Η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, η ανανέωση του γηρασμένου τροχαίου υλικού και η αποκατάσταση (στο τμήμα που υπήρξαν λόγω Daniel) και η ολοκλήρωση (στο υπόλοιπο τμήμα) της τηλεδιοίκησης είναι τα 3 βασικά θέματα που θέτουν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι, όπως προέκυψε από τη συνέντευξη Τύπου που έδωσε  η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών – Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΠΟΣ – ΜΣΤ), με θέμα: «Ελληνικός Σιδηρόδρομος: Μύθοι και Αλήθειες». Πέραν των παραπάνω που αποτελούν μήνυμα προς την κυβέρνηση, οι συνδικαλιστές άφησαν -εμμέσως πλην σαφώς- αιχμές και προς την Hellenic Train σε σχέση με τις επενδύσεις που έχει κάνει, αμφισβητώντας επί της ουσίας το ύψος τους.

Όπως επισήμανε ο αναπληρωτής πρόεδρος της Ομοσπονδίας Νίκος Αχιλλεόπουλος αναφερόμενος και στο Μετρό της Αθήνας «Κρίσιμο ζήτημα αποτελεί η έλλειψη προσωπικού και το γηρασμένο τροχαίο υλικό που επιβαρύνεται από την  κίνηση. » ενώ πρόσθεσε πως είναι «Επιτακτική ανάγκη η ενίσχυση της φύλαξης». Για αυτό πρόσθεσε: «Ζητάμε πλέον να μας απαντήσει με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα η πολιτική ηγεσία» σε σχέση με το πότε θα γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, πότε θα γίνει ανανέωση του τροχαίου υλικού και πότε ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάσταση της τηλεδιοίκησης «για να γίνει αξιόπιστο μέσο μεταφοράς ο σιδηρόδρομος».

Σύμφωνα με το οργανόγραμμα που ισχύει και ενέκρινε η κυβέρνηση, έπρεπε να εργάζονται 2098 άτομα (3.500 εργάζονταν το 2010). Ωστόσο εργάζονται μόλις 554 μόνιμοι, 632 με σύμβαση και 123 φύλακες των οποίων οι συμβάσεις λήγουν στο τέλος του Ιουνίου.

Ούτως ή άλλως οι εργαζόμενο αναμένεται να ζητήσουν συνάντηση από τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατά τις επόμενες μέρες.

Αιχμές για Hellenic Train

Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας Αλέξανδρος Τζαμπαζλής αναφερόμενος στα προβλήματα του σιδηρόδρομου σημείωσε πως «Οι υπάλληλοι παίρνουν εντολές» για να προσθέσει με νόημα «Ας μιλήσουμε για τις επιλογές που κάνει η πολιτική ηγεσία», συμπληρώνοντας «Δεν ήρθα να αγιοποιήσω κάποιον».

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στη διοίκηση της Hellenic Train σε σχέση με τις βλάβες που παρουσιάζονται: «Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας μας ανέφερε ότι η Hellenic train έχει κάνει 140 εκατ. επενδύσεις και έχει ζημιές 500 εκατ. ευρώ από τότε που ήρθε στην Ελλάδα.» Και σκωπτικά, συμπλήρωσε: «Αν θεωρείται επένδυση η αλλαγή του μηχανογραφικού συστήματος…. Δε μπορούμε να καταλάβουμε που είναι αυτά τα χρήματα».

Η τραγωδία στα Τέμπη

Αναφορικά με το δυστύχημα στα Τέμπη ο ίδιος σημείωσε: «Όταν μιλάμε για τον ανθρώπινο παράγοντα, υπάρχει κι ένα όριο. Μπορεί να μη γίνει ποτέ κάτι γιατί με αυτή τη λογική πηγαίναμε τόσα χρόνια κι έγινε το δυστύχημα των Τεμπών».

Ακόμη, αναφερόμενος στις συνθήκες εργασίας σημείωσε: Αν γνωρίζατε ότι σήμερα στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας δουλεύουν 30 ημέρες τον μήνα, επί 12 ώρες κάθε ημέρα, θα νιώθατε ασφαλείς;» και πρόσθεσε «Σε μας έτσι δούλευαν οι σταθμάρχες και είναι το ίδιο πράγμα. Το ανθρώπινο λάθος είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων, η υπερεργασία με την αυξημένη πίεση. Αν με ρωτάτε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου, σας απαντώ ότι εγώ μένω με την οικογένειά μου στη Θεσσαλονίκη και ταξιδεύω κάθε εβδομάδα με το τρένο για την Αθήνα».

Από την πλευρά του, ο Νίκος Αχιλλεόπουλος, δήλωσε ότι ο σιδηρόδρομος έχει ενισχυθεί με δελτία παροχής υπηρεσιών, με σταθμάρχες και κλειδούχους στην κυκλοφορία, οι οποίοι είναι πλήρως εκπαιδευμένο προσωπικό, όπως είναι οι μόνιμοι. «Άρα έχει μειωθεί πλέον η ένταση εργασίας του προσωπικού. Δεν έχει φτάσει στα επίπεδα που θα πρέπει να είναι, αλλά σίγουρα δεν είναι στην κατάσταση που ήταν τον Φεβρουάριο του 2023», συμπλήρωσε.

Όσον αφορά τα φορτία που μεταφέρουν οι αμαξοστοιχίες, οι σιδηροδρομικοί ανέφεραν ότι γνωρίζουν αυτό που δηλώνεται ότι μεταφέρουν και δεν είναι αρμόδιοι να ελέγχουν κατά πόσο είναι αλήθεια αυτό που δηλώνεται. «Αυτό είναι δουλειά των τελωνείων και της Εφορίας», είπαν χαρακτηριστικά.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιωάννης Ντίτσας σημείωσε ότι θα πρέπει «να γίνονται όσο πιο γρήγορα οι προσλήψεις» καθώς «Λείπει το προσωπικό», ενώ σε άλλο σημείο ανέφερε, απαντώντας σε ερώτηση πως «Αν δε μπορεί να δουλέψει η εταιρεία να πάει από εκεί που ήρθε».

Ο Πρόεδρος της ΠΟΣ – ΜΣΤ, Ιωάννης Ντίτσας υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, τις αρνητικές συνέπειες του νόμου 3891/2010 στον σιδηρόδρομο, ο οποίος «όχι μόνο δεν εξυγίανε τον ΟΣΕ – όπως είχε εξαγγελθεί – αλλά ουσιαστικά τον αποδεκάτισε», με τη μετάταξη 1.200 έμπειρων σιδηροδρομικών και το κλείσιμο του 1/3 του δικτύου.

Επίσης, ο κ. Ντίτσας υποστήριξε ότι ο ΟΣΕ τυγχάνει ελλιπούς χρηματοδότησης, καθώς, από τα 106 εκατ. ευρώ της ετήσιας επιδότησης το 2011, φτάσαμε στα 45 εκατ. ευρώ τα προηγούμενα χρόνια και στα 75 εκατ. ευρώ, μόλις από το 2023 και έπειτα.

Για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, υπογράμμισε ότι οι σιδηροδρομικοί ήταν οι πρώτοι που ζήτησαν την απόδοση δικαιοσύνης σε όλα τα επίπεδα.

Τέλος, ο Πρόεδρος της ΠΟΣ – ΜΣΤ γνωστοποίησε την αποστολή επιστολής στον Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη, στην οποία η Ομοσπονδία ζητά συνάντηση, με θέμα την τωρινή κατάσταση και τις προοπτικές του σιδηροδρόμου.

Αφύλακτες διαβάσεις

Παράλληλα, ο Γενικός Γραμματέας αναφέρθηκε και στο μεγάλο ζήτημα των αφύλακτων διαβάσεων. Τόνισε την ανάγκη να μπουν γρήγορα σύχρονα συστήματα στις μπάρες, ενώ πρόσθεσε με νόημα ότι και εκεί θα πρέπει να υπάρχει προσωπικό και να μη λειτουργεί με εταιρείες security, καθώς οι εργαζόμενοι των εταιρειών αυτών μετακινούνται συνεχώς, από τα γήπεδα μέχρι και τα σούπερ μάρκετ.

Τέλος, σχολιάζοντας την πρόσφατη δημόσια παρέμβαση του πρώην Προέδρου του ΟΣΕ, Γ. Γραμματίδη, ο κ. Τζαμπαζλής υποστήριξε ότι «ο κ. Γραμματίδης στον ΟΣΕ κατάφερε δυο πράγματα:  1ον αύξησε τις αμοιβές στο Δ.Σ. και 2ον την ίδρυση ΜΚΟ, με σκοπό την αξιοποίηση των τουριστικών ακινήτων», συμπληρώνοντας ότι  «αυτός ο άνθρωπος πρότεινε το κλείσιμο της γραμμής στο τμήμα της Θεσσαλίας, γιατί δεν έχει τηλεδιοίκηση. Να μην ξεχνάμε ότι τηλεδιοίκηση δεν έχει και το Λιόσια – Κιάτο».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Επιχειρήσεις |

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%

Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας