Αυξημένα κατά 90% είναι τα κέρδη της Tencent για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ενώ αύξηση κατέγραψαν και οι κεφαλαιουχικές δαπάνες, οι οποίες υπερτριπλασιάστηκαν το 2024, με την εταιρεία να εστιάζει στην τεχνητή νοημοσύνη εν μέσω έντονου ανταγωνισμού από Κινέζους αντιπάλους όπως η Alibaba. Η Tencent ανέφερε μια αύξηση στα έσοδα που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη σε τομείς όπως το cloud computing και η διαφήμιση.

Τα τελευταία χρόνια, η Tencent έχει εντείνει τις προσπάθειές της στο εξωτερικό με παιχνίδια όπως το PUBG Mobile, καθώς η εγχώρια αγορά παιχνιδιών επιβραδύνθηκε εν μέσω μακροοικονομικών και ρυθμιστικών αντιθέσεων

Με βάση τις εκτιμήσεις της Refinitiv, η Tencent το τέταρτο τρίμηνο του 2024 είχε:

-Έσοδα: 172,4 δισεκατομμύρια γουάν (23,9 δισεκατομμύρια δολάρια), έναντι 168,9 δισεκατομμυρίων γουάν που αναμένονταν.

-Κέρδη που αποδίδονται στους μετόχους της εταιρείας: 51,3 δισεκατομμύρια γιουάν, έναντι 46,03 δισεκατομμυρίων γιουάν που αναμένονταν.

Τα έσοδα αυξήθηκαν 11% σε ετήσια βάση, ενώ τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 90% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.

Η Tencent είναι γνωστή ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τυχερών παιχνιδιών στον κόσμο. Τα έσοδα από εγχώρια παιχνίδια στην Κίνα αυξήθηκαν 23% σε ετήσια βάση στα 33,2 δισεκατομμύρια γουάν το τέταρτο τρίμηνο. Η Tencent ανακοίνωσε ότι αυτή η αύξηση οφείλεται στη χαμηλή βάση του προηγούμενου έτους, καθώς και στην ανάπτυξη ορισμένων από τα επιτυχημένα παιχνίδια της, όπως το Honor of Kings και το Peaceekeeper Elite.

Ο ετήσιος ρυθμός αύξησης των εγχώριων παιχνιδιών επιταχύνθηκε το τρίμηνο του Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Τα έσοδα από διεθνή παιχνίδια αυξήθηκαν κατά 15% σε ετήσια βάση στα 16 δισεκατομμύρια. Τα τελευταία χρόνια, η Tencent έχει εντείνει τις προσπάθειές της στο εξωτερικό με παιχνίδια όπως το PUBG Mobile, καθώς η εγχώρια αγορά παιχνιδιών επιβραδύνθηκε εν μέσω μακροοικονομικών και ρυθμιστικών αντιθέσεων.

Οι υπηρεσίες μάρκετινγκ της Tencent – ή η διαφημιστική της δραστηριότητα – αυξήθηκαν κατά 17% σε ετήσια βάση στα 35 δισεκατομμύρια γιουάν το τέταρτο τρίμηνο. Η Tencent τρέχει το WeChat, τη μεγαλύτερη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων της Κίνας με περισσότερους από 1,38 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως. Η εταιρεία εργάζεται για τη δημιουργία εσόδων από αυτούς τους χρήστες μέσω διαφορετικών διαφημιστικών προϊόντων, όπως βίντεο και αναζήτησης.

Ειδικό βάρος της Tencent στην AI

Ενώ η Tencent είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τυχερών παιχνιδιών στον κόσμο, ο τεχνολογικός γίγαντας έχει επίσης δώσει μεγάλη έμφαση στο να γίνει βασικός παίκτης τεχνητής νοημοσύνης στην Κίνα τα τελευταία δύο χρόνια, παρουσιάζοντας διάφορα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης.

Την Τρίτη, η εταιρεία παρουσίασε το μοντέλο Hunyuan3D-2.0 που μπορεί να μετατρέψει κείμενο ή εικόνες σε τρισδιάστατα γραφικά. Τον Φεβρουάριο, η Tencent είχε αποκαλύψει το Turbo S, ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης που έχει σχεδιαστεί για να απαντά στα ερωτήματα των χρηστών όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Όπως σημειώνει η Tencent, η τεχνητή νοημοσύνη οδηγεί σε βελτιώσεις σε διάφορα προϊόντα εντός της εταιρείας.

Σύμφωνα με τον κινεζικό γίγαντα τεχνολογίας, η επιχειρηματική ανάπτυξη των υπηρεσιών μάρκετινγκ οφείλεται στην «ισχυρή» ζήτηση των διαφημιζόμενων καθώς και στη «συνεχή βελτίωση της διαφημιστικής μας υποδομής που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη». Τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης της Tencent της επιτρέπουν να εξυπηρετεί χρήσεις με «πιο σχετικές προτάσεις διαφημίσεων», είπε η εταιρεία.

Εν τω μεταξύ, τα έσοδα από το cloud της τεχνητής νοημοσύνης διπλασιάστηκαν περίπου σε ετήσια βάση, το 2024, ωστόσο η εταιρεία αρνήθηκε να δώσει συγκεκριμένο αριθμό πωλήσεων.

Η επιχείρηση cloud computing της Tencent στεγάζεται στο τμήμα fintech και επιχειρηματικών υπηρεσιών της, το οποίο σημείωσε αύξηση 3% σε ετήσια βάση το τέταρτο τρίμηνο στα 56,1 δισεκατομμύρια γουάν.

Ωστόσο, η Tencent είπε ότι η αυξανόμενη χρήση των μονάδων επεξεργασίας γραφικών για εσωτερικές χρήσεις έχει «περιορίσει» την ποσότητα των μικροτσίπ που είναι διαθέσιμα για εξωτερικούς πελάτες και ως εκ τούτου έχει εμποδίσει την αύξηση των εσόδων από υπηρεσίες cloud.

Αυξάνονται οι δαπάνες

Η εστίαση στην τεχνητή νοημοσύνη από μέρους της Tencent έχει επιτευχθεί με αύξηση των δαπανών, με τις κεφαλαιουχικές δαπάνες της εταιρείας το 2024 να ανέρχονται συνολικά σε 76,8 δισεκατομμύρια γουάν — υπερτριπλάσιες σε σχέση με τα 23,89 δισεκατομμύρια το 2023. Η Tencent σημείωσε ότι μέρος αυτών των δαπανών κατευθύνθηκε σε διακομιστές και μονάδες επεξεργασίας γραφικών.

«Ξεκινώντας πριν από λίγους μήνες, αναδιοργανώσαμε τις ομάδες μας AI για να εστιάσουμε τόσο στην γρήγορη καινοτομία προϊόντων όσο και στη βαθιά έρευνα μοντέλων, αυξήσαμε τις κεφαλαιουχικές δαπάνες μας που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη και αυξήσαμε τις προσπάθειες Ε&Α και μάρκετινγκ για τα εγγενή προϊόντα μας», ανέφερε η Tencent στη δήλωση κερδών της.

«Πιστεύουμε ότι αυτές οι αυξημένες επενδύσεις θα αποφέρουν συνεχείς αποδόσεις μέσω της αύξησης της παραγωγικότητας στη διαφημιστική μας επιχείρηση και της αντοχής στον χρόνο των παιχνιδιών μας, καθώς και μακροπρόθεσμης αξίας από την ταχεία χρήση των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης από τους καταναλωτές και την υιοθέτηση των υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης από τις επιχειρήσεις».

Οι επενδυτές εξακολουθούν να προσέχουν τον τρόπο με τον οποίο η Tencent σχεδιάζει να κερδίσει χρήματα από τις επενδύσεις της σε τεχνητή νοημοσύνη, ιδιαίτερα στα προϊόντα της που απευθύνονται στους καταναλωτές, όπως το WeChat.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία