
Υπό μια συγκεκριμένη οπτική γωνία, αυτή η εβδομάδα μπορεί να φάνηκε δύσκολη για την εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD και τον μεταλλουργό-ιδρυτής της, Γουάνγκ Τσουανφού, σύμφωνα με δημοσίευμα των FT.
Ο αντίπαλος της Κίνας στην Tesla, η οποία πρόσφατα συγκέντρωσε σχεδόν 6 δισ. δολάρια για να χρηματοδοτήσει τα φιλόδοξα παγκόσμια σχέδια επέκτασης, αντιμετωπίζει κρίσεις σε τρεις ηπείρους. Τα σχέδιά της για ένα εργοστάσιο δισεκατομμυρίων στο Μεξικό προκαλεί αντιδράσεις τόσο από τη μεξικανική κυβέρνηση όσο και από ανώτερους αξιωματούχους στο Πεκίνο που ανησυχούν για «διαρροή» της τεχνολογίας.
Εν τω μεταξύ, το εργοστάσιο της BYD στην Ουγγαρία, κλειδί για την προσοδοφόρα ευρωπαϊκή αγορά, ερευνάται από τις Βρυξέλλες. Και στη Βραζιλία, οι τοπικοί συνδικαλιστές εργαζόμενοι κατηγόρησαν την εταιρεία για συνθήκες «δουλείας» όσον αφορά τους εργάτες που κατασκευάζουν ένα εργοστάσιο στη βορειοανατολική πολιτεία Bahia.
Το νέο σύστημα φόρτισης
Ωστόσο, όλα αυτά τα προβλήματα ωχριούν μπροστά στο γεγονός ότι η BYD παρουσίασε τη Δευτέρα ένα νέο σύστημα φόρτισης μπαταριών ικανό να προσθέσει αυτονομία περίπου 470 χιλιομέτρων σε πέντε λεπτά – ένα κλάσμα του χρόνου που χρειάζεται ένα Tesla για να αποκτήσει αυτονομία.
Ο Γουάνγκ είναι «πολύ περισσότερο ανασταλτικός παράγοντας απ’ ό,τι πολλοί περίμεναν», λέει η Ιλάρια Ματσόκο, ειδικός στην κινεζική βιομηχανική πολιτική στον τομέα της καθαρής τεχνολογίας στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών με έδρα την Ουάσινγκτον.
«Είναι ένας δημιουργός αυτοκρατορίας: ο κόσμος πρέπει να τον θεωρεί στην ίδια κατηγορία με τον Μπέζος ή τον Μασκ», προσθέτει.

Γεννημένος το 1966 στην ανατολική επαρχία Ανχούι, ο Γουάνγκ ανήκει σε μια γενιά Κινέζων επιχειρηματιών που ξέφυγαν από τη φτώχεια για να ενταχθούν στη νεοσύστατη τάξη των δισεκατομμυριούχων της χώρας, επωφελούμενοι από το άνοιγμα της Κίνας στον κόσμο από τον Ντενγκ Σιαοπίνγκ και την άνοδο της πόλης Σενζέν σε μια κατασκευαστική δύναμη υψηλής τεχνολογίας.
Αφού τα αδέλφια του μόχθησαν για χρόνια για να χρηματοδοτήσουν την εκπαίδευση του μικρότερου αδελφού τους, ο Γουάνγκ μετακόμισε στη Σενζέν και συνίδρυσε την BYD ως εταιρεία μπαταριών στα μέσα της δεκαετίας του 1990, αξιοποιώντας το ακαδημαϊκό του υπόβαθρο στη χημεία και τη μεταλλουργία για να παράγει μπαταρίες λιθίου και άλλα εξαρτήματα για τους τότε βασιλιάδες κινητών τηλεφώνων Nokia και Motorola.
Tο νέο σύστημα φόρτισης είναι το ταχύτερο στην αγορά
Η εμμονή του Γουάνγκ
Η εμμονή του Γουάνγκ με τις μπαταρίες οδήγησε σε στροφή προς τα οχήματα στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Η επίτευξη της πεντάλεπτης φόρτισης που παρουσιάστηκε αυτή την εβδομάδα βασίζεται στην πρωτοποριακή του τεχνολογία «cell-to-body», δηλαδή την τοποθέτηση μιας κυψέλης μπαταρίας μέσα στη δομή ενός οχήματος.
Ο Νιλ Μπέβεριτζ, ανώτερος αναλυτής της Bernstein στο Χονγκ Κονγκ, λέει ότι το νέο σύστημα φόρτισης είναι το ταχύτερο στην αγορά και αν υιοθετηθεί ευρέως, «θα πρέπει να βάλει τέλος» στο άγχος για την εμβέλεια που αναφέρουν οι καταναλωτές ως βασικό λόγο για να μην υιοθετήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η τελευταία εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών ακολουθεί την κυκλοφορία ενός νέου συστήματος υποβοήθησης του οδηγού, γνωστού ως «God’s Eye», και τις χαμηλότερες πωλήσεις της ανταγωνίστριας Tesla μετά την εισβολή του Ίλον Μασκ στην πολιτική των ΗΠΑ. Όλα αυτά μαζί θα μπορούσαν να βοηθήσουν τη BYD να πάρει μεγαλύτερο μερίδιο από τις ευκαιρίες ετήσιων εσόδων ύψους 660 δισ. δολαρίων που εκτιμά η EY ότι θα προκύψουν από τη στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030.
Για να αποδείξει σε έναν επενδυτή πόσο ασφαλή είναι τα στοιχεία της μπαταρίας του, ήπιε υγρό ηλεκτρολύτη μπαταρίας
Ράλι μετοχών
Το ράλι των μετοχών της εταιρείας έχει επίσης αυξήσει την προσωπική καθαρή αξία του Γουάνγκ, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg, στα 30 δισ. δολάρια, καθιστώντας τον έναν από τους πλουσιότερους άνδρες της Κίνας. Παρόλα αυτά παραμένει ένας εργασιομανής που ζει ταπεινά. Το σπίτι του βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τα κύρια εργοστάσια της BYD και στέλνει αντιπροσώπους του σε δημόσιες εκδηλώσεις , εκτός αν η παρουσία του είναι απολύτως απαραίτητη.
Οι υφιστάμενοί του περιγράφουν εδώ και καιρό τον Γουάνγκ ως έναν συγκρατημένο, πολύ λεπτομερή μικροδιαχειριστή. Κάποτε ζητήθηκε η έγκρισή του για να διανείμει μια επιχειρηματική μονάδα φρούτα στα μέλη της ομάδας.
Αλλά το πάθος του για τις μπαταρίες φανέρωσε ένα παραστατικό ταλέντο. Για να αποδείξει σε έναν επενδυτή πόσο ασφαλή είναι τα στοιχεία της μπαταρίας του, ήπιε υγρό ηλεκτρολύτη μπαταρίας. Έχει επαναχρησιμοποιήσει στοιχεία αφού φορτηγά πέρασαν από πάνω τους και δείχνει συχνά σε επισκέπτες μπαταρίες που διαπερνώνται από καρφιά.
Αλλαγή στρατηγικής και αυτόνομη οδήγηση
Η κυκλοφορία του συστήματος God’s Eye τον Φεβρουάριο αντικατοπτρίζει μια σημαντική αλλαγή στην καθοδήγησή του. Για χρόνια ο Γουάνγκ, ο οποίος αναφέρεται εσωτερικά μόνο ως «ο πρόεδρος», αντιστεκόταν στο να ακολουθήσει τα βήματα των ανταγωνιστών του που έδιναν χρήματα στην ανάπτυξη λογισμικού χωρίς οδηγό.
Τώρα που τα χαρακτηριστικά υποβοηθούμενης οδήγησης γίνονται βασικό σημείο πώλησης για τους Κινέζους καταναλωτές, οι νεότεροι μηχανικοί της BYD αποκτούν σιγά σιγά περισσότερη φωνή στην εταιρεία – οδηγώντας σε αλλαγή στρατηγικής.
Παρόλα αυτά, παραμένουν ερωτήματα σχετικά με το αν το επιχειρηματικό μοντέλο της BYD, τόσο επιτυχημένο στην Κίνα, μπορεί να εξαχθεί στο εξωτερικό.
Η καθετοποιημένη λειτουργία της BYD – ο έλεγχος των αλυσίδων εφοδιασμού από τα ορυχεία λιθίου έως τα εργοστάσια – ήταν καθοριστική για την παραγωγή αυτοκινήτων χαμηλού κόστους. Το ίδιο ισχύει και για την πρόσβαση στο μεταναστευτικό εργατικό δυναμικό της Κίνας και την υποστήριξη του Πεκίνου στους πρωταθλητές της καθαρής τεχνολογίας.
Αλλά στις διεθνείς αγορές, ο Γουάνγκ πρέπει να αντιμετωπίσει την έλλειψη επιδοτήσεων, τις νέες αλυσίδες εφοδιασμού, τα αυστηρότερα εργασιακά και περιβαλλοντικά πρότυπα και τους εντεινόμενους δυτικούς φόβους για την κινεζική τεχνολογική κυριαρχία.
Παρόλα αυτά, ο Mark Greeven, καθηγητής καινοτομίας και στρατηγικής στο IMD China, λέει ότι η ταχύτητα, η κλίμακα και ο έλεγχος της αλυσίδας εφοδιασμού της εταιρείας είναι πιθανό να ταρακουνήσει το παγκόσμιο εμπορικό σύστημα. «Αναρωτιέμαι μήπως η BYD δεν είναι έτοιμη για τον κόσμο;», δήλωσε. «Ή μήπως ο κόσμος δεν είναι έτοιμος για την BYD;»


Latest News

Ερχεται το τέλος του ESG; - Οι μεγάλες εταιρείες, οι στόχοι βιωσιμότητας και τα μπόνους στελεχών
Η υποχώρηση από τους κλιματικούς στόχους του ESG στις αμοιβές στελεχών αντανακλά και κάποιες ανησυχίες των επενδυτών

Nέο ρεκόρ θερμότητας στο κλίμα το 2024 - Γιατί κορυφαίοι επιστήμονες βρίσκονται σε απόγνωση
Απελπισμένοι εμφανίζονται οι επιστήμονες σχετικά με το κλίμα

Πώς η προεδρία Τραμπ.... αποφόρτισε τις εταιρείες φόρτισης EV - Εφιαλτική βουτιά των μετοχών
Βουτιά 70% έχουν κάνει οι μετοχές εταιρειών που προμηθεύουν την αγορά με φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα, λόγω της πολιτικής Τραμπ

Τιμήθηκαν 27 εταιρείες για αποκατάσταση και αναδάσωση - Το μήνυμα Παπασταύρου
Ειδική εκδήλωση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το θεσμό του Αναδόχου Αποκατάστασης και Αναδάσωσης

Βασική υποψήφια η Ισπανία για το νέο «προσιτό» ηλεκτρικό της Stellantis
Leapmotor και Stellantis σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τη μαζική παραγωγή του οχήματος το πρώτο τρίμηνο του 2026

H Unesco εκπέμπει SOS - Οι παγετώνες λιώνουν πιο γρήγορα από ποτέ
Μονόδρομος η η αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη, διαπιστώνουν οι επιστήμονες της Unesco

Ο «τυφώνας Τραμπ» σαρώνει τις περιβαλλοντικές πολιτικές του Μπάιντεν
H νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ ανατρέπει στόχους της προηγούμενης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη χώρα

Ο Μασκ πληρώνει το τίμημα του... υπουργού - 500 διαδηλώσεις έξω από εκθέσεις Tesla
H Tesla ανακαλεί 46.000 Cybertrucks στις ΗΠΑ υπό τον φόβο ότι ένα εξωτερικό πάνελ θα μπορούσε να αποκολληθεί κατά την οδήγηση

Plenitude: Ξεκινά την κατασκευή νέου σταθμού ηλιακής ενέργειας 90MW στην Ισπανία
Η νέα μονάδα θα αναπτυχθεί σε έκταση περίπου 120 εκταρίων και θα συνδεθεί με το δίκτυο διανομής μέσω υπόγειας γραμμής μέσης τάσης μήκους 6 χλμ.

Συμπράξεις καινοτομίας στην ΕΕ για φωτοβολταϊκά, προηγμένα υλικά και κλωστοϋφαντουργία
Οι συμπράξεις συστάθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζων Ευρώπη»