Η Generation Z, η πρώτη πραγματικά ψηφιακά εγγενής γενιά, διαμορφώνει το μέλλον του λιανικού εμπορίου.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη γενιά αυτή τη στιγμή παγκοσμίως, ηλικίας 17 έως 30 ετών, που ξεκινά την πρώτη της δουλειά, ανεβαίνει τα σκαλοπάτια της καριέρας της και, ως εκ τούτου, αυξάνει την αγοραστική της δύναμη, που αναμένεται να φτάσει σε 12 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030 με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ.

Το ψηφιακό DNA της Gen Z δεν ακυρώνει τα φυσικά καταστήματα

Παρότι θα περίμενε κάποιος ότι οι νεαροί καταναλωτές θα προτιμούσαν να κάνουν κυρίως online τις αγορές τους, αποδεικνύεται πώς η Gen Z θέλει να αξιοποιήσει στο έπακρο και τη φυσική εμπειρία αγορών, καθώς θεωρούν τα προσωπικά ψώνια ως πηγή απόλαυσης.

Οι Gen-Zers στην Ελλάδα δεν διαφέρουν. Για παράδειγμα κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων εφέτος, οι αγορές από τα φυσικά καταστήματα ξεπέρασαν της ψηφιακές.

Συγκεκριμένα όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας που πραγματοποίησαν η Visa και το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, με στόχο να καταγράψουν την καταναλωτική συμπεριφορά και τις προτιμήσεις πληρωμών της γενιάς «Z», το 32% των εκπροσώπων της Gen Z έκαναν τα ψώνια τους με τον «παραδοσιακό» τρόπο, ενώ μόλις το 21% επέλεξαν τις online αγορές.

Την ίδια στιγμή και παρά την αυξανόμενη τάση για διαδικτυακές αγορές από τη Gen Z, με το 28% των ερωτηθέντων να ψωνίζει με αυτόν τον τρόπο μία ή περισσότερες φορές την εβδομάδα και το 42% μία ή δύο φορές το μήνα, οι 7 στους 10 δεν κάνουν ποτέ oniline τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ. Αντίθετα πάνω από 8 στους 10 πηγαίνουν οι ίδιοι στα καταστήματα των αλυσίδων τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα, όπως ακριβώς οι boomers!

Επιπλέον, από την έρευνα διαπιστώνεται ότι η Gen Z προτιμά να κάνει αγορές καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς επίσης από φυσικά καταστήματα, αφού το 55% δηλώνει ότι δεν ψωνίζει καθόλου online για τα συγκεκριμένα είδη.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) συνδυάζουν αγορές τόσο από το διαδίκτυο όσο και στα φυσικά καταστήματα.

Το delivery κάνει τη διαφορά

Βεβαίως δεν ισχύει το ίδιο για το delivery. Οι Gen-Zers στην Ελλάδα προτιμούν μακράν τις διαδικτυακές αγορές έτοιμων φαγητών, κάτι που άλλωστε έχει διαπιστωθεί από πολλές έρευνες.

Συγκεκριμένα, μία ή περισσότερες φορές μέσα στην εβδομάδα το 37% αγοράζει online φαγητό.

Ψηφιακές πληρωμές για συναλλαγές άνω των 20 ευρώ

Όσον αφορά τις μεθόδους πληρωμών, σχεδόν 8 στους 10 χρησιμοποιούν κυρίως τις ψηφιακές πληρωμές, ενώ τα μετρητά εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από περίπου 40% όσων επιλέγουν να ψωνίζουν στα φυσικά καταστήματα.

Πιο αναλυτικά, ενώ κάρτες και μετρητά προτιμώνται σχεδόν εξίσου για συναλλαγές έως 20 ευρώ, οι ψηφιακές πληρωμές έχουν σημαντικό προβάδισμα για ποσά από 21 ευρώ και άνω.

Συγκεκριμένα, επιλέγονται από το 75% για αγορές μεταξύ 21-50 ευρώ (έναντι 25% που προτιμά τα μετρητά), με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 82% για τις αγορές μεταξύ 51–100 ευρώ και στο 84% για αγορές άνω των 100 ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις