
Το 56% των GenZers συνδυάζει αγορές από το διαδίκτυο και φυσικά καταστήματα, 6 στους 10 ψωνίζουν περιστασιακά από διεθνή marketplaces, ενώ 4 στους 10 τείνουν να ψωνίζουν από εμπόρους που ανακαλύπτουν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει πανελλαδική έρευνα, την οποία ανέθεσε η Visa στο Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, και παρέχει πληροφορίες για το εξελισσόμενο τοπίο των ψηφιακών πληρωμών και τη συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών ηλικίας 17-30 ετών.
Κάρτες και μετρητά χρησιμοποιούνται εξίσου για συναλλαγές έως 20 ευρώ, σημαντική προτίμηση στις ψηφιακές πληρωμές για συναλλαγές που υπερβαίνουν αυτά τα ποσά.
Οι ψηφιακές πληρωμές έχουν σημαντικό προβάδισμα για ποσά από 21 ευρώ και άνω
Ειδικότερα, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) συνδυάζουν αγορές τόσο από το διαδίκτυο όσο και στα φυσικά καταστήματα. Όσον αφορά τις μεθόδους πληρωμών, σχεδόν 8 στους 10 χρησιμοποιούν κυρίως τις ψηφιακές πληρωμές, ενώ τα μετρητά εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από περίπου 40% όσων επιλέγουν να ψωνίζουν στα φυσικά καταστήματα.
Σημαντική προτίμηση στις ψηφιακές πληρωμές για συναλλαγές άνω των 20 ευρώ
Ενώ κάρτες και μετρητά προτιμώνται σχεδόν εξίσου για συναλλαγές έως 20 ευρώ, οι ψηφιακές πληρωμές έχουν σημαντικό προβάδισμα για ποσά από 21 ευρώ και άνω. Συγκεκριμένα, επιλέγονται από το 75% για αγορές μεταξύ 21-50 ευρώ (έναντι 25% που προτιμά τα μετρητά), με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 82% για τις αγορές μεταξύ 51–100 ευρώ και στο 84% για αγορές άνω των 100 ευρώ.
Τακτικές αγορές στο διαδίκτυο και ατομική έρευνα
Η έρευνα υπογραμμίζει επίσης την αυξανόμενη τάση για διαδικτυακές αγορές από τη Gen Z, με το 28% των ερωτηθέντων να ψωνίζει με αυτόν τον τρόπο 1 ή περισσότερες φορές την εβδομάδα και το 42% μία ή δύο φορές το μήνα. Αν και το 38% τείνει να ψωνίζει μέσω των social media, αυτό δεν γίνεται συστηματικά.
Το 65% νιώθει ανασφάλεια για αγορές από άγνωστες ή νέες ιστοσελίδες
Μεταξύ των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά είναι η προσωπική έρευνα σε ιστοτόπους και πλατφόρμες αγορών με 35%, ακολουθούμενη από τις διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (16%) και τις διαφημίσεις στα καταστήματα (16%).
Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, η παραδοσιακή διαφήμιση (newsletters, τηλεοπτικές διαφημίσεις, push notifications σε εφαρμογές), καθώς και οι influencers ασκούν μικρότερη επιρροή στις αγορές αυτής της ηλικιακής ομάδας.
Το 65% νιώθει ανασφάλεια για αγορές από άγνωστες ή νέες ιστοσελίδες
Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των διαδικτυακών συναλλαγών το 65% των συμμετεχόντων νιώθει ανασφάλεια όταν πραγματοποιεί αγορές από “άγνωστες ή νέες ιστοσελίδες”. Ακολουθούν οι αγορές από διεθνή marketplaces και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με 9% και 12% αντίστοιχα, ως τα λιγότερο αξιόπιστα κανάλια.
Η κατανόηση της GenZ
Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, δήλωσε: «Για εμάς στη Visa, η κατανόηση των ιδιαίτερων αγοραστικών συνηθειών και προτιμήσεων της Gen Z είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας. Αυτή η γενιά διαμορφώνει το μέλλον του εμπορίου και εμείς είμαστε εδώ για να προσφέρουμε εμπειρίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες της. Με καινοτόμες και ασφαλείς λύσεις πληρωμών, στοχεύουμε να κάνουμε τις αγορές τους όχι μόνο άνετες, αλλά και ευχάριστες. Στόχος μας μας είναι να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον απρόσκοπτων και ασφαλών αγορών που ανταποκρίνεται στις αξίες και τις φιλοδοξίες της Gen Z και βοηθά τις επιχειρήσεις να παραμείνουν ανταγωνιστικές».
«Είναι ενθαρρυντικό να ανακαλύπτουμε ότι η Gen Z επιλέγει, σε μεγάλο βαθμό, τις ψηφιακές πληρωμές ως κύρια μέθοδο συναλλαγών για την ταχύτητα και την ευκολία που παρέχουν ανεξάρτητα από το πού ψωνίζει, ενώ οι αγορές από το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζουν σημαντικές εμπορικές ευκαιρίες που είμαστε εδώ για να υποστηρίξουμε», πρόσθεσε ο κ. Πετράκης.
Η Βάλια Αρανίτου, επιστημονική Διευθύντρια του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ και Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, δήλωσε: «Τα ψηφιακά μέσα πληρωμής αναδεικνύονται σε μεγάλο πρωταγωνιστή στην καθημερινή ζωή της Gen Z, ανεξαρτήτως κατηγορίας κατανάλωσης, τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο. Αυτή η γενιά είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένη με τις διαδικτυακές αγορές, με την πλειονότητα να μην αντιμετωπίζει καμία δυσκολία κατά την ολοκλήρωσή τους. Ταυτόχρονα, η ευκολία και η ταχύτητα αποτελούν πολύ σημαντικούς παράγοντες τόσο για όσους ψωνίζουν κυρίως online όσο και για εκείνους που συνδυάζουν αγορές από φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα. Τέλος, αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι η Gen Z βασίζεται κυρίως στην ατομική έρευνα στο διαδίκτυο για τις αγορές της, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ακολουθούν με μικρότερη ένταση. Οι αγορές από διεθνή marketplaces φαίνεται να έχουν μη συστηματικό χαρακτήρα».


Latest News
![Ακρίβεια: Σε ποια προϊόντα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν οι τιμές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/super-market-600x307.jpg)
Πώς εξανεμίζεται ο μισθός - Ποια τρόφιμα «σέρνουν» τον χορό της ακρίβειας [γραφήματα]
Τι αποκαλύπτουν μελέτες - 6 στους 10 δεν τα βγάζουν πέρα με την ακρίβεια

Επικοινωνία Πιερρακάκη με τον πρόεδρο του Eurogroup Πασκάλ Ντόναχιου - Τι συζήτησαν
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από τον οίκο Moody’s και τόνισε ότι η Ελλάδα θα τηρεί στο ακέραιο τις δεσμεύσεις της
![Eurobank: Θετικά μηνύματα από ΕΛΣΤΑΤ και Moody’s [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Greeces-economy-600x352.png)
Eurobank για ελληνική οικονομία: Θετικά μηνύματα από ΕΛΣΤΑΤ και Moody’s [γραφήματα]
Eurobank: διατήρηση της ελληνικής οικονομίας σε φάση ανάκαμψης με ικανοποιητικό ρυθμό μεγέθυνσης
![Ακίνητα: Νέα άνοδος 6,6% στις τιμές διαμερισμάτων το τέταρτο τρίμηνο του 2024 [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/akin4-1-600x399.jpg)
Νέα εκτίναξη τιμών στα νεόδμητα διαμερίσματα - Οι περιοχές με τις μεγαλύτερες αυξήσεις [πίνακας]
Τι ισχύει για τις τιμές στα ακίνητα ανάλογα με την παλαιότητα - Τι δείχνει η μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδος για την πορεία της κτηματαγοράς

ΙΟΒΕ: Η Ελληνικός Χρυσός θα ενισχύσει το ΑΕΠ με 550 εκατ. ετησίως
Τι δείχνει μελέτη του ΙΟΒΕ
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 2,2% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Ιανουάριο [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/42_p12_2_pic-1-1.jpg)
Άνοδος 2,2% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Ιανουάριο [γραφήματα]
ΕΛΣΤΑΤ: Ποιοι κλάδοι κατέγραψαν τη μεγαλύτερη άνοδο και τη μεγαλύτερη πτώση

Στουρνάρας: Διπλάσια η αύξηση του ελληνικού ΑΕΠ από της ευρωζώνης - Πώς θα έρθουν επενδύσεις
Όπως είπε ο κ. Στουρνάρας, πλέον «τα 4/5 των ιδιωτικών επενδύσεων είναι σε παραγωγικό κεφάλαιο και το υπόλοιπο 1/5 σε κατοικίες»

Ψήφος εμπιστοσύνης στον Δήμο Αθηναίων από τη Moody's - Αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητάς του
Δήμος Αθηναίων: Οι θετικές αξιολογήσεις του οίκου Moody’s αναβαθμίζουν συνεχώς τη θέση της Αθήνας

Θεοδωρικάκος: θα πάρουμε πίσω 480 εκατ. για έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ
Ο Τ. Θεοδωρικάκος τόνισε πως «για τους αναπτυξιακούς νόμους των 2004 -2011, έχουν δοθεί χρήματα για επενδύσεις που δεν ολοκληρώθηκαν»

Έτοιμοι οι νέοι κανόνες για τη δόμηση στους οικισμούς
«Φρένο» έβαλε το ΣτΕ στο «ξεχείλωμα» των οικισμών της χώρας. Που χτίζεις και πόσο; Τί προβλέπει το διορθωμένο ΠΔ που έχει προωθηθεί για υπογραφή