Οριακή ανάκαμψη κατέγραψαν οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ τον Φεβρουάριο, λιγότερο από το αναμενόμενο, ενισχύοντας την αυξανόμενη αβεβαιότητα για την οικονομία με φόντο τους δασμούς και τις μαζικές απολύσεις εργαζομένων της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.

Οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,2% τον περασμένο μήνα μετά από μια προς τα κάτω αναθεωρημένη μείωση 1,2% τον Ιανουάριο, ανακοίνωσε το Γραφείο Απογραφής του Υπουργείου Εμπορίου. Οι οικονομολόγοι που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters είχαν προβλέψει ότι οι λιανικές πωλήσεις, οι οποίες αφορούν κυρίως αγαθά και δεν προσαρμόζονται για τον πληθωρισμό, θα προχωρούσαν κατά 0,6% μετά την προηγουμένως αναφερθείσα πτώση 0,9% τον Ιανουάριο. Η μείωση αυτή ακολούθησε τα μεγάλα κέρδη του τέταρτου τριμήνου και τις χειμερινές καταιγίδες σε πολλά μέρη της χώρας τον Ιανουάριο, καθώς και τις πυρκαγιές στην Καλιφόρνια.

Η έκθεση του υπουργείου Εμπορίου υποδηλώνει ότι η οικονομία συνέχισε να αναπτύσσεται το πρώτο τρίμηνο, αν και με μέτριο ρυθμό. Σκιαγράφησε την εικόνα ενός επιφυλακτικού καταναλωτή, με τις πωλήσεις σε εστιατόρια και μπαρ να μειώνονται.

«Η έκθεση αυτή θα πρέπει να αμβλύνει τις ανησυχίες ότι η οικονομία ήδη συρρικνώνεται» εξηγεί στο Reuters ο Samuel Tombs, επικεφαλής οικονομολόγος της Pantheon Macroeconomics για τις ΗΠΑ. «Αλλά ο κίνδυνος πολύ ασθενέστερης ανάπτυξης, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να ξαναφτιάξουν ένα αποταμιευτικό απόθεμα ως απάντηση στις ανησυχίες για την ασφάλεια της εργασίας, φαίνεται τώρα αυξημένος».

Η διάρθρωση των λιανικών πωλήσεων

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,1% σε ετήσια βάση τον Φεβρουάριο. Οι μηνιαίες πωλήσεις ενισχύθηκαν από την αύξηση των εισπράξεων από τα ηλεκτρονικά καταστήματα κατά 2,4%. Οι πωλήσεις στα καταστήματα υγειονομικού υλικού και προσωπικής φροντίδας σημείωσαν άλμα 1,7%.

Οι πωλήσεις στους προμηθευτές οικοδομικών υλικών και εξοπλισμού κήπου αυξήθηκαν κατά 0,2%. Αλλά οι εισπράξεις στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 0,4% μετά από πτώση 3,7% τον Ιανουάριο. Οι πωλήσεις των καταστημάτων επίπλων παρέμειναν αμετάβλητες, ενώ οι εισπράξεις των καταστημάτων ένδυσης μειώθηκαν κατά 0,6% και εκείνες των καταστημάτων ηλεκτρονικών ειδών λιανικής πώλησης κατά 0,3%.

Οι εισπράξεις σε υπηρεσίες εστίασης και ποτών, η μόνη συνιστώσα των υπηρεσιών στην έκθεση, μειώθηκαν κατά 1,5% αφού παρέμειναν αμετάβλητες τον Ιανουάριο. Οι οικονομολόγοι θεωρούν την εστίαση ως βασικό δείκτη των οικονομικών των νοικοκυριών. Οι χαμηλότερες τιμές της βενζίνης συνέβαλαν στη μείωση της αξίας των πωλήσεων στα πρατήρια καυσίμων κατά 1,0%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή