Η πρόσφατη έγκριση του αναπτυξιακού Master Plan του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, μέσω της έκδοσης σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη, όπως τονίστηκε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένος Θεσσαλονίκης η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης, παρουσία του Εκτελεστικού Προέδρου Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιου Λιάγκου, και του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΛΘ Α.Ε., Δρ. Ιωάννη Τσάρα, και με τη συμμετοχή δεκαεννιά εκπροσώπων από δεκαεπτά φορείς, συνεργατών και στελεχών της εταιρείας.

Η επέκταση του Προβλήτα 6, μια επένδυση ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται να προχωρήσει άμεσα, εντός των επόμενων μηνών, έπειτα από την έκδοση των απαραίτητων αδειών

Μετά από αυτή την εξέλιξη, η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της, στον οποίο κεντρικό ρόλο έχει το εμβληματικό έργο της επέκτασης του Προβλήτα 6.

Η επέκταση του Προβλήτα 6, μια επένδυση ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται να προχωρήσει άμεσα, εντός των επόμενων μηνών, έπειτα από την έκδοση των απαραίτητων αδειών. Στο πλαίσιο αυτό, υπογραμμίστηκε ότι η υλοποίηση του έργου, σε συνδυασμό με την απαραίτητη ολοκλήρωση των έργων διασύνδεσης του λιμένα με το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο από την ελληνική πολιτεία, θα ενισχύσει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα και την εμπορική δραστηριότητά του, αναβαθμίζοντας σημαντικά τη διεθνή του θέση. Επιπλέον, θα προχωρήσουν πρόσθετες σημαντικές επενδύσεις, όπως η αποκατάσταση και αξιοποίηση του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού, καθώς και έργα αναβάθμισης των υπαρχουσών υποδομών του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Ανάπτυξη κρουαζιέρας στον ΟΛΘ

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Επισημάνθηκε ότι το 2024 ήταν μια ακόμη χρονιά διψήφιου ρυθμού ποσοστιαίας ανάπτυξης στον τομέα, με τις προοπτικές για το 2025 και τα επόμενα χρόνια να είναι το ίδιο δυναμικές. Ήδη, για το 2025, έχουν προγραμματιστεί 72 αφίξεις, από 21 κρουαζιερόπλοια 14 κορυφαίων εταιρειών κρουαζιέρας. Ακόμη, τα στελέχη της ΟΛΘ Α.Ε. αναφέρθηκαν στο πλάνο επενδύσεων στην υποδομή και τον μηχανολογικό εξοπλισμό του συμβατικού λιμένα, ο οποίος σημείωσε σημαντική άνοδο των φορτίων το 2024, ενώ διαχειρίστηκε εύρος ειδικών φορτίων.

Παράλληλα, αναδείχθηκε η περαιτέρω ανάπτυξη των μη λιμενικών δραστηριοτήτων του λιμένα, μέσω δράσεων όπως η πρόσφατη σύμβαση υποπαραχώρησης χρήσης χώρων για τη στέγαση των υπηρεσιών του Εφετείου Θεσσαλονίκης, που συνυπογράφηκε από την ΟΛΘ Α.Ε., τη Dimera Land & Property Investments Ltd. και το Ελληνικό Δημόσιο (συγκεκριμένα το Υπουργείο Δικαιοσύνης).

Η συνεδρίαση εστίασε επιπρόσθετα σε περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες της ΟΛΘ Α.Ε., όπως η πιλοτική παρακολούθηση εκπομπών αέριων ρύπων πλοίων, καθώς και στην πρόσφατη επιθεώρηση ασφαλείας στον Λιμένα Θεσσαλονίκης από Κλιμάκιο της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG MOVE).

Τέλος, έμφαση δόθηκε σε πρωτοβουλίες ενίσχυσης της εξωστρέφειας και της συνεργασίας, όπως η φιλοξενία του 21ου Συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO Conference) από την ΟΛΘ Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη, στις 8 και 9 Μαΐου 2025, καθώς και η συμμετοχή της εταιρείας σε σημαντικές διεθνείς και τοπικές εκθέσεις.

Υπενθυμίζεται ότι οι συνεδριάσεις του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένος αποτελούν πλατφόρμα γόνιμου διαλόγου μεταξύ των μελών της λιμενικής κοινότητας, γύρω από ζητήματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος, πάντα με γνώμονα την αναβάθμιση των υπηρεσιών του Λιμένα προς τους χρήστες του και τη βέλτιστη συνεργασία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια