![Σούπερ μάρκετ και καλλυντικά: Πώς ψωνίζει η Gen Z στην Ελλάδα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-shopping-2.jpg)
Η Generation Z, η πρώτη πραγματικά ψηφιακά εγγενής γενιά, διαμορφώνει το μέλλον του λιανικού εμπορίου.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη γενιά αυτή τη στιγμή παγκοσμίως, ηλικίας 17 έως 30 ετών, που ξεκινά την πρώτη της δουλειά, ανεβαίνει τα σκαλοπάτια της καριέρας της και, ως εκ τούτου, αυξάνει την αγοραστική της δύναμη, που αναμένεται να φτάσει σε 12 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030 με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ.
Το ψηφιακό DNA της Gen Z δεν ακυρώνει τα φυσικά καταστήματα
Παρότι θα περίμενε κάποιος ότι οι νεαροί καταναλωτές θα προτιμούσαν να κάνουν κυρίως online τις αγορές τους, αποδεικνύεται πώς η Gen Z θέλει να αξιοποιήσει στο έπακρο και τη φυσική εμπειρία αγορών, καθώς θεωρούν τα προσωπικά ψώνια ως πηγή απόλαυσης.

Οι Gen-Zers στην Ελλάδα δεν διαφέρουν. Για παράδειγμα κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων εφέτος, οι αγορές από τα φυσικά καταστήματα ξεπέρασαν της ψηφιακές.
Συγκεκριμένα όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας που πραγματοποίησαν η Visa και το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, με στόχο να καταγράψουν την καταναλωτική συμπεριφορά και τις προτιμήσεις πληρωμών της γενιάς «Z», το 32% των εκπροσώπων της Gen Z έκαναν τα ψώνια τους με τον «παραδοσιακό» τρόπο, ενώ μόλις το 21% επέλεξαν τις online αγορές.

Την ίδια στιγμή και παρά την αυξανόμενη τάση για διαδικτυακές αγορές από τη Gen Z, με το 28% των ερωτηθέντων να ψωνίζει με αυτόν τον τρόπο μία ή περισσότερες φορές την εβδομάδα και το 42% μία ή δύο φορές το μήνα, οι 7 στους 10 δεν κάνουν ποτέ oniline τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ. Αντίθετα πάνω από 8 στους 10 πηγαίνουν οι ίδιοι στα καταστήματα των αλυσίδων τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα, όπως ακριβώς οι boomers!
Επιπλέον, από την έρευνα διαπιστώνεται ότι η Gen Z προτιμά να κάνει αγορές καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς επίσης από φυσικά καταστήματα, αφού το 55% δηλώνει ότι δεν ψωνίζει καθόλου online για τα συγκεκριμένα είδη.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) συνδυάζουν αγορές τόσο από το διαδίκτυο όσο και στα φυσικά καταστήματα.
Το delivery κάνει τη διαφορά
Βεβαίως δεν ισχύει το ίδιο για το delivery. Οι Gen-Zers στην Ελλάδα προτιμούν μακράν τις διαδικτυακές αγορές έτοιμων φαγητών, κάτι που άλλωστε έχει διαπιστωθεί από πολλές έρευνες.
Συγκεκριμένα, μία ή περισσότερες φορές μέσα στην εβδομάδα το 37% αγοράζει online φαγητό.
Ψηφιακές πληρωμές για συναλλαγές άνω των 20 ευρώ
Όσον αφορά τις μεθόδους πληρωμών, σχεδόν 8 στους 10 χρησιμοποιούν κυρίως τις ψηφιακές πληρωμές, ενώ τα μετρητά εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από περίπου 40% όσων επιλέγουν να ψωνίζουν στα φυσικά καταστήματα.
Πιο αναλυτικά, ενώ κάρτες και μετρητά προτιμώνται σχεδόν εξίσου για συναλλαγές έως 20 ευρώ, οι ψηφιακές πληρωμές έχουν σημαντικό προβάδισμα για ποσά από 21 ευρώ και άνω.
Συγκεκριμένα, επιλέγονται από το 75% για αγορές μεταξύ 21-50 ευρώ (έναντι 25% που προτιμά τα μετρητά), με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 82% για τις αγορές μεταξύ 51–100 ευρώ και στο 84% για αγορές άνω των 100 ευρώ.


Latest News

ΚΡΙ ΚΡΙ: Το project «Greek Yogurt Dynamo» ύψους 52 εκατ. ευρώ
Ο επενδυτικός φάκελος κατατέθηκε στην εταιρεία ENTERPRISE GREECE

Πώς θα «ξεκλειδώσουν» οι τράπεζες κέρδη 4,5 δισ. ευρώ το 2025
Πού βασίζουν οι τράπεζες το επιχειρηματικό τους πλάνο - Ποιο είναι το βασικό ζητούμενο και οι στόχοι για εξαγορές

Σχέδιο της ΙΟΝ Group για τεχνολογικό hub 2 δισ. ευρώ στην Ανάβυσσο
Ο Ιταλός μεγιστάνας της fintech Αντρέα Πινιάταρο επεξεργάζεται σχέδιο για ένα τεχνολογικό κόμβο αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ στις ελληνικές ακτές, ο οποίος θα φιλοξενεί έως και 3.000 άτομα

Στο σφυρί 29 κατοικίες του project One & Only στην Κέα
Το τουριστικό συγκρότημα One & Only Kéa Island που βρίσκεται στην Κέα και ανήκει στο χαρτοφυλάκιο της Dolphin Capital Partners (DCP), συμφερόντων του επιχειρηματία Μίλτου Καμπουρίδη.

Γαϊτάνης: Το 9,8% των ελληνικών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί AI
Τι ανέφερε ο γενικός γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας μιλώντας στο 2ο Συνέδριο Invest In Greece

Από τη Nike στη Λεωφόρο Αθηνών – Το success story του Fais Group
Μια συναρπαστική πορεία που ξεκίνησε από τα ’70s με την αντιπροσώπευση τότε της άγνωστης Nike μέχρι σήμερα που η Fais Group μπαίνει στο ΧΑ με portfolio 100 brands και τζίρο 200 εκατ.

Τιμήθηκαν 27 εταιρείες για αποκατάσταση και αναδάσωση - Το μήνυμα Παπασταύρου
Ειδική εκδήλωση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το θεσμό του Αναδόχου Αποκατάστασης και Αναδάσωσης

Στα 4,7 ευρώ η τιμή διάθεσης της Fais Group - 1,42 φορές η κάλυψη της IPO
Τα αναλυτικά στοιχεία της κατανομής των Προσφερόμενων Μετοχών στις διάφορες κατηγορίες επενδυτών, θα ανακοινωθούν την Τετάρτη, 26 Μαρτίου

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η δημόσια προσφορά της Fais Group – Καλύφθηκε μιάμιση φορά
Η Fais Group ολοκλήρωσε με επιτυχία τη δημόσια προσφορά – Συγκέντρωση ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον η εταιρεία

Η γυναικεία ηγεσία και η επιχειρηματικότητα μπροστά στις προκλήσεις
Τι συζητήθηκε στην εκδήλωση «Γυναικεία Δύναμη: Πώς οι Γυναίκες Αλλάζουν το Παιχνίδι»