
Η Aegean Airlines δημοσίευσε ισχυρά αποτελέσματα για το 4ο τρίμηνο του 2024, τα οποία έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο των προσδοκιών της αγοράς. Αυτό ήταν το γενικό σχόλιο της ΑΧΙΑ, καθώς η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε έσοδα 397,4 εκατ. ευρώ (+10% σε ετήσια βάση), EBITDA 75,4 εκατ. ευρώ (+129% σε ετήσια βάση) και καθαρές ζημίες 2,1 εκατ. ευρώ έναντι καθαρών ζημιών 1,6 εκατ. ευρώ το δ΄ τρίμηνο του 2023. Ο συντελεστής φορτίου (RPK/ASK) αυξήθηκε στο 83,1% από 82,7% το 4ο τρίμηνο του 2023.
Όσον αφορά τις επιδόσεις του έτους, τα έσοδα αυξήθηκαν σε νέο ιστορικό υψηλό στα 1.777,3 εκατ. ευρώ (+5% σε ετήσια βάση) και το EBITDA διαμορφώθηκε σε 405,3 εκατ. ευρώ (+1% σε ετήσια βάση). Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 129,9 εκατ. ευρώ, έναντι του επιπέδου ρεκόρ των 168,7 εκατ. ευρώ το 2023, καθιστώντας φέτος τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στην ιστορία της Aegean από άποψη κερδοφορίας.
Στο τέλος Δεκεμβρίου 2024, τα μετρητά ήταν 769,1 εκατ. ευρώ έναντι 706,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023, λόγω των ισχυρών λειτουργικών ταμειακών ροών (407,5 εκατ. ευρώ έναντι 436,2 εκατ. ευρώ το 2023). Ο καθαρός δανεισμός (συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων) στο τέλος Δεκεμβρίου 2024 διαμορφώθηκε σε 662,2 εκατ. ευρώ έναντι 485,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023, λόγω των αυξημένων μισθώσεων. Το Διοικητικό Συμβούλιο θα εισηγηθεί στην Ετήσια Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος 0,80 ευρώ ανά μετοχή για το 2024.
Επιβατική κίνηση
Το τέταρτο τρίμηνο, η αεροπορική εταιρεία μετέφερε περισσότερους από 3,7 εκατομμύρια επιβάτες, πάνω από τα επίπεδα του περασμένου έτους κατά 7% σε ετήσια βάση και πρόσφερε περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια θέσεις (+6% σε ετήσια βάση). Οι επιβάτες εσωτερικού κατέγραψαν αύξηση 8% σε ετήσια βάση, ενώ οι επιβάτες εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση. Ο συντελεστής φορτίου διαμορφώθηκε στο 83,1% έναντι 82,7% το 4ο τρίμηνο του 2023.
Συνολικά, το 2024, η επιβατική κίνηση έφτασε σε νέο υψηλό, άνω των 16,3 εκατομμυρίων επιβατών, σημειώνοντας αύξηση 6% σε ετήσια βάση. Η Aegean προσέφερε συνολικά περίπου 19,8 εκατομμύρια θέσεις, αύξηση 6% σε ετήσια βάση. Τα προσφερόμενα ASK αυξήθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση.
Τα έξοδα καυσίμων ανήλθαν σε 82,1 εκατ. ευρώ (-10% σε ετήσια βάση) και τα έξοδα συντήρησης αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 13,2% σε ετήσια βάση στα 46,4 εκατ. ευρώ. Το κόστος μίσθωσης αυξήθηκε σε 3 εκατ. ευρώ από 0,9 εκατ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 2023. Για το έτος, το συνολικό λειτουργικό κόστος διαμορφώθηκε σε 1.375,5 εκατ. ευρώ (+4% ετησίως) ενώ εξαιρουμένων των εξόδων καυσίμων, το OPEX διαμορφώθηκε σε 1.003,4 εκατ. ευρώ (+7% σε ετήσια βάση).
Η εταιρεία σημείωσε ότι το 2ο εξάμηνο του 2024, 8-10 αεροσκάφη A320/321neo καθηλώθηκαν λόγω υποχρεωτικής επιθεώρησης κινητήρα που οδήγησε επίσης σε αυξημένο κόστος μίσθωσης, ενώ η αποζημίωση που έλαβε από τους κατασκευαστές είναι σημαντική αλλά δεν επαρκεί για να αντισταθμίσει όλες τις επιπτώσεις από την καθήλωση.
Η συνολική εικόνα
Κατά την ΑΧΙΑ, συνολικά, ήταν ένα ικανοποιητικό σύνολο αποτελεσμάτων για την Aegean, σε λειτουργικό επίπεδο, καθώς παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό και το κόστος, η εταιρεία επωφελήθηκε από την επιβατική κίνηση και τη στοχευμένη στρατηγική της που επέτρεψε την αύξηση των εσόδων.
Ωστόσο, όπως ήταν αναμενόμενο, οι υψηλότερες αποσβέσεις και τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα πίεσαν την κερδοφορία. Το Διοικητικό Συμβούλιο θα εισηγηθεί στην Ετήσια Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος 0,80 ευρώ ανά μετοχή για το 2024.
Για το 2025, η διοίκηση σημείωσε ότι η αεροπορική εταιρεία θα προσφέρει περίπου 21,5 εκατομμύρια θέσεις, 1,8 εκατομμύρια θέσεις περισσότερες από το 2024. Ειδικότερα, 13 εκατομμύρια θέσεις θα διατεθούν στο διεθνές δίκτυο, 1,4 εκατομμύρια περισσότερες από το 2024, ενώ 8,5 εκατομμύρια θέσεις θα είναι διαθέσιμες στο εσωτερικό δίκτυο, 6% περισσότερες σε σύγκριση με το 2024.
Οι επιθεωρήσεις θα συνεχίσουν να επηρεάζουν σημαντικά το κόστος της αεροπορικής εταιρείας για αρκετό καιρό, αλλά παραμένει αισιόδοξη λόγω της ανταγωνιστικότητας και της σταθερής θέσης της εταιρείας στην αγορά, που θα πρέπει να ενισχυθεί περαιτέρω με την ανανέωση του στόλου και την αναβάθμιση των υπηρεσιών, ενώ επισημαίνει την παραγγελία 8 επιπλέον αεροσκαφών A321neo και την προστιθέμενη αξία από τη νέα εγκατάσταση MRO.


Latest News

Καμία παρέκκλιση από το σχέδιο για τη Γραμμή 4 - Συνεχίζονται τα έργα από την AVAX
Με μήκος 12,8 χλμ., 15 νέους σταθμούς και συνολικό προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ, τα έργα για τη Γραμμή 4 προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς

Αναβάθμισε και τις Alpha Bank και Πειραιώς η Moody’s - Σταθερές οι προοπτικές
H Moody's αναβάθμισε την Alpha Bank και την Πειραιώς στο «Baa2» από «Baa3», ενώ οι προοπτικές πλέον μεταβάλλονται σε σταθερές από θετικές
![Πειραιώς: Στην top λίστα των μετοχών που συστήνει η JP Morgan για τις αναδυόμενες αγορές [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_peiraios_megalou333-2-600x352.png)
Στην top λίστα των μετοχών της JP Morgan για τις αναδυόμενες αγορές η Πειραιώς
Στα 6,30 ευρώ θέτει την τιμή στόχο για την Πειραιώς η JP Morgan - Τι προτιμά για την Ελλάδα

Ενισχύει την παρουσία στην άμυνα η Metlen - Νέες επεκτάσεις στο βιομηχανικό συγκρότημα Βόλου
Περισσότερα για την εντατικοποίηση του αμυντικού τομέα της METLEN, θα παρουσιαστούν στο Capital Markets Day, στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου στις 28 Απριλίου

Εκτοξεύθηκαν κατά 28,5% οι τιμές στα τρόφιμα μέσα σε τρία χρόνια [γραφήματα]
Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ διαπιστώνει σημαντική αύξηση των τιμών την τελευταία τριετία - Από το 2011 έως το 2021 ωστόσο ο πληθωρισμός ήταν σχεδόν μηδενικός

NBG Sec για τράπεζες: Ποιοτικά μεγέθη, ισχυρές αμοιβές μετόχων - Οι νέες τιμές στόχοι
Ο αντίκτυπος των χαμηλότερων επιτοκίων αντισταθμίστηκε από την πιστωτική επέκταση και δευτερευόντως από τη βελτίωση του κόστους χρηματοδότησης
![Fais Group: Πόσα κεφάλαια στοχεύει να αντλήσει από τη δημόσια προσφορά– Πού θα διατεθούν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/σαμι-φάις-600x352.jpg)
Fais Group: Πόσα κεφάλαια στοχεύει να αντλήσει από τη δημόσια προσφορά– Πού θα διατεθούν [πίνακες]
Αύριο ξεκινάει η δημόσια προσφορά του Fais Group – Πόσες μετοχές θα διατεθούν και σε ποια τιμή – Το χρονοδιάγραμμα

Μεγαλώνει η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ - Τι απαντά για τις χρεώσεις των κοινοχρήστων
Σε ποιες περιοχές στοχεύει η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ για τη δημιουργία νέων βιομηχανικών περιοχών – Η «γκρίνια» για τα κοινόχρηστα

Εκτίναξη κερδών για την Campari Hellas μετά το «διαζύγιο» με την Coca – Cola 3E
Ξέχειλο από κέρδη το «ποτήρι» της Campari Hellas την πρώτη οικονομική χρήση μετά το «διαζύγιο» με την Coca – Cola 3E – Οι τρεις… Ελλάδες και οι νέοι στόχοι

Τι κερδίζουν οι τράπεζες από την ολική επαναφορά στην επενδυτική κατηγορία
Το σήμα που έστειλε η Moody's στους επενδυτές για την ελληνική οικονομία και για τις τράπεζες