προϊόντων στην συγκεκριμένη αγορά είναι η τοπικοποίηση αυτών, κάτι που δεν περιορίζεται μόνον στην γλώσσα και την εικόνα, αλλά θα πρέπει καλύπτει την συνολική εμπειρία των καταναλωτών. Άλλη μία πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι το αυξανόμενο κόστος των ενεργειών προώθησης των προϊόντων καθώς, λόγω της ιδιομορφίας της κινεζικής αγοράς, θα πρέπει να συνεργαστούν με επηρεαστές γνώμης και άλλους παράγοντες διαμόρφωσης της κοινής γνώμης, προκειμένου να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους.
Στο πλαίσιο αυτό, οι πωλήσεις ζωντανής ροής μέσω διαδικτύου έχουν καταστεί ισχυρό εργαλείο ενεργητικής εμπλοκής των καταναλωτών και οικοδόμησης εμπιστοσύνης. Εκτιμάται ότι, οι ψηφιακές τάσεις και καινοτομίες που εμφανίζονται στην κινεζική αγορά θα επηρεάσουν και τις αγορές της Δύσης.
Ήδη, πολυεθνικές επιχειρήσεις του χώρου αναπροσαρμόζουν τις στρατηγικές που ακολουθούν στην νοτιοανατολική Ασία και την Μέση Ανατολή. Παρόμοιες εκτιμήσεις ισχύουν και για την ανωτέρω περιγραφείσα στροφή της συμπεριφοράς των Κινέζων καταναλωτών.


Latest News

Από τον Balenciaga στον Gucci - Θα τα καταφέρει ο Ντέμνα Γκβασάλια
Η προκλητική δουλειά του Ντέμνα για τον οίκο Balenciaga έθιξε πολλούς. Τώρα, καλείται να αποδείξει στον κόσμο της μόδας πως ήταν η σωστή επιλογή ως νέος επικεφαλής σχεδιαστή του οίκου Gucci.

Γιατί η Σουηδία επεκτείνει τις διαστημικές και αμυντικές δυνατότητές της
Η Σουηδία εξακολουθεί να εκτιμά τη συνεργασία με την Ουάσιγκτον, αλλά υποστηρίζει έναν ισχυρότερο ευρωπαϊκό πυλώνα του ΝΑΤΟ

Στην Tesla φοβούνται ότι θα αντιμετωπίσει αντίποινα για τους δασμούς Τραμπ
Οι δηλώσεις της Tesla αντικατοπτρίζουν τις ανησυχίες πολλών αμερικανικών επιχειρήσεων σχετικά με τους δασμούς του Τραμπ

ΗΠΑ: Το ενεργειακό μέλλον του Καναδά στο συνέδριο CERA Week
Οι δασμoί Τραμπ και η εξίσωση που πρέπει να λύσει ο Καναδάς

Τι συμβαίνει όταν σταματά η επιστήμη
Ο Τραμπ κόβει τις επιχορηγήσεις για την έρευνα - Στον αέρα 300.000 επιστήμονες σε 2.500 Πανεπιστήμια, ιατρικές σχολές και ερευνητικά ιδρύματα.
![Λάρι Φινκ: Ο άνθρωπος που διαχειρίζεται τα περισσότερο χρήματα στον κόσμο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/Larry_Fink-600x442.jpeg)
Λάρι Φινκ: Ο άνθρωπος που διαχειρίζεται τα περισσότερο χρήματα στον κόσμο [γράφημα]
Ο Λάρι Φινκ θεωρείται αυτοδημιούργητος, αφού μαζί με συνεργάτες του ίδρυσαν από το μηδέν την BlackRock το 1988

Η Porsche διαψεύδει σενάριο πώλησης μετοχών της στη Volkswagen
Η Porsche διαψεύδει τις πληροφορίες που δημοσίευσε η γερμανική εφημερίδα ταμπλόιντ Bild επικαλούμενη πηγές που γνωρίζουν το θέμα

Η Ιταλία φέρνει πιο κοντά την αυτοκινητοβιομηχανία με την αμυντική βιομηχανία
Η Ιταλία ετοιμάζει ένα βιομηχανικό σχέδιο με στόχο την ενίσχυση των συνδέσεων μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανίας, άμυνας και αεροδιαστημικής

Στο «μυαλό» της Fed – Τι θα αποφασίσει ο Πάουελ για τα επιτόκια
Πού εστιάζουν αγορές και οικονομολόγοι στην επικείμενη συνεδρίαση της Fed - Ποιες άλλες κεντρικές τράπεζες συνεδριάζουν αυτή την εβδομάδα

Μπέσεντ: Δεν ανησυχώ για την αγορά – Οι διορθώσεις είναι υγιείς
Ο υπουργός Οικονομικών, Σκοτ Μπέσεντ εκτιμά ότι η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης μακροπρόθεσμα θα είναι θετική για τις αγορές