Πάνω από το ένα τρίτο ή το 41%, των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν μπορεί να αγοράσει προϊόντα περιόδου, με το 15% να δηλώνει ότι αυτό συμβαίνει «πολύ συχνά» ή «πάντα», σύμφωνα με νέα έρευνα της Aldi UK.

Έτσι, το Aldi αποφάσισε να βοηθήσει τους καταναλωτές και από σήμερα γίνεται το πρώτο σούπερ που προσφέρει τα εν λόγω προϊόντα δωρεάν.

Όπως αναφέρει το περιοδικό ESM η μελέτη της Aldi αποκάλυψε επίσης ότι το 30% των καταναλωτών αναγκάζεται να επιλέξει μεταξύ της αγοράς προϊόντων εμμήνου ρύσεως και άλλων καθημερινών προϊόντων, όπως τρόφιμα και ρούχα, ή τις πληρωμές λογαριασμών του νοικοκυριού.

Το ετήσιο κόστος της περιόδου εκτιμάται σε 128 λίρες ανά άτομο, σύμφωνα με δεδομένα του Channel 4, ενώ πάνω από το ένα πέμπτο (21%) των γυναικών που έχουν έμμηνο ρύση δυσκολεύονται οικονομικά.

Η έρευνα έδειξε ακόμα ότι τα προϊόντα υγιεινής παραλείπονται από όσους δυσκολεύονται οικονομικά, καθώς προτιμούν να αγοράσουν γάλα (30%), φρέσκα φρούτα και λαχανικά (29%) και ψωμί (29%).

Όσοι δίνουν προτεραιότητα στην αγορά ταμπόν ή σερβιετών καταλήγουν να θυσιάζουν βασικά είδη

Όσοι δίνουν προτεραιότητα στην αγορά ταμπόν ή σερβιετών καταλήγουν να θυσιάζουν βασικά είδη όπως καθαριστικά προϊόντα για το σπίτι (26%) και βασικά τρόφιμα, όπως αυγά, ψωμί, γάλα και δημητριακά (18%).

Πρωτοβουλία της Aldi UK

Η Aldi UK ανακοίνωσε ότι οι τουαλέτες της θα διαθέτουν δωρεάν σερβιέτες και ταμπόν για όποιον τα χρειάζεται.

Επιπλέον, έχει συνεργαστεί με τη φιλανθρωπική οργάνωση Bloody Good Period, που προωθεί την ισότητα στην πρόσβαση σε προϊόντα περιόδου, για να δωρίσει πάνω από ένα εκατομμύριο προϊόντα περιόδου στη μάχη ενάντια στην επονομαζόμενη φτώχεια της περιόδου. Η εκστρατεία υποστηρίζεται επίσης από τη ραδιοφωνική και τηλεοπτική παρουσιάστρια και πρέσβειρα της Bloody Good Period, Κλάρα Άμφο.

Η Τζούλι Άσφιλντ, εμπορική διευθύντρια της Aldi UK, δήλωσε: «Δεν θέλουμε ποτέ οι πελάτες μας να αναγκάζονται να επιλέξουν μεταξύ της αγοράς προϊόντων περιόδου και της σίτισης των ίδιων ή των οικογενειών τους. Για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλη τη χώρα, η πρόσβαση σε προϊόντα περιόδου είναι μια βασική και αναγκαία ανάγκη, και πιστεύουμε ότι η παροχή τους σε δημόσιες τουαλέτες είναι εξίσου σημαντική με το χαρτί υγείας και το σαπούνι».

Φτώχεια της περιόδου

Η έρευνα της Aldi έδειξε ότι το 39% όσων δυσκολεύονται να αγοράσουν προϊόντα περιόδου επιλέγει να πληρώσει πρώτα τους λογαριασμούς του νοικοκυριού, δείχνοντας το μέγεθος της φτώχειας της περιόδου.

Οι γυναίκες βασίζονται σε φίλους και οικογένεια (50%), στον χώρο εργασίας τους (19%) και σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες – όπως κλινικές σεξουαλικής υγείας (13%), τράπεζες τροφίμων (12%) και ιατρεία (11%) – για να αποκτήσουν προϊόντα περιόδου, καθώς αυτά δεν είναι ελεύθερα διαθέσιμα σε δημόσιες τουαλέτες στην Αγγλία και την Ουαλία.

Ωστόσο, το 63% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι εξακολουθεί να μην έχει πρόσβαση σε αυτά τα προϊόντα και αναγκάζεται να χρησιμοποιεί υποκατάστατα, όπως χαρτί υγείας (62%) και χαρτί κουζίνας (31%).

Οι συνέπειες της φτώχειας της περιόδου ξεπερνούν το οικονομικό βάρος, με το 42% να δηλώνει ότι αισθάνεται ντροπή και το 33% να αισθάνεται αμηχανία.Αυτά τα συναισθήματα συχνά οδηγούν τους ανθρώπους να αποσύρονται από την καθημερινή ζωή, χάνοντας κοινωνικές εκδηλώσεις (31%), αθλητικές δραστηριότητες (23%) και ακόμη και την εργασία (20%) ή το σχολείο (10%), σύμφωνα με τη μελέτη.

Η Ρέιτσελ Γκρόκοτ, διευθύνουσα σύμβουλος της Bloody Good Period είπε ότι η φτώχεια της περιόδου είναι μία από τις κρίσεις που έχουν υποτιμηθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο σήμερα, και ξεπερνά την αδυναμία αγοράς προϊόντων – αφορά την αξιοπρέπεια, την υγεία και την ευημερία εκατομμυρίων ανθρώπων. «Η πρόσβαση σε προϊόντα περιόδου δεν είναι πολυτέλεια – είναι ένα βασικό ανθρώπινο δικαίωμα».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή