
Η αργή μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλάζει τις προτεραιότητες της Audi και πλέον η εταιρεία επανεξετάζει το σχέδιό της να σταματήσει την εισαγωγή νέων μοντέλων βενζίνης από το 2026.
Η βαυαρική εταιρεία, η οποία ανήκει στον Όμιλο Volkswagen, δήλωσε την Τρίτη ότι δεν ήταν πλέον βέβαιο ότι θα εκπληρώσει τον προηγούμενο στόχο να λανσάρει το τελευταίο της νέο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2026 και να τερματίσει τις πωλήσεις τέτοιων οχημάτων εκτός Κίνας εντελώς έως το 2032, αναφέρουν οι Financial Times.
«Με τον καθυστερημένο μετασχηματισμό προς την ηλεκτρική κινητικότητα, πρέπει να αξιολογήσουμε αυτές τις ημερομηνίες και προθεσμίες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Γκέρνοτ Ντόλνερ.
Μειωμένα κέρδη
Τα σχόλιά του έγιναν καθώς η Audi αποκάλυψε ότι τα λειτουργικά κέρδη πέρυσι μειώθηκαν κατά 38% από το 2023 στα 3,9 δισ. ευρώ, καθώς παρέδωσε 12% λιγότερα αυτοκίνητα στους πελάτες.
Ο όμιλος, ο οποίος περιλαμβάνει τις μάρκες Bentley, Lamborghini και Ducati, δήλωσε την Τρίτη ότι αναμένει το λειτουργικό του περιθώριο να ανακάμψει μέτρια φέτος, αυξάνοντας από 6 τοις εκατό πέρυσι σε ένα εύρος από 7 έως 9 τοις εκατό – έναντι 9 τοις εκατό το 2023.
Η εταιρεία, η οποία τα τελευταία χρόνια έχασε έδαφος στις σημαντικές κινεζικές και ευρωπαϊκές αγορές, δήλωσε ότι εξακολουθεί να έχει φιλοδοξίες να αναπτυχθεί στις ΗΠΑ παρά την επίθεση των δασμών.
Η Audi πρόσθεσε ότι τις επόμενες εβδομάδες θα αξιολογήσει πιθανά αντίμετρα, συμπεριλαμβανομένης της επιλογής μετακύλισης μεριδίου του πρόσθετου κόστους στους πελάτες.
Ο όμιλος, όπως και η μητρική Volkswagen, έχει πληγεί σκληρά από την αποδυνάμωση της ζήτησης για τα αυτοκίνητά του εν μέσω της δαπανηρής μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα και του εντεινόμενου ανταγωνισμού από τις κινεζικές νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η συμφωνία με το συμβούλιο εργαζομένων
Η εταιρεία με έδρα το Ίνγκολσταντ δήλωσε αργά τη Δευτέρα ότι κατέληξε σε συμφωνία με το ισχυρό συνδικάτο IG Metall για την απόλυση 7.500 θέσεων εργασίας στη Γερμανία έως το 2029. Η συμφωνία θα βασίζεται σε πακέτα εθελουσίας αποχώρησης και προσυνταξιοδοτήσεις, καθώς η Audi υποσχέθηκε στους εργαζομένους να μην απολύονται μέχρι το 2033.
Μετά από μήνες τεταμένων διαπραγματεύσεων, η συμφωνία θα γλιτώσει την Audi από τον κίνδυνο προσωρινών απεργιών που ταλαιπώρησαν πέρυσι τη VW, προτού η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αποσυρθεί από τις απειλές για κλείσιμο πολλών εργοστασίων και λάβει άλλα μέτρα για τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας, συμπεριλαμβανομένης της σταδιακής περικοπής 35.000 θέσεων εργασίας έως το 2035.
Η κρίση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας – τον μεγαλύτερο βιομηχανικό εργοδότη της χώρας – έχει κλονίσει το έθνος στον πυρήνα του, τροφοδοτώντας φόβους για υφέρουσα αποβιομηχάνιση στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.
Νέα μοντέλα
Η Audi έκλεισε τον περασμένο μήνα το 75 ετών εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες που παρήγαγε το Q8 e-tron — το αυτοκίνητο που το 2018 έγινε το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Audi.
Ενώ η κυκλοφορία του Q8 e-tron ήταν αρχικά επιτυχής, η Audi έχασε γρήγορα τη δυναμική της στην άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) καθώς η κυκλοφορία άλλων σημαντικών μοντέλων, όπως το Q6 e-tron, υπέστη καθυστερήσεις από την αποτυχημένη προσπάθεια της VW να αναπτύξει βασικό λογισμικό για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ωστόσο, ο CEO της εταιρείας είπε ότι η Audi θα έχει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους «το νεότερο χαρτοφυλάκιο» μεταξύ των ανταγωνιστών της, μετά την κυκλοφορία περισσότερων από 20 νέων μοντέλων μέσα σε δύο χρόνια, όπως το Q6 e-tron και το Audi Q3.
Formula 1

Το μονοθέσιο της ελβετικής Sauber που πλέον δίνει το τιμόνι στην Audi
Παρά τις σημαντικές περικοπές κόστους της Audi στη Γερμανία, οι οποίες σύμφωνα με τον Ντόλνερ θα οδηγούσαν σε εξοικονόμηση ύψους 1 δισ. ευρώ μεσοπρόθεσμα, η εταιρεία παρέμεινε δεσμευμένη να ενταχθεί στη Formula 1 από το επόμενο έτος.
Η εμβέλεια και η δημοτικότητα του αθλήματος αυξάνονται σημαντικά», είπε το «αφεντικό» της Audi, προσθέτοντας ότι οι λόγοι πίσω από την απόφασή του το 2022 να αποκτήσει την ελβετική αγωνιστική ομάδα Sauber «εξακολουθούν να ισχύουν».


Latest News

Ποιους θεωρεί έξυπνους και ποιους θαυμάζει ο Ίλον Μασκ
Ο Μασκ φιλοξενήθηκε σε podcast του Ρεπουμπλικάνου γερουσιαστή Τεντ Κρουζ και ρωτήθηκε ακριβώς αυτό

Οι δασμοί των ΗΠΑ τρομάζουν και τους αγρότες
Έντονος προβληματισμός επικρατεί στον αγροτικό πληθυσμό στις Μεσοδυτικές Πολιτείες

Στο σφυρί το μπλε πουλί του Twitter - Πόσα θα πιάσει
Η πινακίδα με το λογότυπο του Twitter που ήταν κρεμασμένη έξω από τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Σαν Φρανσίσκο βγαίνει σε δημοπρασία

Το δίλημμα των ξένων επενδυτών στις ΗΠΑ - Ο Economist για τους δασμούς Τραμπ
Εταιρείες όπως οι Asahi και TSMC επεκτείνουν την παραγωγή στις ΗΠΑ προς το παρόν - Ποιος θα ειναι ο τελικός απολογισμός που θα φέρουν οι δασμοί Τραμπ;

Η Άγκυρα βλέπει φόρους... στο μέλλον των μέντιουμ
Οι αρχές έβαλαν στο μικροσκόπιο αδήλωτα εισοδήματα από... μαντεία και αστρολογία

Γιατί η Airbnb ενισχύει το μάρκετινγκ και κάνει προσλήψεις
Η Airbnb θέλει να επεκτείνει τις δραστηριότητες της σε παρεμφερείς τομείς που μπορούν να εκμεταλλευτούν την κύρια δραστηριότητά της

Σε περικοπή 5.600 θέσεων εργασίας προχωρά η Siemens
Οι απολύσεις που ανακοινώθηκαν από τη Siemens ειναι οι μεγαλύτερες από το 2017 για το γερμανικό βιομηχανικό όμιλο

Συμφωνία Τραμπ- Πούτιν: Παύση πυρός στις ενεργειακές υποδομές
Ολοκληρώθηκε η τηλεφωνική συνομιλία - Πού συμφώνησαν Τραμπ και Πούτιν

Aνοιχτή η ΕΕ σε συνομιλίες με τον Τραμπ για τους δασμούς, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ιρλανδίας
Η Ιρλανδία βρίσκεται πίσω από το Μεξικό και το Βιετνάμ και στο ίδιο επίπεδο με τη Γερμανία όσον αφορά το εμπορικό της πλεόνασμα με τις ΗΠΑ

Γαλλία: Χαμηλώνει τον πήχη της ανάπτυξης η Στατιστική Υπηρεσία
Η οικονομία της Γαλλίας επιβαρύνεται από τους δασμούς Τραμπ και την πολιτική κρίση