Η αγορά των γυναικείων αθλητικών παπουτσιών αναπτύσσεται παράλληλα με το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα γυναικεία αθλήματα και τους casualized ενδυματολογικούς κώδικες που δίνουν προτεραιότητα στην άνεση.

Ωστόσο, υπάρχει κάτι περισσότερο που αναζητούν οι μάρκες πλέον για να απευθυνθούν στις γυναίκες αγοραστές αθλητικών παπουτσιών από το να κυκλοφορήσουν απλώς ένα ακόμη low profile sneaker, βαδίζοντας στο δρόμο που χάραξε η Adidas.

Στο ρυθμό του Samba

Ο θρύλος του συγκεκριμένου μοντέλου ξεκίνησε από τον ιδρυτή της Adidas, Adolf Dassler, που το σχεδίασε το 1949. Μέχρι σήμερα είναι το δεύτερο σε πωλήσεις σχέδιο της Adidas με πάνω από 35 εκατομμύρια ζευγάρια που έχουν πωληθεί παγκοσμίως, μετά το μοντέλο Stan Smith.

Το στιλ του sneaker άρχισε να επιστρέφει για πρώτη φορά με τη συνεργασία της με τον Wales Bonner το 2020, γεγονός που οδήγησε σε αύξηση της ζήτησης για τα παπούτσια. Το παπούτσι μπήκε στη λίστα του Lyst με τα πιο καυτά προϊόντα του 2022, καθώς έγινε ένα από τα πιο περιζήτητα παπούτσια, κυριαρχώντας στα social media.

Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις γυναικείων αθλητικών παπουτσιών ξεπέρασαν συνολικά τα 17 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024

Το συγκεκριμένο sneaker αποδείχθηκε ένα megahit για τις γυναίκες το 2024, ενισχύοντας την στροφή της Adidas στην κατηγορία των low sneakers. Χαρακτηριστικό της διείσδυσης στο γυναικείο κοινό, είναι ότι παρά το γεγονός πως οι γυναίκες αποτελούν μόλις το 40% των πελατών της πλατφόρμας μεταπώλησης StockX, είναι εκείνες που οδήγησαν τις πωλήσεις της Adidas σε αύξηση κατά 50% το 2024, καθώς αγόρασαν τα Sambas και άλλα μοντέλα χαμηλού προφίλ, όπως τα Gazelles.

Στοιχεία από το Google Trends δείχνουν ότι το ενδιαφέρον αναζήτησης για το Samba κατά τους τελευταίους 12 μήνες κορυφώθηκε στις ΗΠΑ τον Αύγουστο του 2024, και παγκοσμίως τον Νοέμβριο.

Γυναικεία υπόθεση

Μπορεί το συγκεκριμένο μοντέλο να εμφανίζεται σε ύφεση, ωστόσο το ενδιαφέρον στην αγορά των γυναικείων αθλητικών παπουτσιών καλά κρατεί. Τα αθλητικά παπούτσια έχουν περάσει πάνω από άλλες κατηγορίες γυναικείων υποδημάτων σε μια στιγμή που τα γυναικεία αθλήματα, όπως το WNBA, έχουν εκτοξευθεί σε δημοτικότητα και οι τάσεις μετά την πανδημία έχουν δώσει μεγαλύτερη έμφαση στο comfort-dressing.

Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις γυναικείων αθλητικών παπουτσιών ξεπέρασαν συνολικά τα 17 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, αυξημένες κατά 9% από το 2023 και κατά 14% από το 2022, σύμφωνα με την Circana.

Adidas

«Είναι σίγουρα ο μεγαλύτερος τομέας σε αυτό το σημείο, όταν εξετάζουμε το κομμάτι της απόδοσης και το κομμάτι του τρόπου ζωής μαζί», δήλωσε η Beth Goldstein, εκτελεστική διευθύντρια της Circana και αναλύτρια της βιομηχανίας για τα υποδήματα και τα αξεσουάρ.

Ενώ οι μεγάλες μάρκες αθλητικών ειδών έχουν επικριθεί στο παρελθόν για το γεγονός ότι δεν δίνουν αρκετή προσοχή στις γυναίκες, η ανάπτυξη της κατηγορίας τις έχει κάνει όχι μόνο να κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος με τις τάσεις των γυναικείων αθλητικών παπουτσιών – με πολλές να επιδιώκουν να μιμηθούν την επιτυχία των Sambas με τις δικές τους χαμηλού προφίλ μοντέλα – αλλά και να εντείνουν τις προσπάθειές τους να προσεγγίσουν τις γυναίκες αγοραστές αθλητικών παπουτσιών.

Η Adidas, η Nike και οι άλλοι

Όπως η Nike, η οποία ανακοίνωσε ένα νέο εμπορικό σήμα σε συνεργασία με το Skims της Kim Kardashian τον Φεβρουάριο και έθεσε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τα γυναικεία αθλήματα για την πρώτη της διαφήμιση στο Super Bowl εδώ και δεκαετίες.

