
Ο Σάμι Φάις και η Λου Φάις την Πέμπτη στις 10.30 το πρωί θα χτυπήσουν το παραδοσιακό καμπανάκι για την έναρξη της συνεδρίασης στο Χρηματιστήριο Αθηνών, σηματοδοτώντας την αρχή μιας νέας εποχής ανάπτυξης για την Fais Group, μετά την επιτυχημένη IPO που καλύφθηκε κατά 1,42 φορές.
Η τελική τιμή διάθεσης των προσφερόμενων μετοχών διαμορφώθηκε στα 4,70 ευρώ ανά μετοχή, ποσό που ισχύει τόσο για ειδικούς επενδυτές όσο και για ιδιώτες επενδυτές, με τη συνολική έγκυρη ζήτηση που εκδηλώθηκε να ανέρχεται σε 16.150.703 μετοχές, με συνολική αποτίμηση 75.910.000 ευρώ.
Τα συστατικά της επιτυχίας, η στρατηγική και οι ευκαιρίες
Έχοντας χτίσει έναν ολόκληρο «μύθο» στο ελληνικό retail και διαθέτοντας ταυτόχρονα εδραιωμένη παρουσία στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης, ο όμιλος δραστηριοποιείται στους κλάδους ένδυσης-υπόδησης, καλλυντικών, επενδυτικών ακινήτων και άλλων συμπληρωματικών δραστηριοτήτων, όπως η μηχανοκίνηση και ο αθλητικός εξοπλισμός, που πλαισιώνουν το core business, το οποίο δεν είναι άλλο από τη χονδρική και λιανική πώληση.
Στα συστατικά της επιτυχίας του ομίλου περιλαμβάνεται η οικοδόμηση μακροχρόνιων επιτυχημένων σχέσεων με πάνω από 15 διεθνείς διάσημους οίκους, καθώς και το ευρύ, διαφοροποιημένο και καλά ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων, που αποτελείται από περισσότερα από 100 αναγνωρίσιμα brands.
Με σήματα, όπως Kalogirou, Ferragamo, TOD’S, Hogan, Michael Kors, UGG, DKNY, Levi’s, Mango, Under Armour, Technogym, Wilson, Puma, Kiko Milano και Harley Davidson, η Fais Group καταφέρνει να καλύπτει τις απαιτήσεις των καταναλωτών με διαφορετικά εισοδηματικά προφίλ, διασφαλίζοντας σταθερή ανάπτυξη και υψηλά μερίδια αγοράς.
Αυτή τη στιγμή ο όμιλος -που απασχολεί πάνω από 1.250 άτομα προσωπικό- διαθέτει 126 σημεία πώλησης, εκ των οποίων 118 φυσικά καταστήματα και 8 e-shops, ενώ διατηρεί συνεργασίες με πάνω από 700 πελάτες χονδρικής.
Το αναπτυξιακό πλάνο
Στους επόμενους αναπτυξιακούς στόχους του ομίλου που θα υποστηριχθούν από την ενίσχυση της κεφαλαιακής της βάσης μέσω της IPO, συγκαταλέγεται η επέκταση του δικτύου καταστημάτων εντός και εκτός συνόρων, καθώς με ορίζοντα το 2030 σχεδιάζει την προσθήκη περίπου 50 νέων καταστημάτων.
Ας σημειωθεί ότι το 83% των πωλήσεων του ομίλου πραγματοποιείται στην Ελλάδα, ενώ το υπόλοιπο 17% έρχεται από τις διεθνείς αγορές. Στην επόμενη τριετία το ποσοστό που θα εισφέρουν οι αγορές του εξωτερικού αναμένεται να φτάσει το 22%-23% των συνολικών πωλήσεων κυρίως λόγω της ανάπτυξης της δραστηριότητας των καλλυντικών, μια κατηγορία που δίνει την υψηλότερη κερδοφορία στον όμιλο (μεικτό περιθώριο κέρδους 67%).
Ως master franchisee της Kiko Milano η Fais Group διαθέτει σήμερα ένα δίκτυο 40 σημείων πώλησης σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ σχεδιάζεται περαιτέρω επέκταση, κυρίως σε Ρουμανία, Τσεχία και Σλοβακία, καθώς και διεύρυνση του «αποτυπώματος» της ιταλικής φίρμας σε Κύπρο, Βουλγαρία, αλλά και σε κεντρικά σημεία και μεγάλες πόλεις στην Ελλάδα.
Τα σχέδια περιλαμβάνουν και την ανάπτυξη της Kalogirou με στόχο την παρουσία της φίρμας σε νευραλγικές αγορές, όπως τα νέα εμπορικά κέντρα στο Ελληνικό, όπου σκοπεύει να έχει παρουσία και με monobrands καταστήματα.
Επιπλέον ο όμιλος θα επενδύσει στη ψηφιακή ανάπτυξη, με έμφαση στην omnichannel προσέγγιση των πωλήσεων. Στην κατεύθυνση αυτή σχεδιάζεται ένα μέρος από τα αντληθέντα κεφάλαια να διατεθεί για τεχνολογίες AI, ώστε να αναβαθμιστούν οι δυνατότητες, εκτός των e-shops, και των φυσικών καταστημάτων.
Τζίρος 253,2 εκατ. ευρώ το 2026
Σύμφωνα με τη μέση εκτίμηση των reports που εξέδωσαν οι αναλυτές πέντε χρηματιστηριακών εταιρειών στο πλαίσιο της δημόσιας προσφοράς της εταιρείας ο μέσος ενοποιημένος κύκλος εργασιών αναμένεται να ανέλθει σε 212,3 εκατ. ευρώ το 2024, σε περίπου 231,1 εκατ. το 2025 και σε 253,2 εκατ. το 2026.
Το μέσο ενοποιημένο EBITDA εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε 42,7 εκατ. ευρώ το 2024, σε 48,6 εκατ. ευρώ το 2025 και 54,5 εκατ. ευρώ το 2026, ενώ τα ενοποιημένα κέρδη μετά φόρων αναμένεται να ενισχυθούν σημαντικά και να ανέλθουν σε 18,4 εκατ. το 2024, 23,2 εκατ. ευρώ το 2025 και 27,3 εκατ. ευρώ το 2026.
Η 45χρονη διαδρομή
Η 45χρονη διαδρομή της Fais Group ξεκίνησε από την αγάπη του Σάμι Φάις για τον αθλητισμό και ιδιαίτερα το τέννις, καθώς και την ανάγκη του να δημιουργήσει μια δική του δουλειά.
Μόλις 19 ετών, το 1977, και παράλληλα με τις σπουδές του στους τομείς διοίκησης επιχειρήσεων και μάρκετινγκ στην Αμερική έφερε στην Ελλάδα την τότε άγνωστη και άσημη Nike.
Μέσω της οικογενειακής εταιρείας Elmec Ίνο Φάις ΑΕ, με μία αποθήκη στις Τρεις Γέφυρες και ένα μικρό κατάστημα λιανικής στην οδό Σόλωνος 44, η πρώτη τριετής συμφωνία που έκλεισε προέβλεπε την εισαγωγή στη χώρα μας 5.000 ζευγαριών τον χρόνο.
Το 1981 ιδρύει την Elmec Sport ΑΒΕΤΕ για να αναλάβει την αποκλειστική διανομή των αθλητικών ειδών Nike στην Ελλάδα και την Κύπρο, η οποία την επόμενη 20ετία εξελίχθηκε σε κομβικό παίκτη της αγοράς αναλαμβάνοντας στο μεταξύ τη διανομή των προϊόντων της Nike και σε Βουλγαρία και Ρουμανία.
Για τον Σάμι Φάις είχε έρθει η ώρα της περαιτέρω ανάπτυξης δημιουργώντας τη Factory Outlet, ενώ απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο στα πολυκαταστήματα Attica και μέσω της θυγατρικής του εταιρίας, Hπειρωτική Eμπορική εξαγόρασε το 2001 και το ιστορικό MINION.
Το 2009 ο Σάμι Φάις αποφασίζει και προχωρά στην πώληση του 52% της Elmec Sports έναντι 80 εκατ. ευρώ στον εφοπλιστή Θανάση Λασκαρίδη. Λίγους μήνες αργότερα ο τότε εμπορικός όμιλος της Elmec πουλήθηκε ξανά στην οικογένεια Κουτσολιούτσου και έτσι ενσωματώθηκε στον όμιλο της Folli Follie.
Tο comeback με εφαλτήριο την Puma
Για κάποια χρόνια ο Σάμι Φάις αποτραβήχτηκε από τα φώτα της δημοσιότητας ώσπου το 2013 εν μέσω μνημονίων και όταν από το περίφημο «μικρό μαύρο φόρεμα», σήμα κατατεθέν του επώνυμου ρούχου προ κρίσης, είχε απομείνει μόνο το… μαύρο, καθώς ο κλάδος της ένδυσης-υπόδησης είχε χάσει περίπου το 70% της αξίας του, οι Γερμανοί της βιομηχανίας αθλητικών ειδών Puma τον επέλεξαν για αντιπρόσωπό τους στην Ελλάδα μετά τη θυελλώδη διακοπή της συνεργασίας τους με τους αδελφούς Γλου το 2010.
Ακολούθησε μπαράζ συμφωνιών και με άλλους διεθνείς ομίλους και υπό την «ομπρέλα» του Fais Group πέρασε και το franchise της επίσης γερμανικής φίρμας αθλητικής ένδυσης Adidas, ενώ ανέλαβε κόμη το master franchisee των ρούχων της ισπανικής πολυεθνικής Mango.
Ο όμιλος Fais το 2017 έλαβε την απόφαση να ρισκάρει, διαβλέποντας τις σημαντικές προοπτικές που θα είχε η εξαγορά της πτωχευμένης αλυσίδας Καλογήρου, η οποία ανήκε στην οικογένεια Λεμονή.
Το 2022 ο Όμιλος Fais επεκτάθηκε στον τουρισμό ανοίγοντας το πρώτο του ξενοδοχείο στο νησί της Σαντορίνης, κοντά στην παραλία Καμάρι, με τα επόμενα βήματα να αφορούν στην Κέρκυρα και στην Κρήτη.
Υπενθυμίζεται ότι κάτω από την ομπρέλα της Fais Συμμετοχών βρίσκεται επίσης η εταιρεία One Outlet που διατηρεί το ομώνυμο εμπορικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη και η FLS Μοδιάνο Αναπτυξιακή που διαχειρίζεται τη Στοά Μοδιάνο (μετά από σχετική σύμβαση Παραχώρησης).


Latest News

Πώς θα «ξεκλειδώσουν» οι τράπεζες κέρδη 4,5 δισ. ευρώ το 2025
Πού βασίζουν οι τράπεζες το επιχειρηματικό τους πλάνο - Ποιο είναι το βασικό ζητούμενο και οι στόχοι για εξαγορές

Σχέδιο της ΙΟΝ Group τεχνολογικό hub 2 δισ. ευρώ στην Ανάβυσσο
Ο Ιταλός μεγιστάνας της fintech Αντρέα Πινιάταρο επεξεργάζεται σχέδιο για ένα τεχνολογικό κόμβο αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ στις ελληνικές ακτές, ο οποίος θα φιλοξενεί έως και 3.000 άτομα

Στο σφυρί 29 κατοικίες του project One & Only στην Κέα
Το τουριστικό συγκρότημα One & Only Kéa Island που βρίσκεται στην Κέα και ανήκει στο χαρτοφυλάκιο της Dolphin Capital Partners (DCP), συμφερόντων του επιχειρηματία Μίλτου Καμπουρίδη.

Γαϊτάνης: Το 9,8% των ελληνικών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί AI
Τι ανέφερε ο γενικός γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας μιλώντας στο 2ο Συνέδριο Invest In Greece

Τιμήθηκαν 27 εταιρείες για αποκατάσταση και αναδάσωση - Το μήνυμα Παπασταύρου
Ειδική εκδήλωση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το θεσμό του Αναδόχου Αποκατάστασης και Αναδάσωσης

Στα 4,7 ευρώ η τιμή διάθεσης της Fais Group - 1,42 φορές η κάλυψη της IPO
Τα αναλυτικά στοιχεία της κατανομής των Προσφερόμενων Μετοχών στις διάφορες κατηγορίες επενδυτών, θα ανακοινωθούν την Τετάρτη, 26 Μαρτίου

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η δημόσια προσφορά της Fais Group – Καλύφθηκε μιάμιση φορά
Η Fais Group ολοκλήρωσε με επιτυχία τη δημόσια προσφορά – Συγκέντρωση ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον η εταιρεία

Η γυναικεία ηγεσία και η επιχειρηματικότητα μπροστά στις προκλήσεις
Τι συζητήθηκε στην εκδήλωση «Γυναικεία Δύναμη: Πώς οι Γυναίκες Αλλάζουν το Παιχνίδι»

Στον Θεοδωρικάκο για το αλαλούμ στις ΒΙΠΕ - Τι ζητάνε οι βιομηχανίες
Πώς δημιουργήθηκε το αλαλούμ με το νόμο 4982/22 και τις άδειες επανεγκατάστασης στις ΒΙ.ΠΕ. - Τι αναμένεται από τη συνάντηση

Η Μινέρβα εξαγοράζει 4 brands της Flora Food - Πλήρης επιβεβαίωση ΟΤ
Η Μινέρβα σύμφωνα με πληροφορίες εξαγοράζει τα brands «Άλτις», «Ελάνθι», «Φλώρα» και «SOL»