Αντιστρέφοντας τη θετική τάση του προηγούμενου μήνα οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών επιβραδύνθηκαν σημαντικά τον Φεβρουάριο, λόγω της πτώσης σε βασικές αγορές.

Οι συνολικές εξαγωγές ελβετικών ρολογιών μειώθηκαν κατά 8,2% στα 1,98 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (2,26 δισεκατομμύρια δολάρια) τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με την περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδίας Ελβετικής Ωρολογοποιίας, γνωστής ως FH. Η συνολική μείωση για το πρώτο δίμηνο του 2025 ήταν 2,4%, ανέφερε η Wall Street Journal.

«Οι περισσότερες από τις κύριες αγορές σημείωσαν σημαντική πτώση τον Φεβρουάριο», ανέφερε ο κλάδος. Οι ΗΠΑ, η κορυφαία αγορά των ελβετικών ρολογιών, ανέφεραν πτώση 6,7%, ενώ οι εξαγωγές προς την Κίνα συνέχισαν να μειώνονται, σημειώνοντας πτώση 25%.

Η FH προηγουμένως ανέμενε αρνητικές προοπτικές για το υπόλοιπο του έτους. ελβετικά ρολόγια

Τα ελβετικά ρολόγια στα χνάρια των ειδών πολυτελείας

Οι εταιρείες πολυτελείας παλεύουν με μια επιβράδυνση της ζήτησης μετά την μεταπανδημική αύξηση των δαπανών για αγαθά υψηλής ποιότητας. Η ύφεση είναι ιδιαίτερα απότομη στην Κίνα, κάποτε κινητήρια δύναμη ανάπτυξης για πολυτελή ονόματα, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές έκλεισαν τα πορτοφόλια τους υπό το φως των οικονομικών προκλήσεων της χώρας.

Δεδομένης της αδυναμίας στην Κίνα, οι ΗΠΑ επρόκειτο να γίνουν ένα φωτεινό σημείο για τις επωνυμίες υψηλής ποιότητας, λόγω και ενός πιο ευνοϊκού πλαισίου μετά το τέλος της αβεβαιότητας γύρω από τις προεδρικές εκλογές.

Ωστόσο, αναλυτές της RBC Capital Markets είπαν ότι η επιτάχυνση που παρατηρήθηκε στις ΗΠΑ κατά το τέταρτο τρίμηνο υποστηρίχθηκε από μεμονωμένους παράγοντες που είναι απίθανο να διατηρηθούν τους πρώτους τρεις μήνες του 2025. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο τρέχον εμπορικό περιβάλλον με την εφαρμογή των δασμών.

Μόνο τα ρολόγια με τιμή εξαγωγής κάτω από τα 200 ελβετικά φράγκα σημείωσαν θετικό αποτέλεσμα, ενώ τα ρολόγια σε άλλα επίπεδα τιμών υπέστησαν σημαντική πτώση.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις ενημερώσεις από τους προηγούμενους μήνες, όταν το ανώτερο επίπεδο έδειξε ανθεκτικότητα. Παρά την επιβράδυνση που παρατηρήθηκε τον Φεβρουάριο, αυτό το τμήμα παραμένει ο βασικός μοχλός ανάπτυξης μακροπρόθεσμα, ανέφεραν οι αναλυτές της Citi σε σημείωμα.

Αυτό συνάδει με μια ευρύτερη τάση στη βιομηχανία πολυτελείας, με τις επωνυμίες που εξυπηρετούν τους πιο εύπορους πελάτες να έχουν καλύτερες επιδόσεις, καθώς αυτοί οι καταναλωτές συνέχισαν να ξοδεύουν για ακριβά αγαθά παρά το πιο σκληρό μακροοικονομικό περιβάλλον.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή