![Σούπερ μάρκετ και καλλυντικά: Πώς ψωνίζει η Gen Z στην Ελλάδα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-shopping-2.jpg)
Η Generation Z, η πρώτη πραγματικά ψηφιακά εγγενής γενιά, διαμορφώνει το μέλλον του λιανικού εμπορίου.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη γενιά αυτή τη στιγμή παγκοσμίως, ηλικίας 17 έως 30 ετών, που ξεκινά την πρώτη της δουλειά, ανεβαίνει τα σκαλοπάτια της καριέρας της και, ως εκ τούτου, αυξάνει την αγοραστική της δύναμη, που αναμένεται να φτάσει σε 12 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030 με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ.
Το ψηφιακό DNA της Gen Z δεν ακυρώνει τα φυσικά καταστήματα
Παρότι θα περίμενε κάποιος ότι οι νεαροί καταναλωτές θα προτιμούσαν να κάνουν κυρίως online τις αγορές τους, αποδεικνύεται πώς η Gen Z θέλει να αξιοποιήσει στο έπακρο και τη φυσική εμπειρία αγορών, καθώς θεωρούν τα προσωπικά ψώνια ως πηγή απόλαυσης.

Οι Gen-Zers στην Ελλάδα δεν διαφέρουν. Για παράδειγμα κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων εφέτος, οι αγορές από τα φυσικά καταστήματα ξεπέρασαν της ψηφιακές.
Συγκεκριμένα όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας που πραγματοποίησαν η Visa και το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, με στόχο να καταγράψουν την καταναλωτική συμπεριφορά και τις προτιμήσεις πληρωμών της γενιάς «Z», το 32% των εκπροσώπων της Gen Z έκαναν τα ψώνια τους με τον «παραδοσιακό» τρόπο, ενώ μόλις το 21% επέλεξαν τις online αγορές.

Την ίδια στιγμή και παρά την αυξανόμενη τάση για διαδικτυακές αγορές από τη Gen Z, με το 28% των ερωτηθέντων να ψωνίζει με αυτόν τον τρόπο μία ή περισσότερες φορές την εβδομάδα και το 42% μία ή δύο φορές το μήνα, οι 7 στους 10 δεν κάνουν ποτέ oniline τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ. Αντίθετα πάνω από 8 στους 10 πηγαίνουν οι ίδιοι στα καταστήματα των αλυσίδων τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα, όπως ακριβώς οι boomers!
Επιπλέον, από την έρευνα διαπιστώνεται ότι η Gen Z προτιμά να κάνει αγορές καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς επίσης από φυσικά καταστήματα, αφού το 55% δηλώνει ότι δεν ψωνίζει καθόλου online για τα συγκεκριμένα είδη.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) συνδυάζουν αγορές τόσο από το διαδίκτυο όσο και στα φυσικά καταστήματα.
Το delivery κάνει τη διαφορά
Βεβαίως δεν ισχύει το ίδιο για το delivery. Οι Gen-Zers στην Ελλάδα προτιμούν μακράν τις διαδικτυακές αγορές έτοιμων φαγητών, κάτι που άλλωστε έχει διαπιστωθεί από πολλές έρευνες.
Συγκεκριμένα, μία ή περισσότερες φορές μέσα στην εβδομάδα το 37% αγοράζει online φαγητό.
Ψηφιακές πληρωμές για συναλλαγές άνω των 20 ευρώ
Όσον αφορά τις μεθόδους πληρωμών, σχεδόν 8 στους 10 χρησιμοποιούν κυρίως τις ψηφιακές πληρωμές, ενώ τα μετρητά εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από περίπου 40% όσων επιλέγουν να ψωνίζουν στα φυσικά καταστήματα.
Πιο αναλυτικά, ενώ κάρτες και μετρητά προτιμώνται σχεδόν εξίσου για συναλλαγές έως 20 ευρώ, οι ψηφιακές πληρωμές έχουν σημαντικό προβάδισμα για ποσά από 21 ευρώ και άνω.
Συγκεκριμένα, επιλέγονται από το 75% για αγορές μεταξύ 21-50 ευρώ (έναντι 25% που προτιμά τα μετρητά), με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 82% για τις αγορές μεταξύ 51–100 ευρώ και στο 84% για αγορές άνω των 100 ευρώ.


Latest News

Πώς θα λειτουργήσουν μαγαζιά και σούπερ μάρκετ τη Μεγάλη Εβδομάδα
Πού αναμένεται να κινηθεί ο πασχαλινός τζίρος

Μελέτη ΙΟΒΕ: Ισχυρά τα οφέλη της επένδυσης της Ελληνικός Χρυσός για το ΑΕΠ, την απασχόληση και τις εξαγωγές
Από τη μελέτη του ΙΟΒΕ αναδεικνύεται η συνεισφορά της εταιρείας Ελληνικός Χρυσός στα δημόσια έσοδα, που προσεγγίζει ετησίως τα 200 εκατ. ευρώ

Οι Έλληνες μαθητές πιο πρόθυμοι να ανακαλύψουν τα οφέλη της AI
Η έρευνα του Ιδρύματος Vodafone παρουσιάστηκε στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών με τη συμμετοχή της υπουργού Παιδείας

Η Edison υπέγραψε τη συμφωνία για την πώληση του 50% της συμμετοχής της στην ELPEDISON BV
Η τρέχουσα αξία της συναλλαγής, που εξακολουθεί να υπόκειται σε προσαρμογές, αντιστοιχεί περίπου σε 200 εκατ. ευρώ

Χρήστος Μεγάλου: Στρατηγικές συνεργασίες στο επίκεντρο της ανάπτυξης
Τη στρατηγική της Τράπεζας Πειραιώς για μια βιώσιμη, ανταγωνιστική και ανθρωποκεντρική οικονομία, παρουσίασε ο Χρήστος Μεγάλου στο Delphi Economic Forum X

Τα 2+1 «όπλα» των εξαγωγέων για να αποφύγουν τους δασμούς – Tρέχουν για το παράθυρο των 90 ημερών
Με δυο ισχυρά επιχειρήματα και ένα κρυφό άσσος οι ελληνικές εξαγωγές επιχειρούν να αποφύγουν τους δασμούς – Οι κινήσεις στο προσκήνιο και στο… παρασκήνιο

ΟΤ Delphi Economic Forum X - Αλέξανδρος Διακόπουλος (ΕΑΒ): «Βίαιο το ξύπνημα της Ευρώπης για την αμυντική βιομηχανία»
Στο ΟΤ Delphi Economic Forum X μίλησε ο Αλέξανδρος Διακόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΑΒ

Τι ψάχνει ο Ταμβακάκης στην Megas Yeeros του Λούστα – Το παρασκήνιο του deal
Γιατί το EOS του Ταμβακάκη επενδύει στην Megas Yeeros – Πώς έγινε η προσέγγιση των δύο πλευρών - Τι λέει ο Νίκος Λούστας στον ΟΤ

Με 2,1 δισ. η ΔΕΗ «πρασινίζει» τη Δ. Μακεδονία – Στην πρώτη γραμμή και η RWE
Ο Όμιλος ΔΕΗ χτίζει συνολικά φωτοβολταϊκά 2,13 GW δίνοντας «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια σε 715.000 σπίτια κι επιχειρήσεις - Άλλα δύο έργα από τη συμμαχία με τη γερμανική RWE

Η Motor Oil με τη ΔΕΗ πατάνε το «κουμπί» για επενδύσεις 900 εκατ. σε φωτοβολταϊκά
Ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil μιλώντας στους αναλυτές έκανε γνωστή τη λήψη της επενδυτικής απόφασης για τα φωτοβολταϊκά της Unagi στα οποία ο Όμιλος κατέχει το 51% και η ΔΕΗ το 49%