
Τα μαύρα ταξί του Λονδίνου θα μπορούσαν να εξαφανιστούν από τους δρόμους της πόλης σε 20 χρόνια, εκτός αν οι αρχές λάβουν μέτρα για να σταματήσουν την πτώση – συμπεριλαμβανομένων μεγαλύτερων δανείων για νέα ηλεκτρικά ταξί και ευκολότερου τεστ για την απόκτηση άδειας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα στην Guardian, η έκθεση της δεξαμενής σκέψης του Λονδίνου(Center of London), αν ο αριθμός των ταξί στην πρωτεύουσα συνεχίσει να μειώνεται με τον τρέχοντα ρυθμό, δεν θα απομείνει κανένα μέχρι το 2045.
Η Uber αναπτύσσεται και τα ταξί μειώνονται
Μαζί με την ταχεία ανάπτυξη της Uber και άλλων εταιρειών ιδιωτικής ενοικίασης, υπάρχει μια παράλληλη πτώση στα μαύρα ταξί, με τον αριθμό τους να μειώνεται από 22.810 το 2013-14 σε 14.470 το 2023-24, σύμφωνα με τα στοιχεία της Transport for London (TfL).
Το 2024, μόλις 104 άδειες εκδόθηκαν σε νέους οδηγούς μαύρων ταξί, σε σύγκριση με 1.010 το 2016.
Ποια ταξί μπορούν να κυκλοφορούν
Μόνο ταξί με μηδενικές εκπομπές μπορούν πλέον να αδειοδοτηθούν και η έκθεση του Center of London ανέφερε ότι το κόστος των νέων ηλεκτρικών μαύρων ταξί είναι πρόβλημα, με την τιμή τους να αυξάνεται περίπου 40% από το 2017.
Το πρόγραμμα απόσυρσης της TfL έχει λήξει, και οι κρατικές επιχορηγήσεις για ταξί που συνδέονται με την πρίζα έχουν μειωθεί στα £4.000 και θα λήξουν το 2026.
Πώς να μάθεις το Λονδίνο
Η έκθεση διαπίστωσε ότι η απαίτηση για τη «Γνώση του Λονδίνου», ένα πρόγραμμα εκμάθησης της πόλης για τους οδηγούς μαύρων ταξί, είναι ένα τεστ εξαιρετικά περίπλοκο.
Παράλληλα, μια έρευνα της Freenow, μιας εφαρμογής για την κλήση ταξί, διαπίστωσε ότι περισσότεροι από τους μισούς ιδιωτικούς οδηγούς είχαν αποκλείσει το ενδεχόμενο να γίνουν οδηγοί μαύρων ταξί λόγω της χρονοβόρας διαδικασίας – που συνήθως διαρκεί τρία χρόνια ή και περισσότερο – και σχεδόν το ένα τρίτο θεώρησε το πρόγραμμα Γνώση «πολύ δύσκολο».
Ο φορέας σκέψης δήλωσε ότι η TfL θα πρέπει να αναμορφώσει τις απαιτήσεις του τεστ για να ενθαρρύνει περισσότερους οδηγούς να υποβάλουν αίτηση και να αποκτήσουν άδεια. Ζήτησε επίσης από τον δήμαρχο της πόλης να πιέσει την κυβέρνηση για ένα πρόγραμμα δανείων χωρίς τόκους για νέους οδηγούς που αγοράζουν ειδικά κατασκευασμένα ηλεκτρικά μαύρα ταξί.
Τα μαύρα ταξί ως βασικό στοιχείο της πόλης
Η Αντονία Τζένινγκς, διευθύνουσα σύμβουλος του Centre for London, δήλωσε: «Τα μαύρα ταξί είναι θεμελιώδες μέρος του τοπίου του Λονδίνου. Δεν πρέπει να τα αφήσουμε να γίνουν μέρος της ιστορίας της πρωτεύουσας. Εκτός από την πολιτιστική τους σημασία, τα ταξί προσφέρουν αυτό που χρειάζονται οι Λονδρέζοι σήμερα – προσβάσιμη, βολική και ασφαλή μεταφορά»
«Είναι απλώς αδιανόητο τα ταξί του Λονδίνου να εξαφανιστούν μέχρι το 2045. Η κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει δράση για να στηρίξει τη βιομηχανία των μαύρων ταξί και να αναστρέψει αυτή την πτωτική πορεία, πριν να είναι αργά.»
Δεν πρέπει να χαθούν
Ο Στιβ ΜακΝαμάρα, γενικός γραμματέας της Ένωσης Επαγγελματιών Οδηγών Ταξί ανέφερε πως: «Με την κατάλληλη στήριξη, μπορούμε να εδραιώσουμε τον κρίσιμο ρόλο των ταξί ως πλήρως προσβάσιμο μέρος του συγκοινωνιακού συστήματος του Λονδίνου και την καλύτερη και πιο πράσινη υπηρεσία ταξί στον κόσμο. Ωστόσο, χωρίς αυτήν την υποστήριξη, ο κλάδος μας αντιμετωπίζει πολύ πραγματικές απειλές για την ύπαρξή του και αυτές δεν μπορούν πλέον να αγνοηθούν από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής».
Ο Τόνι Τράβερς, ειδικός στην τοπική αυτοδιοίκηση και καθηγητής στο LSE, είπε ότι το παραδοσιακό ταξί του Λονδίνου «πριν αναγκαστεί να ανταγωνιστεί, δεν παρείχε εξαιρετική υπηρεσία. Μπορεί πάντα να ήταν ρυθμισμένο και προσβάσιμο για άτομα με αναπηρίες, αλλά οι Λονδρέζοι γνωρίζουν ότι ποτέ δεν ήταν πολύ εύκολο να τους κάνεις να πάνε νότια του ποταμού ή για μεγάλες αποστάσεις. Και το να περιμένεις στο δρόμο για να κάνεις σήμα σε ένα ταξί αργά τη νύχτα σε μια παγωμένη χειμερινή νύχτα ήταν υποδεέστερο. Έτσι οι αντάρτες εύκολα κατέλαβαν μερίδιο αγοράς. Τα μαύρα ταξί τελικά τα κατάφεραν – δεν θα εξαφανιστούν. Ακόμα και αν ήταν μόνο κληρονομικό θέμα, θα υπήρχε αγορά γι’ αυτά. Παραμένουν ένα πολύ ισχυρό σύμβολο του Λονδίνου».
Σχέδιο δράσης
Εκπρόσωπος της TfL δήλωσε: «Αναγνωρίζουμε ότι τα μαύρα ταξί παίζουν έναν ζωτικό ρόλο στο συγκοινωνιακό σύστημα της πρωτεύουσας.
Σύντομα θα δημοσιεύσουμε ένα νέο σχέδιο δράσης για ταξί και ιδιωτικά ενοικιαζόμενα οχήματα για να εξασφαλίσουμε ότι θα συνεχίσουν να παίζουν ρόλο, επιτρέποντας στους Λονδρέζους να μετακινούνται με ασφάλεια, βιωσιμότητα και αποδοτικότητα στην πρωτεύουσα».


Latest News

Μειώνουν τις δαπάνες οι καταναλωτές στις ΗΠΑ
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ αρχίζουν να περιορίζουν τις δαπάνες τους ως απάντηση στις υψηλές τιμές, σύμφωνα με την εταιρεία καταναλωτικής χρηματοδότησης Synchrony Financial

Η παγκοσμιοποίηση έχει τον δικό της δρόμο, λέει ο πρόεδρος της HSBC
Ο πρόεδρος της HSBC, Σερ Μαρκ Τάκερ, δήλωσε ότι οι εμπορικές εντάσεις δημιούργησαν αβεβαιότητα που αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για την παγκόσμια ανάπτυξη

Προτεραιότητα το κόστος ζωής - Τι δείχνει το ευρωβαρόμετρο
Σύμφωνα με το ευρωβαρόμετρο, προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους αποτελεί το κόστος ζωής – Το 62% θα ήθελε σημαντικότερο ρόλο για το Κοινοβούλιο

Θα συνεχιστεί το ράλι των ευρωπαϊκών τραπεζών - Τι βλέπει η JP Morgan
Τα υψηλά επιτόκια από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ευνοούν τις συνθήκες για τις τράπεζες

Η Ευρώπη γυρνάει την πλάτη στον Μασκ - Βουτιά στις πωλήσεις της Tesla
Μειωμένες κατά 40% σε σχέση με πέρυσι οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη - Σε ποιες χώρες σημειώθηκε η μεγαλύτερη πτώση

Ένα βήμα πριν τα δικαστήρια οι αεροπορικές για το κλείσιμο του Χίθροου
Εάν δεν υπάρξει φιλική ρύθμιση θα πάμε δικαστικά - Η προειδοποίηση των αεροπορικών για το κλείσιμο του Χίθροου

Πέθανε ο συν-CEO της Samsung Electronics Χαν Τζονγκ-χι
O αντίκτυπός της απώλειας του στη Samsung και στην ευρύτερη βιομηχανία ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης θα γίνει αισθητός βαθιά τα επόμενα χρόνια.

Γιατί το Πεκίνο φλερτάρει με Αμερικανούς επιχειρηματίες
Σε πρόσφατο συνέδριο, η Κίνα προσπαθούσε να στείλει ένα μήνυμα «καθησυχασμού» και σκιαγράφησε το πώς σχεδιάζει να ενισχύσει την κατανάλωση

Άσχημα μαντάτα για τους Βρετανούς που λατρεύουν την μπύρα
Οι παμπ που σερβίρουν μπύρα δεν έχουν καμία επιλογή να αντισταθμίσουν τις επικείμενες αυξήσεις φόρων που εισήγαγε η υπουργός οικονομικών

Αύξηση στα μερίσματα και ώθηση στο LNG - Η νέα στρατηγική της Shell
Η βρετανική πετρελαϊκή Shell είπε επίσης ότι θα μειώσει τις δαπάνες της στα 20-22 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως έως το 2028