H On με τη σειρά της εγκαινίασε μακροχρόνιες συνεργασίες μάρκας με τη μουσικό FKA Twigs και την ηθοποιό Zendaya το 2024.

Οι συνεργασίες σε αυτόν τον χώρο έχουν επίσης στραφεί όλο και περισσότερο προς τις νέες γυναίκες σχεδιάστριες , όπως η Cecilie Bahnsen, για να δημιουργήσουν σχέδια που σπρώχνουν τα όρια και ξεπερνούν το όριο του να κολλήσουν απλώς το όνομα ενός ανεξάρτητου σχεδιαστή σε ένα ρετρό στυλ.

Tα παπούτσια χαμηλού προφίλ κάνουν θραύση στο γυναικείο αγοραστικό κοινό, γιατί προσαρμόζονται σε πολλά στιλ ντυσίματος

Ωστόσο, το να βρει κανείς τι λειτουργεί όταν θέλει να πλησιάσει τους αγοραστές γυναικείων αθλητικών παπουτσιών, μπορεί να μην είναι και τόσο εύκολο. Η Lois Sakany, διευθύντρια έρευνας λιανικής πώλησης στην OTR Global και συνιδρύτρια του γυναικείου blog για τα αθλητικά παπούτσια Snobette, δήλωσε σχετικά στο Business of Fashion ότι οι μάρκες δεν μπορούν να υποθέσουν ότι αυτό που είναι δημοφιλές στα αθλητικά παπούτσια γενικά, θα έχει απήχηση στο γυναικείο κοινό και ότι ο προϋπολογισμός των αθλητικών παπουτσιών μιας γυναίκας είναι πολύ διαφορετικός από εκείνον ενός άνδρα, επειδή οι γυναίκες ανανεώνουν συχνά την εμφάνισή τους, ενώ αφιερώνουν επίσης μεγαλύτερο εισόδημα σε προϊόντα ομορφιάς.

«Οι γυναίκες πελάτισσες είναι σκληρές», πρόσθεσε η Sakany. «Δαπανούν πολλά χρήματα, αλλά τα ξοδεύουν ευρέως και γνωρίζουν το τοπίο με έναν τρόπο που νομίζω ότι πολλοί άντρες δεν γνωρίζουν».

Από την πλευρά της, η Shelby Weaver, συνιδρύτρια της μπουτίκ γυναικείων αθλητικών παπουτσιών και του δημιουργικού πρακτορείου Makeway με έδρα το Τορόντο, διευκρίνισε πως ένας από τους λόγους για τους οποίους τα παπούτσια χαμηλού προφίλ παραμένουν σε τόσο μεγάλη ζήτηση, είναι ότι μπορούν να συνδυαστούν με ένα ευρύ φάσμα στυλ παντελονιών. Αυτό επιτρέπει σε ένα καλό ζευγάρι αθλητικά παπούτσια να ταιριάζει σε πολυάριθμα σύνολα.

«Κάποτε τα κορίτσια έμπαιναν και αγόραζαν πέντε ζευγάρια παπούτσια. Τώρα έρχονται και επικεντρώνονται στην αγορά ενός», συμπλήρωσε. Adidas

Και athleisure και τρέξιμο

Η Goldstein της Circana επισήμανε αυτό το είδος της ευελιξίας ως κινητήριο μοχλό πίσω από την επιτυχία των εμπορικών σημάτων επιδόσεων όπως η On και η Hoka – ουσιαστικά το αντίθετο ενός παπουτσιού χαμηλού προφίλ. Ακόμα και οι εταιρείες που είναι γνωστές για τα παραδοσιακά γυναικεία υποδήματα προσπαθούν να επωφεληθούν από την άνεση.

Ο συνδυασμός στυλ και άνεσης προσελκύει επίσης τους αγοραστές στα ρετρό παπούτσια για τρέξιμο. Ο επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της Foot Locker, Franklin Bracken, αναφέρθηκε σε επίσης εμβληματικά στιλ που επιστρέφουν όπως το 1906 της New Balance και το GT-2160 της Asics, ή το P-6000 της Nike.

Πλέον επικρατεί η πεποίθηση πως τα γυναικεία αθλητικά παπούτσια προσφέρουν μια παρόμοια ευκαιρία με τα γυναικεία αθλήματα, όπου υπάρχει άπλετο περιθώριο ανάπτυξης λόγω της ιστορικής έλλειψης υποστήριξης.

Η πιστότητα που εμφανίζεται στη συγκεκριμένη κατηγορία έχει επίσης οδηγήσει τόσο στην πρόσφατη άνοδο των νεοφυών brands αθλητικών παπουτσιών που έχουν σχεδιαστεί για γυναίκες αθλήτριες όσο και σε πιο προσεγμένες συνεργασίες εντός του χώρου, με τον ανταγωνισμός να χτυπά κόκκινο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή