
Να υλοποιηθούν άμεσα πολιτικές που θωρακίζουν την ευρωπαϊκή ναυτιλία έναντι του διεθνούς ανταγωνισμού ζητούν οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες όπως προέκυψε και κατά τις εργασίες της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Ναυτιλία (European Shipping Summit 2025) που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στις Βρυξέλλες.
Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) κας. Μελίνας Τραυλού η οποία όπως ανάρτησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τόνισε τα εξής: «Σε μια κομβική στιγμή για την ευρωπαϊκή ναυτιλία, αλλά και μια καθοριστική στιγμή για την ίδια την Ευρώπη… είναι επιτακτική ανάγκη να αναγνωρίζεται η ναυτιλία από τους θεσμούς ως θεμέλιο της οικονομικής κυριαρχίας και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Επίσης η κα. Τραυλού πρόσθεσε: «Χρειάζεται να θεσπιστούν και να εφαρμοστούν άμεσα πολιτικές που θα διασφαλίζουν τη θωράκιση της ηγετικής θέσης της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στον παγκόσμιο χάρτη, λαμβάνοντας υπόψη ότι ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες που απαιτείται να δρουν παράλληλα, να αλληλεπιδρούν».
Το γεωπολιτικό πλεονέκτημα
Υπενθυμίζεται ότι οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες (ECSA) επικαλούνται μελέτες των Deloitte και του CE Delft που δημοσιοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Συνόδου Κορυφής για τη Ναυτιλία, που αναφέρουν ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί γεωπολιτικό πλεονέκτημα για την Ευρώπη, διευκολύνοντας την εξαγωγή και την εισαγωγή αγαθών, τροφίμων και ενέργεια καθώς η ΕΕ ελέγχει το 35% του παγκοσμίου στόλου, ενώ αντιπροσωπεύει το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ.
Ειδικότερα η μελέτη της Deloitte υπογραμμίζει ότι η ΕΕ αντιμετωπίζει σήμερα εντονότερο διεθνή ανταγωνισμό ως προτιμώμενη τοποθεσία για ναυτιλιακές δραστηριότητες από ποτέ άλλοτε. Ο ευρωπαϊκός στόλος αυξάνεται σταθερά, αλλά άλλοι στόλοι αναπτύσσονται ταχύτερα. Καθώς η γεωπολιτική αβεβαιότητα αυξάνεται, η ευρωπαϊκή ναυτιλία θα πρέπει να θεωρείται ως γεωπολιτικό πλεονέκτημα στην περιοχή, εδραιώνοντας την ηγετική θέση της ΕΕ στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού.
Επισημαίνεται ότι ενώ η ΕΕ αντιπροσωπεύει περίπου το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός στόλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 35% του παγκόσμιου στόλου σε όρους παγκόσμιας χωρητικότητας σε όλα τα τμήματα, όπως διαπιστώνει η μελέτη του CE Delft. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία ελέγχει το 30% των παγκόσμιων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 44% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 35% των δεξαμενόπλοιων και το 33% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, γεγονός που την καθιστά ηγετική δύναμη στο παγκόσμιο εμπόριο.


Latest News

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί