
Οι μετοχές των εταιρειών φόρτισης ΕV έχουν πέσει κατακόρυφα, καθώς ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί να πλήξει τα ηλεκτρικά οχήματα και τη βιομηχανία της ηλεκτροκίνησης, καθώς διέταξε την διακοπή ενός σημαντικού προγράμματος για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης στις ΗΠΑ.
Οι εισηγμένες εταιρείες και οι ιδιώτες ανταγωνιστές τους δέχονται πιέσεις λόγω της βραδύτερης από την αναμενόμενη υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων, σε συνδυασμό με μια διοίκηση που έχει υποστηρίξει ελάχιστα τη βιομηχανία εκτός της Tesla, της κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων που διευθύνεται από τον πολιτικό σύμμαχο του Τραμπ, Ίλον Μασκ.
Οι τιμές των μετοχών των Blink Charging, ChargePoint και EVgo μειώθηκαν την επομένη των προεδρικών εκλογών και είναι περίπου 70% κάτω από το υψηλότερο σημείο τους το τελευταίο έτος
Πλήγμα στις εκπτώσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα
Η κυβέρνηση Τραμπ απειλεί να ανακαλέσει τις εκπτώσεις φόρου καταναλωτή για ηλεκτρικά οχήματα, ενώ δυνητικά θα επιβάλει δασμούς σε αυτοκινητοβιομηχανίες με ξένες κατασκευαστικές δραστηριότητες, κάτι που αναμφισβήτητα θα αποτελέσει πλήγμα για τις εταιρείες. Τον περασμένο μήνα, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων (FHA) ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει το πρόγραμμα Εθνικής Υποδομής Ηλεκτρικών Οχημάτων (NEVI) των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο άρχισε να χορηγεί επιχορηγήσεις πέρυσι για τη χρηματοδότηση ενός δικτύου φορτιστών EV. Η Tesla έχει λάβει 31 εκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας την έναν από τους πέντε μεγαλύτερους αποδέκτες του προγράμματος.
«Είτε μιλάτε για ομοσπονδιακή πολιτική που σχετίζεται με τιμολόγια, κανονισμούς ή χρηματοδοτούμενα προγράμματα, όλα αυτά είναι πολύ γκρίζα αυτή τη στιγμή… κάτι που δημιουργεί μεγάλη αβεβαιότητα», δήλωσε ο Nick Nigro, ιδρυτής της συμβουλευτικής Atlas Public Policy. «Ποιο είναι ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορεί να έχει μια επιχείρηση κοιτώντας την».
«Δεν θα με εξέπληττε αν ορισμένες εταιρείες που συνδέονται με αυτά τα προγράμματα έχουν αντιμετωπίσει θέματα ταμειακών ροών», πρόσθεσε.
Οι τιμές των μετοχών των Blink Charging, ChargePoint και EVgo μειώθηκαν την επομένη των προεδρικών εκλογών και είναι περίπου 70% κάτω από το υψηλότερο σημείο τους το τελευταίο έτος, με μεγάλο μέρος της πτώσης να σημειώνεται από τη δημοσκόπηση της 5ης Νοεμβρίου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Blink, Mike Battaglia, δήλωσε ότι βραχυπρόθεσμοι παράγοντες όπως το πολιτικό κλίμα και ο ρυθμός υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων είχαν επισκιάσει την τάση της ηλεκτροκίνησης. Οι επενδυτές θέλουν επίσης να δουν κέρδη και ταμειακές ροές νωρίτερα παρά αργότερα.
«Υπάρχει μια αποσύνδεση μεταξύ των τρεχουσών αποτιμήσεων της αγοράς και της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας των επιχειρήσεων στον κλάδο μας», είπε.
Η εταιρεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων Electrify America χρηματοδοτήθηκε από έναν διακανονισμό που πλήρωσε η Volkswagen μετά την παραδοχή της ενοχής για εξοπλισμό φορτηγών ντίζελ με συσκευές ώστε οι εκπομπές τους να φαίνονται χαμηλότερες από ό,τι ήταν στην πραγματικότητα.
«Προφανώς, η αλλαγή στη διοίκηση οδηγεί ένα μεγάλο μέρος αυτού που συμβαίνει σήμερα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της, Robert Barrosa. “Ο κλάδος των EV υποχωρεί. Αλλά γενικά υπήρξε μια δυναμική ανάπτυξης συνολικά στην αγορά.”
Παραμένουν αισιόδοξες οι εταιρείες φόρτισης EV
Ο διευθύνων σύμβουλος της EVgo, Badar Khan, προσπάθησε να διαβεβαιώσει τους επενδυτές νωρίτερα αυτό το μήνα ότι, παρόλο που «όλη η κρατική χρηματοδότηση είναι υπό εξέταση», η εταιρεία έμεινε αισιόδοξη ότι θα λάβει το δάνειο 1,25 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το οποίο άμαψε πράσινο φως το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ τον Δεκέμβριο, με τα πρώτα 75 εκατομμύρια δολάρια να αντλούνται τον Ιανουάριο.
«Δεν πρόκειται για δέσμευση υπό όρους, αλλά για νομικά δεσμευτική σύμβαση», είπε.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ChargePoint, Richard Wilmer, είπε στους επενδυτές νωρίτερα αυτό το μήνα ότι οι δασμοί στα EV θα ήταν «ασήμαντοι» για το κόστος τους, ότι τα έσοδα του 2024 που συνδέονται με το πρόγραμμα NEVI ήταν «ασήμαντα» και ότι η εταιρεία σχεδίαζε να προχωρήσει στο μέρος της σύμβασης για την παροχή φορτιστών στην Ταχυδρομική Υπηρεσία των ΗΠΑ.
«Αλλά προφανώς, όπως όλα όσα επηρεάζονται από τις αλλαγές της κυβερνητικής πολιτικής, το παρακολουθούμε στενά», πρόσθεσε.
Οι μεγαλύτεροι αποδέκτες του προγράμματος NEVI εκτός από την Tesla περιλαμβάνουν δύο αλυσίδες πρατηρίων βενζίνης, την Love’s και την Pilot, και δύο ιδιωτικές εταιρείες φόρτισης, τις Universal EV Chargers με έδρα το Τέξας και την Francis Energy με έδρα την Οκλαχόμα. Με 90 εκατομμύρια δολάρια, η Francis Energy έχει εξασφαλίσει την μεγαλύτερη επιδότηση του NEVI από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία.
Στελέχη των Blink και Electrify America δήλωσαν ότι η διακοπή του προγράμματος NEVI θα είχε μικρή επίδραση στις εταιρείες τους. Η Electrify America, η οποία έχει λάβει περίπου 11 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση NEVI, θα προχωρήσει σε έργα καθώς λαμβάνει ενημερωμένη καθοδήγηση από τις πολιτείες και την ομοσπονδιακή κυβέρνηση.
Ο Battaglia ακουγόταν θλιβερός όταν συζητούσε τις πολιτικές επιθέσεις κατά των ηλεκτρικών οχημάτων, σημειώνοντας «έχουμε βρει επιτυχώς έναν τρόπο να πολιτικοποιήσουμε ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης και πραγματικά δεν έχει κανένα νόημα». Αλλά η Blink προσέλαβε μια εταιρεία λόμπι για να προωθήσει το μήνυμα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να βοηθήσουν την κυβέρνηση Τραμπ να επιτύχει τον στόχο της για ενεργειακή ανεξαρτησία.
«Ποιος ξέρει σε ποιο βαθμό ακούγεται αυτό το μήνυμα ή υπάρχει ακόμη και ανοιχτό πνεύμα αυτή τη στιγμή», είπε. «Δεν πανικοβάλλουμε γιατί πιστεύουμε ότι υπάρχει χρόνος και εποχή για όλα… Δεν πιστεύουμε ότι η ένταση αυτού που συμβαίνει αυτή τη στιγμή θα συνεχιστεί και μόλις αυτή η ένταση υποχωρήσει λίγο, πιστεύουμε ότι το μήνυμά μας θα φανεί».


Latest News

Τιμήθηκαν 27 εταιρείες για αποκατάσταση και αναδάσωση - Το μήνυμα Παπασταύρου
Ειδική εκδήλωση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το θεσμό του Αναδόχου Αποκατάστασης και Αναδάσωσης

Βασική υποψήφια η Ισπανία για το νέο «προσιτό» ηλεκτρικό της Stellantis
Leapmotor και Stellantis σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τη μαζική παραγωγή του οχήματος το πρώτο τρίμηνο του 2026

H Unesco εκπέμπει SOS - Οι παγετώνες λιώνουν πιο γρήγορα από ποτέ
Μονόδρομος η η αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη, διαπιστώνουν οι επιστήμονες της Unesco

Ο «τυφώνας Τραμπ» σαρώνει τις περιβαλλοντικές πολιτικές του Μπάιντεν
H νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ ανατρέπει στόχους της προηγούμενης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη χώρα

Ο Μασκ πληρώνει το τίμημα του... υπουργού - 500 διαδηλώσεις έξω από εκθέσεις Tesla
H Tesla ανακαλεί 46.000 Cybertrucks στις ΗΠΑ υπό τον φόβο ότι ένα εξωτερικό πάνελ θα μπορούσε να αποκολληθεί κατά την οδήγηση

Plenitude: Ξεκινά την κατασκευή νέου σταθμού ηλιακής ενέργειας 90MW στην Ισπανία
Η νέα μονάδα θα αναπτυχθεί σε έκταση περίπου 120 εκταρίων και θα συνδεθεί με το δίκτυο διανομής μέσω υπόγειας γραμμής μέσης τάσης μήκους 6 χλμ.

Συμπράξεις καινοτομίας στην ΕΕ για φωτοβολταϊκά, προηγμένα υλικά και κλωστοϋφαντουργία
Οι συμπράξεις συστάθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζων Ευρώπη»

Πρόστιμο - μαμούθ 600 εκατ. δολ. στη Greenpeace μετά από αγωγή SLAPP στις ΗΠΑ
Δικαστήριο της Βόρειας Ντακότα κατέληξε σε ετυμηγορία κατά της Greenpeace μετά από περίπου δύο ημέρες διαβουλεύσεων

Πού θα αναδειχτεί η επόμενη υπερδύναμη των EV - Οι 3 υποψήφιες ασιατικές χώρες
Σημαντικά βήματα γίνονται σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου τρεις χώρες επιδιώκουν να αποκτήσουν μερίδιο στα ηλεκτρικά οχήματα

Κωστής Χατζηδάκης: Συμμαχία με την αυτοδιοίκηση για την προστασία του περιβάλλοντος
Για να εξασφαλίσουμε ανθεκτικότητα και βιώσιμη ανάπτυξη δεν αρκούν οι δράσεις των υπουργείων, τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στο forum του Ελληνικού Δικτύου Ανθεκτικών Πόλεων