Ήταν τον Σεπτέμβριο του 2024 όταν ο Γιάννης Μπούρας, διευθύνων σύμβουλος της Sarantis, έκανε λόγο για την έναρξη εξαγωγών και στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, με επίκεντρο την κατηγορία των αντιηλιακών.

Τα πλάνα ανάπτυξης και τα επενδυτικά σχέδια είχαν ήδη αποκαλυφθεί κατά το Investor Day στα μέσα Μαρτίου της ίδιας χρονιάς, όταν παρουσιάστηκε ο οδικός χάρτης της επόμενης πενταετίας, για τον όμιλο που έκλεισε μια ισχυρή χρονιά το 2023, με πωλήσεις ύψους 482,2 εκατ. ευρώ , EBITDA 61,6 εκατ. ευρώ και EBIT 47,1 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος δρομολόγησε επενδύσεις ύψους 81 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας. Ήδη, τη διετία 2024-2025 «έτρεξαν» επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ για το νέο κέντρο διανομής στα Οινόφυτα, το οποίο θα εξυπηρετήσει τόσο την ελληνική επικράτεια όσο και τις εξαγωγές και στις χώρες όπου δραστηριοποιείται η Sarantis και σε τρίτες.

Ο όμιλος Sarantis διατηρεί ενεργό ενδιαφέρον για εταιρείες και brands στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης

Δείκτες σε άνοδο

Σχεδιασμός που επιβεβαιώθηκε και κατά τη διάρκεια ενημέρωσης της αγοράς στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, στην οποία ο κ. Μπούρας μαζί με τον CFO Χρήστος Βάρσος, μίλησαν για ρεκόρ τζίρου το 2024 -πάνω από τα 600 εκατ. ευρώ, με αύξηση 24,4%- και εκτιμήσεις για την τρέχουσα χρονιά στα 628 εκατ. ευρώ, με αύξηση 4,7% και οργανική αύξηση EBIT στα 70 εκατ. ευρώ, με αύξηση 14,8%, σχεδόν 3,6% πάνω από την πρόβλεψη του πενταετούς επενδυτικού πλάνου, με περιθώριο κέρδους EBIT 11,1% για το 2025, αυξημένο κατά 90 μονάδες βάσης σε σύγκριση με το 2024 και 30 μονάδες βάσης πάνω από πενταετές πλάνο.

Η αύξηση του περιθωρίου EBIT το 2025 έρχεται από τη διαχείριση των λειτουργικών εξόδων και από το προϊοντικό μείγμα, με τις κατηγορίες προϊόντων ομορφιάς, συμπεριλαμβανομένων των αντηλιακών, να αποδίδουν περισσότερο από άλλες κατηγορίες. Επιπλέον, η αύξηση των ελεύθερων ταμειακών ροών, στα 68 εκατ. ευρώ το 2025 (2,4 εκατ. ευρώ πάνω από το πενταετές πλάνο), ευνοείται από τις συνέργειες με την πολωνική Stella Pack, η εξαγορά της οποίας ολοκληρώθηκε κατά την περσινή χρονιά.

Το στοίχημα της εξωστρέφειας

Όχημα στην εξαγωγική του δραστηριότητα, αποτελεί το Carroten, το ελληνικό brand αντιηλιακής προστασίας που έχει ήδη τοποθετηθεί στις ΗΠΑ, σε πρώτη φάση στο ηλεκτρονικό κανάλι, μέσω του Amazon αλλά και με φυσική παρουσία στα 1.800 σημεία της αλυσίδας Target.

Την ίδια στιγμή η Sarantis δίνει έμφαση στο Clinea, το σήμα που ανέπτυξε ο όμιλος στα Οινόφυτα και προάγει την αρχή της βιωσιμότητας χάρη στην τεχνολογία refill, με το επίσημο λ ανσάρισμά του να έχει προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Ιούνιο του 2025 στην πολωνική αγορά.

Ο όμιλος προωθεί προϊόντα ομορφιάς και αντηλιακά στις αγορές του εξωτερικού όπου τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ μεγαλύτερα από άλλες κατηγορίες.

Ενδεικτικό είναι πως το 2024 οι εξαγωγές εισέφεραν με καθαρές πωλήσεις 19,3 εκατ. ευρώ, με αύξηση 11,9% και κέρδη EBIT 5 εκατ. ευρώ με αύξηση 41,5% με περιθώριο κέρδους EBIT 26,1%. Sarantis

Ενισχυμένο επενδυτικό πλάνο

Για τη φετινή χρονιά ο όμιλος προωθεί επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ φέτος, με τον προϋπολογισμό να εμφανίζεται αυξημένος κατά 127% συγκριτικά με το 2024 και 21% πάνω από το πενταετές πλάνο. Από αυτά, τα 15 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στην αναδιάταξη των δραστηριοτήτων της Stella Pack.

Εκτός αυτών, ο όμιλος Sarantis έχει προγραμματίσει επενδύσεις περίπου 4 εκατ. ευρώ στον ψηφιακό του μετασχηματισμό -διαδικασία που είχε ήδη ξεκινήσει από τον περασμένο Ιούνιο- ενώ στα σχέδιά του περιλαμβάνοναι και επενδύσεις ύψους 7 εκατ. ευρώ στις εγκαταστάσεις του στα Οινόφυτα.

Στόχος είναι η ενίσχυση του κέντρου διανομής αλλά και η αύξηση της δυναμικότητας του εργοστασίου, όπου συγκεντρώνεται η παραγωγική δραστηριότητα προϊόντων ομορφιάς, προκειμένου να είναι σε θέση να υποστηρίξει την ανάπτυξη των πωλήσεων στην κατηγορία των προϊόντων περιποίησης δέρματος και ειδικά των αντηλιακών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις