
Η γερμανική εταιρεία κατασκευής ναυτικών συστημάτων ThyssenKrupp Marine Systems αναμένει ότι το μέγεθος της αγοράς της θα τριπλασιαστεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με τον CEO Όλιβερ Μπέρκχαρτ.
«Αυτή η αγορά ηλεκτρονικών, [θαλάσσιων] drones, πλοίων επιφανείας και υποβρυχίων, αναμένουμε ότι θα διπλασιαστεί ή και θα τριπλασιαστεί μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας», δήλωσε ο Μπέρκχαρτ στο CNBC στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής Άμυνας της Σιγκαπούρης.
Η πρόβλεψη έρχεται μετά την ψήφιση του γερμανικού κοινοβουλίου ενός σημαντικού δημοσιονομικού πακέτου, το οποίο περιλαμβάνει αλλαγές σε μακροχρόνιες πολιτικές χρέους για να επιτραπούν υψηλότερες αμυντικές δαπάνες.
Ο Μπέρκχαρτ είπε ότι η κίνηση δείχνει ότι «όσον αφορά τον αμυντικό προϋπολογισμό, δεν υπάρχει κατώτερο ή ανώτερο όριο πλέον».
Oι μέτοχοι της ThyssenKrupp έχουν «υποφέρει» τα τελευταία χρόνια υπό το φως των προβλημάτων στους κλάδους χάλυβα και αυτοκινήτων
Οι προτεινόμενες αλλαγές σημαίνουν ότι οι αμυντικές δαπάνες και ορισμένες δαπάνες ασφαλείας πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο δε θα υπόκεινται πλέον στο φρένο χρέους, το οποίο περιορίζει το χρέος που μπορεί να αναλάβει η κυβέρνηση και υπαγορεύει το μέγεθος του διαρθρωτικού δημοσιονομικού ελλείμματος της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.
«Αυτό είναι ασυνήθιστο για τη Γερμανία», είπε ο Μπέρκχαρτ, σημειώνοντας ότι η μεταρρύθμιση χαιρετίστηκε από τον Γερμανό καγκελάριο Φρίντριχ Μερτς ο οποίος φέρεται να είπε «Λαμβάνοντας υπόψη τις απειλές για την ελευθερία και την ειρήνη στην ήπειρό μας, ο κανόνας για την άμυνά μας πρέπει τώρα να είναι «ό,τι χρειαστεί».
Ο Μπέρχαρντ τόνισε ότι «οι Γερμανοί συνήθως δεν λένε “ό,τι χρειαστεί”, γιατί [είναι] πολύ παράλογο. Έχουμε KPI (Βασικούς Δείκτες Απόδοσης), έχουμε νούμερα, έχουμε επιχειρηματολογία, έχουμε μελέτες, έχουμε έρευνα.
Πρόσθεσε, «αυτό σημαίνει, είτε πρόκειται για 500 δισεκατομμύρια [ευρώ] ή ακόμα περισσότερα και είναι ένα είδος ειδικής χρηματοδότησης που δεν έχει υπάρξει, δεν έχει ξαναφανεί από το 1945».
Αυτό που σημαίνει για την αμυντική βιομηχανία στη Γερμανία, είπε, είναι ότι η κυβέρνηση θα ήθελε να επιταχύνει τα έργα και να αγοράσει περισσότερα από τη βιομηχανία.
Η ThyssenKrupp Marine Systems είναι το μαργαριτάρι του ομίλου
Όταν ρωτήθηκε εάν η εταιρεία οραματίζεται μια στροφή από την κατασκευή παραδοσιακών ναυτικών πλοίων σε μη επανδρωμένα θαλάσσια drones, όπως αυτά που χρησιμοποιήθηκαν στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας, ο Μπέρκχαρτ πρότεινε ότι αυτά θα μπορούσαν να περιγραφούν καλύτερα ως «επέκταση» στις τρέχουσες ναυτικές πλατφόρμες, όπως υποβρύχια που περιβάλλονται από drones πάνω και κάτω από το νερό.
Ο Μπέρκχαρτ έδωσε ένα παράδειγμα, λέγοντας ότι οι πελάτες μπορεί να μην παραγγείλουν τέσσερα υποβρύχια, αλλά ίσως δύο, περιστοιχιζόμενα από 50 αυτόνομα οχήματα.
Αναγνώρισε τα εμπόδια στην οικοδόμηση ικανοτήτων, ωστόσο, είπε: «Όλοι έχουν υψηλότερους προϋπολογισμούς. Όλοι θέλουν να έχουν παραδόσεις πιο γρήγορα και η ζήτηση είναι πολύ μεγάλη».
Η TKMS είχε αποκτήσει ένα νέο ναυπηγείο στη βόρεια γερμανική πόλη Wismar, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή νέων πλοίων για τη Γερμανία, τη Νορβηγία και το Ισραήλ, εκτός από τις παραδοσιακές ναυπηγικές εγκαταστάσεις της στο Κίελο και μια εγκατάσταση στη Βραζιλία.
Αλλά ο Μπέρκχαρτ αναγνώρισε επίσης ότι η εταιρεία θα έπρεπε να αναζητήσει συνεργασίες εάν ήθελε να επεκταθεί. Επισήμανε μια κοινή επιχείρηση -νωρίτερα φέτος- με την ινδική Mazagon Dock Shipbuilders, μέσω της οποίας η TKMS θα βοηθήσει στον σχεδιασμό και την κατασκευή έξι υποβρυχίων για το Ινδικό Ναυτικό. Η MDS θα τα κατασκευάσει στην Ινδία.
Spinoff της TKMS
Η TKMS έκανε πρωτοσέλιδα πρόσφατα, με ειδήσεις ότι θα αποσυνδεθεί από τη μητρική ThyssenKrupp και θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης. Ο CEO Μπέρκχαρτ αποκάλυψε ότι «θα προσπαθήσουμε το κάνουμε μέσα σε αυτό το ημερολογιακό έτος».
Οι επενδυτές φαίνεται να αντιμετώπισαν καλά την αυξημένη όρεξη για αμυντικές δαπάνες. Σε ετήσια βάση, οι μετοχές της ThyssenKrupp έχουν αυξηθεί κατά 155% από τις 19 Μαρτίου. Αυτή η δυναμική, είπε ο Μπέρκχαρτ, βελτιώνει τις προοπτικές για spinoff φέτος.
Είπε ότι το μήνυμα από το spinoff είναι σαφές: Η TKMS βρίσκεται σε «δρόμο προς την ανεξαρτησία».
Πρόσθεσε ότι οι μέτοχοι της ThyssenKrupp έχουν «υποφέρει» τα τελευταία χρόνια υπό το φως των προβλημάτων στους κλάδους χάλυβα και αυτοκινήτων της. Αναφορές από το Reuters και τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης αποκάλυψαν ότι η εταιρεία πρόκειται να περικόψει 1.800 θέσεις εργασίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και 11.000 θέσεις εργασίας στον τομέα χάλυβα.
Η TKMS είναι το «μαργαριτάρι» στο χαρτοφυλάκιο της ThyssenKrupp της μητρικής εταιρείας, είπε ο Μπέρκχαρτ, προσθέτοντας ότι το spinoff θα επιτρέψει στους επενδυτές να συμμετάσχουν στην ιστορία ανάπτυξης της εταιρείας.
«Προσπαθούμε να αναδείξουμε αυτό το μαργαριτάρι και να δώσουμε σε όλους τους μετόχους της TK μια μετοχή TKMS και στη συνέχεια μπορούν να αποφασίσουν την πρώτη ημέρα της διαπραγμάτευσης αν θέλουν να τη διατηρήσουν… Νομίζω ότι πραγματικά εκτιμούν αυτό που είμαστε», κατέληξε.


Latest News

Αφήστε την «ομορφιά» έξω από τον εμπορικό πόλεμο - Η πρωτοβουλία των «16» με αρχηγό τη L'Oreal
Ο γαλλικός όμιλος λέει ότι 16 εταιρείες του κλάδου ζήτησαν από την ΕΕ να αφαιρέσει τα αμερικανικά καλλυντικά από τη λίστα αντιποίνων

Η Ρέιτσελ Ριβς αποκλείει την αύξηση των φόρων στη Βρετανία στην εαρινή δήλωση
Η Ρέιτσελ Ριβς θα υπερασπιστεί τον εαυτό της απέναντι στις κατηγορίες για λιτότητα και θα τονίσει τις προοδευτικές πολιτικές των Εργατικών

Χιλιάδες αυτοκίνητα κατευθύνονται στις ΗΠΑ για να προλάβουν τους δασμούς
Η κίνηση των πλοίων που μεταφέρουν αυτοκίνητα έχει αυξηθεί σημαντικά το τελευταίο διάστημα

Η «τορπίλη» Ερντογάν στην οικονομία της Τουρκίας - Πώς θα ανοίξουν τη Δευτέρα οι αγορές
Συνεχείς συναντήσεις σε κεντρική τράπεζα και οικονομικό επιτελείο για να ανακοπεί το selloff στα τουρκικά assets

Στις 2 Απριλίου το δασμολογικό μπαράζ του Τραμπ - Γιατί την αποκαλεί «Ημέρα Απελευθέρωσης»
Ο Ντόναλντ Τραμπ μίλησε για την «Ημέρα Απελευθέρωσης» - Οι αγορές αναμένουν τα νέα μέτρα

To DEI γίνεται... DOI στη JP Morgan
Η JP Morgan ακολουθεί τις άλλες, μεγάλες εταιρείες που αναπροσαρμόζουν τις πολιτικές τους, μετά την εκλογή Τραμπ

Η Rio Tinto θέλει να επενδύσει περισσότερα στις ΗΠΑ
Η Rio Tinto εξέφρασε την επιθυμία να επενδύσει περισσότερα σε εγχώρια ορυχεία χαλκού

Bentley: Προειδοποιεί τους κροίσους πελάτες της ότι ίσως επωμιστούν το μεγαλύτερο κόστος των δασμών Τραμπ
Αυτό δεν είναι βέβαιο ότι θα πτοήσει τους επίδοξους αγοραστές της πανάκριβης Bentley

Τα νέα hotspot του Λονδίνου βρίσκονται... εκεί που και ο βασιλιάς πάει μόνος του
Τα λευκά πορσελάνινα πλακάκια στους τοίχους μαρτυρούν το παρελθόν των χώρων - Οι μπάρμπαν παραδέχονται ότι δυσκολεύονται να ξεχάσουν τι ήταν κάποτε το μαγαζί

Γιατί παραμένει τόσο επίμονος ο πληθωρισμός;
Ο πληθωρισμός παραμένει ένας δυσεπίλυτος γρίφος για τις κεντρικές τράπεζες με τον Τραμπ να τον κάνει ακόμη δυσκολότερο