Η 12χρονη εταιρεία Deliveroo, μέλος του δείκτη FTSE 250 των εταιρειών μεσαίου μεγέθους,  ανακοίνωσε κέρδος 3 εκατ. λιρών το 2024, σε σύγκριση με ζημία 32 εκατ. λιρών το 2023. Τα προσαρμοσμένα EBITDA για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024 ήταν αυξημένα κατά 52% και έφθασαν τα 130 εκατ. λίρες. Το 2023 ήταν 85 εκατ. λίρες.

Αναφέρθηκε ανάπτυξη σε όλους τους βασικούς δείκτες- παρά το αβέβαιο καταναλωτικό περιβάλλον-  με την ακαθάριστη αξία συναλλαγών (GTV) να αυξάνεται κατά 6% και τα έσοδα κατά 3%, ενώ οι παραγγελίες επέστρεψαν σε αύξηση 2%.

«Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, επικεντρωθήκαμε στο να κάνουμε την εμπειρία της Deliveroo ακόμα καλύτερη», αναφέρει ο Γουίλ Σου, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Και δήλωσε ότι τα ισχυρά αποτελέσματα, με τα πρώτα κέρδη για ολόκληρο το έτος καθώς και την αύξηση του GTV, αποδεικνύουν ότι η στρατηγική αποδίδει. Ο Σου πρόσθεσε  ότι ο όμιλος συνέχισε να προσφέρει αξία στους καταναλωτές, δίνοντας κίνητρα στους συνεργάτες του.

Η μετοχή της Deliveroo πέφτει

Ωστόσο, η τιμή της μετοχής της έπεσε 8%, καθώς οι αναλυτές έκαναν λόγο για «αδύναμες προσδοκίες μελλοντικών κερδών».

Στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, η αύξηση του GTV σε σταθερό νόμισμα ήταν 7% για την εν λόγω περίοδο και 4% σε διεθνές επίπεδο.

Τα κέρδη ήρθαν παράλληλα με την πρώτη χρονιά θετικών ταμειακών ροών, μετά από χρόνια απωλειών εκατοντάδων εκατομμυρίων λιρών, καθώς η εταιρεία εξελισσόταν από μία startup σε μία τεχνολογική εταιρεία που εισήχθη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου το 2021. Τα χρόνια που ακολούθησαν, η εταιρεία προσέλκυσε εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες σε επενδύσεις επιχειρηματικών κεφαλαίων, καθώς οι επενδυτές είχαν ενθουσιαστεί με την ιδέα μιας τεχνολογικής πλατφόρμας που θα μπορούσε να επεκταθεί γρήγορα. Οι μετοχές της Deliveroo εισήχθησαν στο χρηματιστήριο με χρηματιστηριακή αξία 7,6 δισ. λιρών, σε μια περίοδο που η αποτίμηση των εταιρειών παράδοσης φαγητού είχε εκτοξευθεί, λόγω των lockdown της πανδημίας. Ωστόσο, είχε μια δύσκολη εισαγωγή στο χρηματιστήριο, καθώς η μετοχή της υποχώρησε κατά 26%, σημειώνοντας το χειρότερο ντεμπούτο στην ιστορία του Λονδίνου, που θα έμενε γνωστό ως “flopperoo”.

Η μετοχή ανέκαμψε φτάνοντας τις 3,80 λίρες  το 2021, καθώς η πανδημία ενίσχυσε τις μετοχές των εταιρειών παράδοσης, αλλά έπεσε κάτω από τις 80 πένες τον Αύγουστο του 2022, καθώς η ζήτηση μειώθηκε.

Νέες συνεργασίες

Η εταιρεία επέκτεινε τις συνεργασίες της με επιχειρήσεις πέρα των τροφίμων, όπως η Ann Summers, η B&Q, το The Perfume Shop και το Not On The High Street.

Ωστόσο, μπορεί να χρειαστούν χρόνια μέχρι οι επενδυτές να δουν απόδοση των κεφαλαίων τους. Μέχρι στιγμής, η Deliveroo έχει συγκεντρώσει περίπου 1 δισ. λίρες από επενδυτές επιχειρηματικών κεφαλαίων, καθώς και άλλο 1 δισ. λίρες από την αρχική δημόσια προσφορά της.

Ο ανταγωνισμός

Η εταιρεία αντιμετωπίζει επίσης έντονο ανταγωνισμό στο Ηνωμένο Βασίλειο, μεταξύ άλλων, από την Uber Eats και την Just Eat Takeaway, της οποίας ο νέος ιδιοκτήτης, ο Νοτιοαφρικανός επενδυτής τεχνολογίας Τζίτσε Γκρόεν σχεδιάζει την επέκταση.

Η συνολική αξία των παραγγελιών μέσω της εφαρμογής και της ιστοσελίδας της Deliveroo αυξήθηκε κατά 5% και έφθασε τα 7,4 δισ. λίρες, με τα έσοδά της να φτάνουν τα 2,1 δισ. λίρες. Οι κύριες αγορές της εταιρείας είναι η Βρετανία και η Ιρλανδία, αλλά η εταιρεία διατηρεί παρουσία σε ακόμα οκτώ χώρες, εν μέσω έντονου ανταγωνισμού.

Ο Σου ίδρυσε την εταιρεία το 2013 μαζί με τον παιδικό του φίλο Κρεγκ Ορλόφσκι, μετά από χρόνια εργασίας ως επενδυτικός τραπεζίτης στο Λονδίνο. Είχε απογοητευθεί από την έλλειψη επιλογών για βραδινά γεύματα στο γραφείο. Ο Orlowski αποχώρησε το 2016.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή