Η βρετανική κυβέρνηση δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι είναι «διατεθειμένη να εγκρίνει» την επέκταση του δεύτερου μεγαλύτερου αεροδρομίου του Λονδίνου. Είχε θέσει όμως όρους που αφορούν την ηχορύπανση και τη χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών.

Η πολεοδομική αρχή είχε απορρίψει αρχικά το σχέδιο ύψους 2,2 δισ. λιρών, όμως είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο για την υπουργό Μεταφορών να προτείνει μια τροποποιημένη εκδοχή του σχεδίου, σύμφωνα με τον Guardian.

Συμμόρφωση με μη εφικτές απαιτήσεις;

Τώρα το αεροδρόμιο καταρτίζει εναλλακτικές προτάσεις για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους πέριξ του αεροδρομίου ώστε να μπορέσει να κρατήσει ζωντανό το πλάνο για την λειτουργία του δεύτερου διαδρόμου προσγείωσης. Θεωρεί ότι μπορεί να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις για την ηχορύπανση, όχι όμως και με την απαίτηση για χρήση των ΜΜΕ από το 54% των επιβατών.  Το σημερινό ποσοστό είναι 44% και το αεροδρόμιο θεωρεί ότι η εν λόγω απαίτηση δεν είναι εφαρμόσιμη.

Το αεροδρόμιο έχει προθεσμία έως τις 24 Απριλίου για να υποβάλει αναθεωρημένο σχέδιο.

Ο διευθύνων σύμβουλος Στιούαρτ Γουίνγκεϊτ δήλωσε ότι το Gatwick επεξεργάζεται τις νέες προτάσεις για τα ζητήματα του θορύβου και το πλάνο προχωράει καλά αλλά τόνισε ότι η απαίτηση για τη χρήση των ΜΜΕ είναι «προκλητική». «Εάν το ποσοστό επιβατών που χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς πέσει κάτω από το 54%, όπως έχει οριστεί, τότε δεν θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις υποδομές στις οποίες επενδύσαμε. Αυτό είναι πρόβλημα για εμάς. Για να νιώσουμε μεγαλύτερη ασφάλεια, θα έπρεπε να έχουμε έλεγχο σε θέματα όπως το ωράριο των δρομολογίων, οι τιμές των εισιτηρίων, ο αριθμός των βαγονιών των τρένων και η προώθησή τους – αλλά όλα αυτά ελέγχονται από τις σιδηροδρομικές εταιρείες και την κυβέρνηση. Έτσι, προσπαθούμε να αναπτύξουμε προτάσεις που πραγματικά θα περιορίσουν τη συμφόρηση στους τοπικούς δρόμους γύρω από το Gatwick», εξηγεί ο Γουίνγκεϊτ.

Ο ανταγωνισμός με το Heathrow και το Luton

Το αεροδρόμιο ανακοίνωσε ετήσια κέρδη 340 εκατ. λιρών για το 2024, με έσοδα 1,1 δισ. λιρών. Το Gatwick εξυπηρέτησε 43,2 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 6% σε ετήσια βάση.

Eλπίζει ότι θα προλάβει το Heathrow στην επέκταση του αεροδρομίου του τουλάχιστον κατά πέντε χρόνια.

Το 2016, μια κυβερνητική επιτροπή είχε επιλέξει το Heathrow για την κατασκευή νέου διαδρόμου, με το Κοινοβούλιο να επικυρώνει την απόφαση. Ωστόσο, το Gatwick θα μπορούσε να έχει νέο λειτουργικό διάδρομο πριν το 2030, ενώ το Heathrow δεν έχει ακόμα υποβάλει επίσημα σχέδια.

Η κυβέρνηση αναμένεται επίσης να αποφασίσει σύντομα σχετικά με το αίτημα του αεροδρομίου του Λούτον να επεκταθεί ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί 30 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

Η υπουργός Μεταφορών, Χάιντι Αλεξάντερ, έχει προθεσμία μέχρι τις 3 Απριλίου για να ανακοινώσει την απόφασή της.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή