
Εισαγωγή στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ για αργότερα φέτος συζητά με τις τράπεζες η σουηδική startup φορτηγών χωρίς οδηγό, Einride, σε μια διαδικασία η οποία θα μπορούσε να αποτιμήσει την εταιρεία σε περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο σουηδικός όμιλος, του οποίου οι κύριοι μέτοχοι περιλαμβάνουν την εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων EQT και την Capital Group των ΗΠΑ, εξετάζει την εισαγωγή στο χρηματιστήριο ήδη από αυτό το φθινόπωρο. Επιδιώκει επίσης να συγκεντρώσει τουλάχιστον 200 εκατομμύρια δολάρια σε έναν γύρο συγκέντρωσης κεφαλαίων πριν από την IPO για να κεφαλαιοποιήσει το έντονο ενδιαφέρον για την αυτόνομη τεχνολογία και την τεχνολογία AI, είπαν πηγές στους Financial Times.
Η αγορά αυτόνομων βαρέων φορτηγών θα αποφέρει έσοδα 616 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2035
«Η αυτόνομη μεταφορά με φορτηγά είναι πολύ καυτό θέμα αυτή τη στιγμή. Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για βιομηχανίες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη. Αρκετοί από τους συναδέλφους τους διαπραγματεύονται σε προσοδοφόρες αποτιμήσεις”, δήλωσε μια από τις πηγές.
Μεγάλο μέρος της δημοφιλούς εστίασης για την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης έχει επικεντρωθεί στα ρομποταξί, αλλά τα φορτηγά βαρέως τύπου έχουν αναδειχθεί ως άλλο ένα μεγάλο πεδίο μάχης μεταξύ ανταγωνιστικών startups.
Τα φορτηγά χωρίς οδηγό υπόσχονται επανάσταση στις μεταφορές
Η παγκόσμια αγορά των 4,6 τρισεκατομμυρίων δολαρίων για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές θεωρείται ώριμη για αναταραχή εν μέσω έλλειψης οδηγών, του αυξανόμενου κόστους μεταφοράς και του αυξανόμενου όγκου δεμάτων ηλεκτρονικών αγορών.
Ιδρύθηκε στη Σουηδία το 2016 από το δίδυμο των συζύγων Ρόμπερτ και Λινέα Κορνχέντ Φαλκ, και τα εντυπωσιακά αυτόνομα και ηλεκτρικά φορτηγά της Einride άρχισαν να λειτουργούν εμπορικά για πρώτη φορά το 2018. Ένα χρόνο αργότερα, έγινε η πρώτη ομάδα που ανέπτυξε ένα πλήρως αυτόνομο φορτηγό σε δημόσιο δρόμο.
Η Einride, η οποία είχε έσοδα 43 εκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι και βιβλίο παραγγελιών περίπου 830 εκατομμυρίων δολαρίων, είναι η πιο πρόσφατη ευρωπαϊκή startup εταιρεία που σκέφτεται εισαγωγή στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ, ακολουθώντας τα βήματα εγχώριων ομολόγων της, όπως η Spotify και η Klarna.
Η συγκέντρωση κεφαλαίων είναι πιθανό να αποτιμήσει το Einride σε έως και 3 δισεκατομμύρια δολάρια, από την προηγούμενη αποτίμησή του 1,1 δις δολάρια. Οι τραπεζίτες προβαίνουν σε αποτίμηση IPO άνω των 5 δισ. δολαρίων με βάση τη ζήτηση για φορτηγά χωρίς οδηγό και αυτόνομη τεχνολογία.
Η Einride πρόκειται επίσης να ανακοινώσει αυτή την εβδομάδα ότι έχει ξεκινήσει τις δραστηριότητές της στα ΗΑΕ σε αυτό που είναι ίσως το μεγαλύτερο έργο αυτόνομων φορτηγών στον κόσμο. Η συμφωνία, που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2023, θα περιλαμβάνει 200 αυτόνομα φορτηγά καθώς και 100 χειροκίνητα οχήματα ως μέρος ενός προτεινόμενου εμπορευματικού δικτύου 550 χιλιομέτρων στην αραβική χώρα.
Η Consultancy McKinsey εκτιμά ότι η αγορά αυτόνομων βαρέων φορτηγών θα αποφέρει έσοδα 616 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2035, εκ των οποίων 327 δισεκατομμύρια δολάρια θα προέρχονται από την Κίνα, 178 δισεκατομμύρια δολάρια από τις ΗΠΑ και 112 δισεκατομμύρια δολάρια από την Ευρώπη.
Η μεγαλύτερη αγορά της Einride είναι οι ΗΠΑ με πολλούς από τους πελάτες και τους μετόχους της να εδρεύουν εκεί.
Η Aurora Innovation, μια νεοσύστατη εταιρεία στις ΗΠΑ με αποτίμηση 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων και συνεργάτης των Volvo, Uber και FedEx, ανακοίνωσε σχέδια τον Απρίλιο να αναπτύξει εμπορικά έως και 10 φορτηγά χωρίς οδηγό για μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ Ντάλας και Χιούστον.


Latest News

Επίθεση από σορτάκηδες δέχεται η κινεζική Hesai
Οι μετοχές της Hesai υποχωρούν μετά από ισχυρισμούς της Blue Orca Capital για μαγείρεμα εσόδων

Άνθρακας είναι ο «θησαυρός» των ΗΠΑ - Το σχέδιο Τραμπ
Η κυβέρνηση Τραμπ υποστηρίζει ένθερμα τα ορυκτά καύσιμα - Ποιος είναι ο σχεδιασμός

Η μεγάλη απογοήτευση των πετρελαιάδων από τον Ντόναλντ Τραμπ
Στο Λευκό Οίκο με φλέγοντα αιτήματα κορυφαία στελέχη του κλάδου εξόρυξης υδρογονανθράκων – Τι ζητούν από τον πρόεδρο

BofA: Γιατί 171 fund managers ψηφίζουν Ευρώπη
Ένας υφεσιακός εμπορικός πόλεμος είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τις αγορές

Ο πληθωρισμός των δασμών, η αβεβαιότητα και η επιστροφή του παροδικού- Τι είπε ο Πάουελ
Οι δασμοί μπορεί να καθυστερήσουν την πρόοδο του πληθωρισμού τόνισε ο πρόεδρος της Fed, Τζερόμ Πάουελ

Ο ύπνος είναι το νέο challenge για τις Big Tech
Σε 15 χρόνια θα έχουμε προσθέσει περίπου έξι ώρες επιπλέον την ημέρα στην ενασχόληση με τα ψηφιακά μέσα

Η Λευκή Βίβλος της ΕΕ στην Άμυνα - Στοχεύει σε ενίσχυση των εξοπλισμών made in Europe
Τα χρηματοδοτικά εργαλεία που προβλέπει η Λευκή Βίβλος για τις επενδύσεις στην Άμυνα και οι βασικοί τομείς που εστιάζει

Η Κίνα βάζει προσωρινό «στοπ» στην επένδυση της BYD στο Μεξικό - Τι φοβάται
Εν μέσω αυξανόμενου γεωπολιτικού ανταγωνισμού, η Κίνα παίρνει τις δικές τις προφυλάξεις

Καμία έκπληξη από την Fed - Στον «πάγο» τα επιτόκια - Αυξάνονται οι προοπτικές για στασιμοπληθωρισμό
Η Fed αποφάσισε να διατηρήσει τα επιτόκια στο εύρος 4,25%-4,5% - Αναθεωρεί τις προβλέψεις για ανάπτυξη και πληθωρισμό

Ελ Εριάν: Η Fed να εξηγήσει ότι θα μειώσει τα επιτόκια αν δει την οικονομία να επιβραδύνεται
Η Fed οφείλει να έχει άποψη για την οικονομική πολιτική Τραμπ