
Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει εγείρει σωρεία ερωτημάτων από τη στιγμή που ανέλαβε την προεδρία των ΗΠΑ. Έρχονται οι δασμοί; Αποσύρονται; Μένουν;
Θα εισβάλουν οι ΗΠΑ στη Γροιλανδία; Ή στον Παναμά; Στον Καναδά;
Τι θα γίνει με τις δουλειές; Τι γίνεται με το χρηματιστήριο;
Κανείς δεν γνωρίζει πώς θα εξελιχθεί η δεύτερη θητεία Τραμπ.
Το πιο σημαντικό για την επιχείρηση διαφημίσεων είναι ότι εταιρείες πελάτες τους δεν γνωρίζουν, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πιθανό να είναι πιο προσεκτικοί όσον αφορά τις δαπάνες. Που σημαίνει ότι μπορεί να θέλουν να περιορίσουν τη διαφήμιση.
Όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά ή όταν οι εταιρείες ανησυχούν ότι τα πράγματα δεν θα πάνε καλά, το πρώτο που κόβουν είναι η διαφήμιση
Μειώνουν τις εκτιμήσεις για δαπάνες
Και αυτό εξηγεί γιατί ο Μπράιαν Γουάιζερ, επί πολλά χρόνια στέλεχος του κλάδου των διαφημίσεων, μείωσε τις προβλέψεις του για τις δαπάνες για το 2025. Πριν από λίγους μήνες, η εταιρεία Wieser’s Madison and Wall πίστευε ότι η επιχείρηση διαφημίσεων στις ΗΠΑ θα αναπτυσσόταν κατά 4,5% φέτος. Τώρα έχουν μειώσει αυτόν τον αριθμό στο 3,6%.
Μετά την εκλογή του Τραμπ πέρυσι, ο Γουάιζερ περίμενε ότι ο διαφημιστικός κλάδος θα αντιμετωπίσει προβλήματα για πολλούς λόγους, συμπεριλαμβανομένης της «αυξημένης εξάρτησης από τις ιδιόρρυθμες προτιμήσεις του προέδρου παρά τις πιο προβλέψιμες θεσμικά καθοδηγούμενες διαδικασίες χάραξης πολιτικής στις οποίες βασίζονται ιστορικά οι επιχειρήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες».
Αλλά κοιτάζοντας πίσω, ο Γουάιζερ εκμυστηρεύθηκε στο Business Insider ότι υποτίμησε πόση αβεβαιότητα θα έφερνε το Trump 2.0: «Σχεδόν τρεις μήνες μέσα στο έτος, αυτό που μπορούμε να δούμε είναι μια βεβαιότητα πρόσθετων αρνητικών παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης της αστάθειας γύρω από τις εμπορικές πολιτικές και μια πιο ακραία απειλή για τις αλυσίδες εφοδιασμού και τη λήψη εταιρικών αποφάσεων από ό,τι προηγουμένως περιμέναμε».
Μπορείτε να συζητήσετε αν οι ιδιοκτήτες και οι διευθυντές επιχειρήσεων θα πρέπει να εκπλαγούν από την ατζέντα και την εφαρμογή πολιτικής του Τραμπ. Αλλά κάτι που παραμένει σταθερό είναι ότι είναι το πιο εύκολο πράγμα για τις εταιρείες να μειώσουν δαπάνες όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά -ή όταν ανησυχούν ότι τα πράγματα δεν θα πάνε καλά- είναι η διαφήμιση.
Ο Τραμπ, η αβεβαιότητα και οι επιχειρήσεις
Πωλητές διαφημίσεων με τους οποίους μίλησε το Business Insider έχουν αναφέρει παρόμοιο προβληματισμό που εκφράζουν οι πελάτες τους, από εταιρείες CPG έως αυτοκινητοβιομηχανίες. Εάν δεν ξέρει κανείς πόσο θα κοστίσει το προϊόν του ή ότι ίσως να μην μπορεί να το εισαγάγει καθόλου στις ΗΠΑ ή ποια θα είναι η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, ίσως περικόψει μέρος των διαφημιστικών δαπανών του μέχρι να καταλάβει καλύτερα τα πράγματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γουάιζερ βασίζει, όπως λέει, την πρόβλεψή του σε χρόνια μελέτης τιου διαφημιστικού κλάδου και στους οικονομικούς δείκτες και στις αποφάσεις που έχει ήδη δει από τον Τραμπ. Αλλά είναι μια πρόβλεψη και όχι μια αντανάκλαση του τι κάνουν οι αγοραστές και οι πωλητές διαφημίσεων αυτήν τη στιγμή.
Ωστόσο, οι αλλαγές στον τομέα των διαφημίσεων το έχουν κάνει πολύ πιο εύκολο για ανήσυχους αγοραστές να πατήσουν φρένο. Η μετάβαση στις ψηφιακές διαφημίσεις σημαίνει επίσης ότι οι αγορές διαφημίσεων μπορούν να πραγματοποιηθούν σε πραγματικό χρόνο, αντί για εβδομάδες ή μήνες νωρίτερα. Αυτό μπορεί να επιταχύνει υπερβολικά τις αγορές διαφημίσεων όταν τα πράγματα είναι σε άνθηση -π.χ. η περίεργη έξαρση κατά τη διάρκεια της πανδημίας του 2021-2022- και μπορεί να επιταχύνει τις μειώσεις προς την αντίθετη κατεύθυνση.
«Η λήψη αποφάσεων είναι πλέον απίστευτα βραχυπρόθεσμη», λέει ο Γουάιζερ.
Επομένως, καταλήγεγι ο ίδιος, δεν βλέπουμε μια πραγματική πτώση των διαφημίσεων, ακόμη — κάθε πρόβλεψη του κλάδου της διαφήμισης μέχρι τώρα εξακολουθεί να προβλέπει ανάπτυξη για φέτος. Αλλά αν αλλάξουν τα πράγματα, θα μπορούσαν να αλλάξουν πολύ γρήγορα.


Latest News

Βουτιά στις πωλήσεις της LVMH - Προ των πυλών μεγάλη ύφεση στην αγορά πολυτελείας
Η LVMH ελέγχεται από τον γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό, διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του ομίλου,

Ηχηρό όχι Χάρβαρντ σε συμφωνία με την κυβέρνηση Τραμπ
Το Χάρβαρντ δεν θα «διαπραγματευτεί την ανεξαρτησία του ή τα συνταγματικά του δικαιώματα»

Τι ανησυχεί την Γέλεν
Αμφισβητείται «η ασφάλεια του θεμελίου του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, δηλαδή των αμερικανικών ομολόγων», λέει η Γέλεν

Τρόμος στη Βρετανία για «πλημμυρίδα» κινεζικών προϊόντων μετά τους δασμούς Τραμπ
Οι εταιρείες στη Βρετανία σημαίνουν συναγερμό για τα φθηνότερα αγαθά που «ανακατευθύνονται» από τις ΗΠΑ προς άλλες αγορές

Η ΕΕ δίνει κινητά μίας χρήσης στο προσωπικό που ταξιδεύει στις ΗΠΑ
Η ΕΕ, φοβούμενη πιθανή κατασκοπεία από τις ΗΠΑ, άλλαξε τις ταξιδιωτικές οδηγίες για τους αξιωματούχους της, αναφέρουν οι FT

Σε δίκη ο δημιουργός της Meta - Γιατί εξαγόρασε Instagram και WhatsApp
Οι αμερικανικές αρχές επιβολής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας επιδιώκουν να ακυρώσουν τις συμφωνίες απόκτησης των Instagram και WhatsApp απο τη Meta

Σε αναστολή τα αντίμετρα της ΕΕ στους δασμούς Τραμπ - Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Τα αντίμετρα της ΕΕ που μπαίνουν σε αναστολή καλύπτουν αμερικανικές εξαγωγές αξίας 21 δισ. ευρώ

Θα είναι το νέο «Βιετνάμ» για τις ΗΠΑ ο εμπορικός πόλεμος με την Κίνα;
Τι υποστηρίζει σε άρθρο του στο Foreing Affairs o Άνταμ Πόζεν, πρόεδρος του Peterson Institute for International Economics

Intel: Κοντά σε συμφωνία για την πώληση της μονάδας τσιπ Altera στον όμιλο Silver Lake
Η πώληση αποτελεί μέρος του σχεδίου της Intel για εκποίηση μη βασικών περιουσιακών στοιχείων

H Pfizer σταματά την ανάπτυξη φαρμάκου για το αδυνάτισμα
Η είδηση έπληξε τη μετοχή της Pfizer κατα 1% ενώ έδωσε ώθηση σε εκείνες αλλων εταιρειών ανάπτυξης φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας όπως της Viking Therapeutics με άνοδο 20%