Μπορεί ο όμιλος Campari να διαπρέπει παγκοσμίως με τα απεριτίφ του, όπως το Campari και το Aperol, διαθέτοντας μόλις ένα σήμα σαμπάνιας στο portfolio του, την ιστορική Lallier που εξαγοράστηκε το 2020, αλλά στην Campari Hellas, τη θυγατρική του ιταλικού group στην Ελλάδα, σίγουρα θα το γιόρτασαν ανοίγοντας αρκετά μπουκάλια καμπανίτη οίνου μετά τις επιτυχίες του 2024!

Η πρώτη οικονομική χρήση της νέας εποχής της Campari Hellas ήταν παραπάνω από ικανοποιητική, αφού ο τζίρος της εταιρείας μετά το «διαζύγιο» με την Coca – Cola 3E εκτινάχθηκε στα 37,87 εκατ. ευρώ από 20,53 εκατ. ευρώ το 2023, καταφέρνοντας ταυτόχρονα να διπλασιάσει την καθαρή κερδοφορία της, που διαμορφώθηκε σε 4,45 εκατ. ευρώ, έναντι 2,52 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.

Υπενθυμίζεται ότι εδώ και ένα χρόνο η ιταλική Campari της οικογένειας Γκαραβόλια ανέλαβε εξ ολοκλήρου την εμπορία και διανομή των βασικών εμπορικών σημάτων του ομίλου στην ελληνική αγορά, που είχαν μέχρι το τέλος του 2023 η Coca – Cola 3E, η Beverage World και η Καρούλιας (για το Ούζο 12), επενδύοντας στην αυτόνομη δραστηριότητά της στη χώρα μας.

Εκτός από το Ούζο 12, που παράγεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στον Βόλο και του οποίου τη διανομή ανέλαβε η Beverage World, τα υπόλοιπα σήματα τα διαχειρίζεται από την 1η Ιανουαρίου 2024 η Campari Hellas.

Οι τρεις… Ελλάδες και τα σχέδια της Campari Hellas

Ο όμιλος Campari έχοντας πολλά χρόνια παρουσίας στην εγχώρια αγορά μέσω της θυγατρικής του Καλογιάννης – Κούτσικος Α.Ε. στον Βόλο όπου παράγεται το Ούζο 12, καθώς και η βότκα Serkova για λογαριασμό της Άμβυξ σηματούχου εταιρείας του εν λόγω προϊόντος, αποφάσισε να επενδύσει αυτόνομα στην Ελλάδα προσθέτοντας στις παραγωγικές του δραστηριότητες και τις εμπορικές.

Οι λόγοι πίσω από αυτή την απόφαση του ιταλικού group, η οποία οδήγησε σε σημαντική αύξηση των θέσεων εργασίας (σ.σ. η εταιρεία στο τέλος του 2024 απασχολούσε 78 εργαζομένους από μόλις 28 εργαζόμενους το 2023) ήταν τρεις: η βελτίωση της ελληνικής οικονομίας, οι νέες τάσεις στη διασκέδαση και στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών που ευνοούν την κατηγορία των aperitivo άρα και τα εμβληματικά του σήματα και το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι ένα παγκοσμίως αναγνωρισμένο τουριστικό brand και στην ουσία κάθε χρόνο προσελκύει τρεις ακόμη… Ελλάδες.

Όσον αφορά τα μελλοντικά σχέδια της Campari Hellas, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις χρηματοοικονομικές της καταστάσεις, για το 2025, πρωταρχικός στόχος είναι η διατήρηση της θετικής τροχιάς των αποτελεσμάτων οδηγώντας την οργανική ανάπτυξη σε όλο το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της, με στόχο την επίτευξη αυξημένων πωλήσεων σε βασικές αγορές.

«Κρίσιμος παράγοντας που θα επηρεάσει την απόδοση της εταιρείας θα είναι η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, η οποία επηρεάζει άμεσα τη ζήτηση της εγχώριας αγοράς», επισημαίνεται.

Στους στόχους της εταιρείας περιλαμβάνεται επίσης η επέκταση εντός της επόμενης τριετίας του πλήρες χαρτοφυλακίου προϊόντων και εμπορευμάτων του ομίλου, καθώς και η αύξηση του ποσοστού εκμετάλλευσης της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου του Βόλου μέσω ανάπτυξης νέων προϊόντων.

Έτος – ορόσημο το 2024

Όπως προαναφέραμε το 2024 αποδείχθηκε έτος-ορόσημο για τις επιδόσεις της εταιρείας. Κι αυτό γιατί η Campari Hellas πέτυχε σημαντική επέκταση στη διανομή, προσελκύοντας 400 και πλέον νέους πελάτες μέσω του υποκαταστήματός της στην Αθήνα.

Το μικτό κέρδος για το 2024 ανήλθε σε 21,58 εκατ. ευρώ, έναντι 9,31 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση 12,27 εκατ. ευρώ ή 131,81%.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) για το 2024 ανήλθαν σε 7,05 εκατ. ευρώ, έναντι 3,94 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 5,84 εκατ. ευρώ για το 2024, έναντι 3,30 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας άνοδο 2,54 εκατ. ευρώ ή 77,16%.

Τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας και διάθεσης ανήλθαν σε 16,14 εκατ. ευρώ το 2024, από 4,87 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 496,89%.

Τέλος, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στις 31/12/2024 ανήλθαν σε 6,33 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 45,69% σε σχέση με τα 4,34 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Οι επιδόσεις του 2024 οδηγούν σε μέρισμα στη μητρική ύψους 2,5 εκατ. ευρώ.

Η βράβευση

Η επιτυχημένη μετάβαση στη νέα εποχή οδήγησε τον όμιλο Campari να βραβεύσει τη διοικητική ομάδα της ελληνικής θυγατρικής, αναβαθμίζοντας τον Γιάννη Στράτο, μέχρι πρότινος CEO της Campari Hellas, στη θυγατρική του ομίλου στη Γαλλία και αναθέτοντας στον Βασίλη Βελισκιώτη τα ηνία της εγχώριας εταιρείας.

Η νέα διοίκηση της Campari Hellas, όπως επισημαίνεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις εστιάζει σε premium προϊόντα με διαχρονική αναγνωρισιμότητα, στο πελατολόγιο και στο εξειδικευμένο προσωπικό ενώ στους στόχους που έχουν τεθεί για το 2025 είναι η αύξηση των πωλήσεων και η βελτίωση του περιθωρίου μικτού και καθαρού κέρδους.

Τα εμπορικά σήματα της Campari εκτός από τα εμβληματικά απεριτίφ Campari και Aperol, καθώς και το Crodino, το οποίο ως μη αλκοολούχο απεριτίφ απαντάει σε μια υπάρχουσα ανάγκη και τάση των καταναλωτών, περιλαμβάνουν επίσης τη βότκα Skyy, το ουίσκι Wild Turkey, το λικέρ Grand Marnier και το τζιν Bulldog, ενώ πέρυσι ο όμιλος εξαγόρασε το κονιάκ Courvoisier από τον αμερικανο-ιαπωνικό όμιλο αλκοολούχων ποτών Beam Suntory σε μια συμφωνία αξίας 1,32 δισ. δολαρίων, που αποτελεί τη μεγαλύτερη εξαγορά ιταλικού ομίλου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Κύκλος Ιδεών – Θεοδωρόπουλος: Μόνο με σοβαρές επενδύσεις θα αυξηθούν οι μισθοί – Γιατί δεν χτίζονται εργοστάσια
Επιχειρήσεις |

Θεοδωρόπουλος: Οι εργοδότες είμαστε κακομαθημένοι - Γιατί δεν χτίζονται εργοστάσια στην Ελλάδα

Ο πρόεδρος του ΣΕΒ Σπύρος Θεοδωρόπουλος μιλώντας στο Κύκλο Ιδεών πρότεινε αναθεώρηση των εργασιακών σχέσεων και ζήτησε ευελιξία από τους εργαζομένους