Η αγορά υγείας και ευεξίας στην Κίνα, η οποία κατατάσσεται ήδη στην δεύτερη θέση παγκοσμίως, μετά από εκείνη των Η.Π.Α, αναμένεται να διπλασιασθεί έως το 2030 και να διαμορφωθεί σε 1,6 τρισ. δολάρια.

Οι Κινέζοι καταναλωτές στρέφονται, ολοένα και περισσότερο, στην ολιστική ευεξία, επανακαθορίζοντας την έννοια της υγειούς διαβίωσης. Η στροφή αυτή, σύμφωνα με σημείωμα του Σινο-Βρετανικού Επιχειρηματικού Συμβουλίου, δεν αφορά μόνον την σωματική υγεία, αλλά περιλαμβάνει την ψυχική ανθεκτικότητα, την ισορροπία προσωπικής ζωής-εργασίας και μία αυξανόμενη επιθυμία για εφαρμογές της παραδοσιακής κινεζικής ιατρικής, εμπλουτισμένες με σύγχρονα προϊόντα και τεχνικές.

Ο «αργυρός πληθυσμός»

Βασική κινητήρια δύναμη της εν λόγω αγοράς είναι οι καταναλωτές νεαρής ηλικίας, ειδικότερα εκείνοι που έχουν γεννηθεί κατά την περίοδο 1981-2012, οι οποίοι είναι οι πλέον περίεργοι και παρορμητικοί μεταξύ όλων των καταναλωτών της αγοράς. Όσοι δε έχουν γεννηθεί μετά το 1995 ενδιαφέρονται έντονα για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού τους συστήματος, λόγω των εμπειριών τους κατά την περίοδο της πανδημίας.

Παράλληλα, τα ηλικιωμένα άτομα (ο καλούμενος «αργυρός πληθυσμός»), που υπερβαίνουν τα 300 εκ., υιοθετεί μια πιο λογική και προληπτική προσέγγιση σε θέματα υγείας. Η συμπεριφορά των καταναλωτών μεταστρέφεται, από την έννοια της «εύκολης υγείας», που απαιτεί ελάχιστη προσπάθεια, στην δυναμική ανάδυση της κινεζικής παραδοσιακής ιατρικής, η οποία έχει καταστεί ισχυρή τάση μεταξύ των νεότερων καταναλωτών.

Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η ευρύτερη διάδοση παραδοσιακών μορφών αργής γυμναστικής, όπως το Τάι Τσι.

Οι καταναλωτές έχουν καταστεί περισσότερο διερευνητικοί και ενημερωμένοι, ενώ δεν διστάζουν να αναρτούν θετικά ή αρνητικά σχόλια σε δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι επιχειρήσεις του τομέα που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, διαφοροποιούν και διαμορφώνουν τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες τους, προκειμένου προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών.

Κύρια τάση μεταξύ αυτών είναι η προσέγγιση της «ομορφιάς από το εσωτερικό», σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα που βελτιώνουν την εμφάνισή τους, μέσω της υγείας των οργάνων του σώματός.

Ηλεκτρονικό εμπόριο

Στο πλαίσιο αυτό, έχει καταστεί δυσδιάκριτο το όριο μεταξύ των εννοιών «ομορφιά» και «φροντίδα του δέρματος». Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της κινεζικής αγοράς υγείας και ευεξίας είναι η εξάρτησή της από τις ψηφιακές πλατφόρμες. Το ηλεκτρονικό εμπόριο καλύπτει το 51% των πωλήσεων, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί στην αμέσως προσεχή περίοδο.

Παράλληλα, μειώνεται η σημασία των πωλήσεων μέσω super-market που, στο παρελθόν, αποτελούσαν τον βασικότερο δίαυλο πωλήσεων. Σημαντικός παράγοντας για την επιτυχή είσοδο των προϊόντων στην συγκεκριμένη αγορά είναι η τοπικοποίηση αυτών, κάτι που δεν περιορίζεται μόνον στην γλώσσα και την εικόνα, αλλά θα πρέπει καλύπτει την συνολική εμπειρία των καταναλωτών. Άλλη μία πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι το αυξανόμενο κόστος των ενεργειών προώθησης των προϊόντων καθώς, λόγω της ιδιομορφίας της κινεζικής αγοράς, θα πρέπει να συνεργαστούν με επηρεαστές γνώμης και άλλους παράγοντες διαμόρφωσης της κοινής γνώμης, προκειμένου να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους.

Στο πλαίσιο αυτό, οι πωλήσεις ζωντανής ροής μέσω διαδικτύου έχουν καταστεί ισχυρό εργαλείο ενεργητικής εμπλοκής των καταναλωτών και οικοδόμησης εμπιστοσύνης. Εκτιμάται ότι, οι ψηφιακές τάσεις και καινοτομίες που εμφανίζονται στην κινεζική αγορά θα επηρεάσουν και τις αγορές της Δύσης.

Ήδη, πολυεθνικές επιχειρήσεις του χώρου αναπροσαρμόζουν τις στρατηγικές που ακολουθούν στην νοτιοανατολική Ασία και την Μέση Ανατολή. Παρόμοιες εκτιμήσεις ισχύουν και για την ανωτέρω περιγραφείσα στροφή της συμπεριφοράς των Κινέζων καταναλωτών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή