
Οι διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν να στείλουν οχήματα και βασικά εξαρτήματα στις ΗΠΑ για να προλάβουν τον επόμενο γύρο των δασμών του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, οι οποίοι απειλούν να προκαλέσουν όλεθρο στις αλυσίδες εφοδιασμού αυτοκινήτων.
Σε απάντηση αιτημάτων κατασκευαστών αυτοκινήτων, πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων έχουν αποσταλεί στην Ασία και την Ευρώπη εν μέσω σχεδίων να μεταφέρουν «χιλιάδες» περισσότερα οχήματα από το συνηθισμένο στις ΗΠΑ, σύμφωνα με αξιωματούχους του κλάδου.
Ο Lasse Kristoffersen, διευθύνων σύμβουλος της κορυφαίας ναυτιλιακής γραμμής οχημάτων Wallenius Wilhelmsen, δήλωσε στους Financial Times ότι «υπήρχε περισσότερος όγκος από την Ασία από ό,τι μπορούμε να πάρουμε από τους πελάτες μας».
Η εταιρεία έχει προσθέσει ικανότητα για να αντιμετωπίσει τη ζήτηση, είπε, προσθέτοντας ότι η αύξηση θα ήταν μεγαλύτερη εάν δεν υπήρχε η έλλειψη πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων από τον κλάδο.
Ο Τραμπ είπε ότι οι «αμοιβαίοι» δασμοί στους εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ θα τεθούν σε ισχύ στις 2 Απριλίου – την ίδια ημέρα που λήγει μια αναστολή 30 ημερών μετά τη δέσμευση του προέδρου να επιβάλει δασμούς 25% στις εισαγωγές από το Μεξικό και τον Καναδά.
Αύξηση στις αποστολές οχημάτων
Οι νοτιοκορεάτικες αυτοκινητοβιομηχανίες Hyundai και Kia ήταν μεταξύ εκείνων που προσπαθούν να στείλουν περισσότερα οχήματα στις ΗΠΑ πριν από τη νέα προθεσμία για τους δασμούς , σύμφωνα με άλλο στέλεχος της ναυτιλίας. Η Hyundai αρνήθηκε να σχολιάσει τη στρατηγική της, αλλά είπε: «Βελτιστοποιούμε συνεχώς τα σχέδια αποστολών μας για να προσαρμοστούμε στις συνθήκες της αγοράς».
Ένας αξιωματούχος μιας γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε στους FT ότι στέλνει περισσότερα οχήματα από την Ευρώπη στις ΗΠΑ για να αντιμετωπίσει την απειλή των δασμών.
Η νέα αυτή τάση οδήγησε σε αύξηση 22% στις αποστολές οχημάτων από την ΕΕ στις ΗΠΑ τον Φεβρουάριο, ενώ αυτές από την Ιαπωνία αυξήθηκαν κατά 14%. Οι αποστολές από τη Νότια Κορέα στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά 15%.
Ο Stian Omli, ανώτερος αντιπρόεδρος της Esgian, μιας πλατφόρμας που παρακολουθεί τους μεταφορείς αυτοκινήτων, είπε ότι υπήρξε «αισθητή αύξηση» στα πλοία που κατευθύνονται από την Ευρώπη προς τις ΗΠΑ.
«Βλέπουμε πράγματι μια αύξηση εκτός Ευρώπης και πιθανότατα σύντομα θα δούμε μια αύξηση από την ανατολική Ασία», είπε, προσθέτοντας ότι τα πλοία πρέπει να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους για να καταμετρηθούν. «Υπάρχουν πολλοί μεταφορείς αυτοκινήτων που αναφέρουν ότι θα πάνε στις ΗΠΑ, κάτι που είναι σαφής ένδειξη αυξημένης δραστηριότητας».
Αβεβαιότητα
Εταιρείες που παράγουν αυτοκίνητα και εξαρτήματα στο Μεξικό και τον Καναδά προετοιμάζονται επίσης για δασμούς στις εισαγωγές στις ΗΠΑ. Η Honda προσπαθεί να προωθήσει αποστολές από αυτές τις δύο χώρες, ενώ ο ιδιοκτήτης της Chrysler και Jeep, Stellantis, δήλωσε ότι μεταφέρει αποθέματα πέρα από τα σύνορα στα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ και παράγει περισσότερα οχήματα κατά τη διάρκεια της διακοπής ενός μήνα.
Ένα άλλο στέλεχος εφοδιαστικής που εργάζεται στην αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων είπε ότι οι κατασκευαστές ηλεκτρονικών προϊόντων που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα, όπως στερεοφωνικά συστήματα, «ψάχνουν να αποθηκεύσουν περισσότερα αποθέματα στις ΗΠΑ».
Ωστόσο, η προσέγγιση δεν είναι ομοιόμορφη σε ολόκληρο τον κλάδο. Η Toyota είπε ότι «δεν έχει αυξήσει τις εισαγωγές οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες από την Ιαπωνία (ή από άλλες χώρες) εν αναμονή πιθανών μελλοντικών δασμών», ενώ δύο ιαπωνικές εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων ανέφεραν μικρή αλλαγή στη ζήτηση.
Ενώ η 30ήμερη καθυστέρηση στους δασμούς έδωσε στις αυτοκινητοβιομηχανίες επιπλέον χρόνο για να στείλουν το απόθεμα στις ΗΠΑ, ο Cody Lusk, διευθύνων σύμβουλος της Αμερικανικής Ένωσης Διεθνών Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων είπε ότι η μεγαλύτερη αβεβαιότητα ήταν για το πόσο θα διαρκέσουν οι δασμοί και σε ποιον θα ισχύουν τελικά.
«Όλοι περιμένουμε να δούμε», είπε ο Lusk. “Μεταχειρίζεται κάθε χώρα διαφορετικά; Είναι όλοι το ίδιο;”


Latest News

Deals: Εριξαν ταχύτητα με την επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο
Η πτώση του χρηματιστηρίου και η αβεβαιότητα πολιτικής από την κυβέρνηση Τραμπ έχουν εμποδίσει την πολυπόθητη ανάκαμψη των deals

ΗΠΑ: O Τραμπ υποδέχθηκε σε λαμπρή τελετή την ελληνική ομογένεια για την 25η Μαρτίου
Ο Ντόναλντ Τραμπ υποδέχτηκε τη Δευτέρα στον Λευκό Οίκο την ελληνική ομογένεια με αφορμή την επέτειο εορτασμού της 25ης Μαρτίου, παρουσία του Βαγγέλη Μαρινάκη.

Το χάος του Τραμπ μετατρέπει τις ελβετικές τράπεζες σε καταφύγιο για τους πλούσιους Αμερικανούς
Οι εταιρείες που διαχειρίζονται διασυνοριακές συναλλαγές βλέπουν αυξημένο ενδιαφέρον Αμερικανών να σταθμεύσουν τα χρήματά τους στην Ελβετία

Η μεγάλη φυγή των baby boomers - Ποια επαγγέλματα «ξεμένουν» από εργαζόμενους συνταξιοδοτήσεων
Οι αιτήσεις για συνταξιοδότηση έχουν εκτιναχθεί από το 2021 και μετά, ξεπερνώντας ή φλερτάροντας με το ψυχολογικό όριο των 200.000 ετησίως.

Σχέδιο για επιστροφή της Ιταλίας στην πυρηνική ενέργεια μετά από 38 χρόνια
Σχέδιο επαναφοράς της πυρηνικής ενέργειας στην Ιταλία - Οι στόχοι και οι προβλέψεις έως το 2050

Πρόστιμα έως 500.000 ευρώ για σπατάλες τροφίμων στην Ισπανία
Νόμος για να μειωθεί κατά 50% η φύρα στο λιανικό εμπόριο και κατά 20% στη βιομηχανία τροφίμων

Τζέι Κλέιτον: Ο εξ απορρήτων του Τραμπ και άνθρωπος των ειδικών αποστολών, υποψήφιος για «σερίφης» της Wall Street
Ο Τζέι Κλέιτον θα αναλάβει μία από τις πιο νευραλγικές θέσεις στην κυβέρνηση Τραμπ - Το παρελθόν του και οι ανησυχίες που φέρνει ο νέος πρόεδρος

Αναταραχές στην αγορά από το νέο σύστημα φόρτισης της BYD - Η αντίδραση Μασκ
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν για πρώτη φορά το όριο των 100 δισ. δολαρίων

Ποια είναι η startup που απέρριψε προσφορά 800 εκατ. δολ. της Meta;
Η νοτιοκορεατική startup, FuriosaAI απέρριψε την προσφρορά των 800 εκατ.δολ. της Meta για λόγους επιχειρηματικής στρατηγικής

Τουρκία: Πώς το «φλερτ» της Wall Street εξανεμίστηκε σε μισή ώρα – Το χρονικό της βουτιάς της λίρας
Σημαντικές ρωγμές στην προσπάθεια των Τούρκων αξιωματούχων να προσελκύσουν επενδυτές στη λίρα και στα ομόλογα