
Σε κρύες παρασκευές, επιλογές στιγμιαίων ροφημάτων με προσθήκη γάλακτος και κρέμας, στρέφονται πολλοί νέοι της Gen Z, με περίπου το 85% εξ αυτών να δείχνουν σαφή προτίμηση στα περίφημα coffee creamers, σε σύγκριση με το 70% των καταναλωτών καφέ συνολικά στην αμερικανική αγορά.
Αυτή η αλλαγή στη γεύση προκαλεί, φυσικά, κυματισμούς στη βιομηχανία. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Nestlé που αποφάσισε να κυκλοφορήσει νέα προϊόντα για να συμβαδίσει με τα νέα αγοραστικά ήθη των νέων καταναλωτών – από στιγμιαίο καφέ που διαλύεται με κρύο τρόπο μέχρι συμπυκνωμένο εσπρέσο και όλα τα είδη αρωματικής γαρνιτούρας.
Πώς αγοράζει η Gen Z
«Κάναμε πολλά στον τομέα του κρύου καφέ τα τελευταία δύο χρόνια για να καλύψουμε πραγματικά αυτή την ανάγκη της Gen Z και των νέων millennials», διευκρίνισε στο Fast Company ο Daniel Jhung, πρόεδρος του τμήματος ποτών της Nestlé στις ΗΠΑ. «Αναγνωρίσαμε εγκαίρως πως πρόκειται για την επόμενη μεγάλη τάση».
Ένας από τους λόγους για τους οποίους ήταν λογικό για τη Nestlé να ενώσει τον καφέ και την κρέμα γάλακτος σε μια ομάδα είναι ότι υπάρχει μια τόσο φυσική σύνδεση μεταξύ αυτών των προϊόντων τώρα. Ή, όπως αρέσκεται να λέει ο Jhung: «Τι είναι πιο αμερικανικό από το φυστικοβούτυρο με μαρμελάδα ή το γάλα με δημητριακά; Αντίστοιχα είναι ο καφές με την κρέμα».
Η ανάπτυξη στην κατηγορία των coffee creamers έχει ενισχυθεί κατά περίπου 14% τα τελευταία δύο χρόνια
Τα στοιχεία του κλάδου από την Circana το επιβεβαιώνουν αυτό: Ο καφές και η κρέμα αγοράζονται μαζί στο 60% των περιπτώσεων έναντι 40% των περιπτώσεων για το γάλα και τα δημητριακά και 20% των περιπτώσεων για το φυστικοβούτυρο και τη μαρμελάδα.
Ενώ είναι εύκολο να προσφέρονται σε πακέτο καφέ και κρέμα στους online αγοραστές, στα φυσικά καταστήματα τροφίμων, ανάλογες προσφορές βρίσκονται συχνά σε απομακρυσμένους διαδρόμους – αυτό είναι ένα σημείο τριβής που η Nestlé έχει ακούσει από τους καταναλωτές, οδηγώντας την εταιρεία στην εξέταση του τρόπου με τον οποίο θα φέρει τον καφέ και την κρέμα γάλακτος πιο κοντά στα καταστήματα.
Το τέταρτο κύμα καφέ
Ως σημάδι των καιρών, το φετινό Super Bowl ανταποκρίθηκε επίσης στη συγκεκριμένη τάση, παρουσιάζονται διαφημιστικά σποτ για μάρκες που σχετίζονται με τον καφέ, συμπεριλαμβανομένης της Coffee-Mate, η οποία διαφήμισε τη νέα σειρά Cold Foams.
Η εξέχουσα αυτή θέση του καφέ στη μεγαλύτερη διαφημιστική ημέρα του έτους δεν ξένισε κανέναν. Λογικό αν λάβει κανείς υπόψη του πως η ημερήσια κατανάλωση καφέ έφτασε πέρυσι σε υψηλό 20ετίας, όπως επιβεβαιώνει και η Εθνική Ένωση Καφέ (National Coffee Association-NCA).
Αυτό φαίνεται πως κινεί και τα επενδυτικά νήματα κολοσσών του χώρου. Η Nestlé, για παράδειγμα, εγκαινίασε πρόσφατα ένα εργοστάσιο παρασκευής κρέμας καφέ αξίας 675 εκατομμυρίων στο Γκλέντεϊλ της Αριζόνα, με στόχο να καλύψει τις αυξανόμενες απαιτήσεις του νέου καταναλωτή καφέ για την επόμενη δεκαετία.
Τόσο η Coffee-mate της Nestlé όσο και η International Delight της Danone που αποτελούν τις δύο πιο δημοφιλείς μάρκες στην κατηγορία των κρεμών, βγάζουν νέες γεύσεις για να απευθυνθούν στους πελάτες της Gen Z που εμπνέονται από το TikTok και φτιάχνουν όλο και περισσότερο καφέ στο σπίτι.
Ο στιγμιαίος καφές προβλέπεται να είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα προϊόντα καφέ τα επόμενα τρία χρόνια
Είναι πρόθυμες να εκμεταλλευτούν το «τέταρτο κύμα του καφέ», που καθοδηγείται από τους νεότερους καταναλωτές καφέ. Αυτή η εποχή ορίζεται από τα «τέσσερα Cs» του καφέ: κρύος, βολικός (ή στιγμιαίος), χειροποίητος και προσαρμόσιμος/ εξατομικευμένος.
Αυτή η τάση συνεχίζεται από τις πρώτες ημέρες της πανδημίας, καθώς οι barista και οι coffee lovers συνέρρεαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ανταλλάξουν συνταγές.
«Αυτό που βλέπουμε ως επί το πλείστον είναι πως η Gen Z φέρνει τη νέα τάση στο σπίτι και στη συνέχεια έχουμε την υιοθέτηση από τη Gen X και ακόμη και από τους Boomers», επισήμανε στο Fast Company ο Jhung.
Ο στιγμιαίος καφές
Αυτό όμως που εκπλήσσει είναι η δημοτικότητα του στιγμιαίου καφέ, ιδίως στους νεότερους καταναλωτές καφέ. Ο στιγμιαίος καφές εξακολουθεί να υπολείπεται του καφέ φίλτρου (brew) και των συσκευών παρασκευής ενός φλιτζανιού για τις μεθόδους παρασκευής καφέ στο σπίτι το 2024, αλλά σημείωσε άλμα 31% από το 2023, σύμφωνα με την NCA.
Ο στιγμιαίος καφές προβλέπεται να είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα προϊόντα καφέ τα επόμενα τρία χρόνια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κλάδου. Ενώ είναι εδώ και καιρό δημοφιλής σε όλο τον κόσμο, έχει «εκτοξευθεί» μεταξύ των Αμερικανών τα τελευταία χρόνια.


Latest News

Τρόμος στη Βρετανία για «πλημμυρίδα» κινεζικών προϊόντων μετά τους δασμούς Τραμπ
Οι εταιρείες στη Βρετανία σημαίνουν συναγερμό για τα φθηνότερα αγαθά που «ανακατευθύνονται» από τις ΗΠΑ προς άλλες αγορές

Η ΕΕ δίνει κινητά μίας χρήσης στο προσωπικό που ταξιδεύει στις ΗΠΑ
Η ΕΕ, φοβούμενη πιθανή κατασκοπεία από τις ΗΠΑ, άλλαξε τις ταξιδιωτικές οδηγίες για τους αξιωματούχους της, αναφέρουν οι FT

Σε δίκη ο δημιουργός της Meta - Γιατί εξαγόρασε Instagram και WhatsApp
Οι αμερικανικές αρχές επιβολής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας επιδιώκουν να ακυρώσουν τις συμφωνίες απόκτησης των Instagram και WhatsApp απο τη Meta

Σε αναστολή τα αντίμετρα της ΕΕ στους δασμούς Τραμπ - Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Τα αντίμετρα της ΕΕ που μπαίνουν σε αναστολή καλύπτουν αμερικανικές εξαγωγές αξίας 21 δισ. ευρώ

Θα είναι το νέο «Βιετνάμ» για τις ΗΠΑ ο εμπορικός πόλεμος με την Κίνα;
Τι υποστηρίζει σε άρθρο του στο Foreing Affairs o Άνταμ Πόζεν, πρόεδρος του Peterson Institute for International Economics

Intel: Κοντά σε συμφωνία για την πώληση της μονάδας τσιπ Altera στον όμιλο Silver Lake
Η πώληση αποτελεί μέρος του σχεδίου της Intel για εκποίηση μη βασικών περιουσιακών στοιχείων

H Pfizer σταματά την ανάπτυξη φαρμάκου για το αδυνάτισμα
Η είδηση έπληξε τη μετοχή της Pfizer κατα 1% ενώ έδωσε ώθηση σε εκείνες αλλων εταιρειών ανάπτυξης φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας όπως της Viking Therapeutics με άνοδο 20%

Στα χέρια της Scania, το τμήμα μπαταριών για τη βαριά βιομηχανία της Northvolt
Η Scania, μέλος του Ομίλου VW , εξαγόρασε το τμήμα μπαταριών για τη βαριά βιομηχανία της χρεοκωπημένης Northvolt

Goldman Sachs: Έσοδα ρεκόρ από τις χρηματιστηριακές συναλλαγές – Το καμπανάκι Σόλομον
Τα έσοδα της Goldman από τις συναλλαγές μετοχών αυξήθηκαν κατά 27% στο ρεκόρ των 4,2 δισ. δολαρίων
![ΔΝΤ: Οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι απειλή για τις αγορές και τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/georgieva-768x512-1-600x400.jpg)
«Καμπανάκι» ΔΝΤ για πολέμους και δασμούς - Οι συστάσεις στις τράπεζες για τον τυφώνα Τραμπ [γράφημα]
Τι αναφέρει το ΔΝΤ στην τελευταία έκθεσή του για τους γεωπολιτικούς κινδύνους και τις επιπτώσεις στις αγορές