
Την έξοδο της εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ (νέος ΟΣΕ) από το καθεστώς των ΔΕΚΟ, σε ό,τι αφορά κυρίως τη στελέχωσή της και την υλοποίηση των έργων αναβάθμισης, συντήρησης και λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου, δρομολογεί η κυβέρνηση.
Αποστολή του νέου ΟΣΕ, η ταχύτερη εκτέλεση των έργων και η απρόσκοπτη λειτουργία του σιδηροδρόμου
Με πρότυπο τη ΔΕΗ, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα επιδιώξει ο νέος ΟΣΕ να αποκτήσει ταχύτητα και ευελιξία, αφενός στις προσλήψεις προσωπικού (με απευθείας επιλογές από την αγορά και εκτός ΑΣΕΠ) και αφετέρου στις αναθέσεις των απαιτούμενων έργων, ξεκινώντας από τα έργα αποκατάστασης του δικτύου που καταστράφηκε από την κακοκαιρία «Daniel».
Ωστόσο, για να προχωρήσει ο συγκεκριμένος σχεδιασμός, θα απαιτηθούν ισχυρή τεχνογνωσία, την οποία θα φέρουν ξένοι σύμβουλοι, όπως οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, αλλά και διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «για να μπορέσουμε να αναβαθμίσουμε γρήγορα το σιδηροδρομικό δίκτυο στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα απαιτηθεί να κινηθούμε με διαδικασίες που ενδεχομένως να είναι ξένες προς τις συνήθεις του ελληνικού Δημοσίου, με τη μέγιστη δυνατή ευελιξία και φτάνοντας στα όρια ενδεχομένως και του ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου».
Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση προχωρά άμεσα στη σύσταση της νέας σιδηροδρομικής εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ, η οποία έχει ήδη νομοθετηθεί από τον περασμένο Δεκέμβριο και θα τεθεί σε λειτουργία τους επόμενους μήνες. Η νέα εταιρεία θα συμπεριλάβει τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και το τροχαίο υλικό της ΓΑΙΑΟΣΕ, με στόχο την καθιέρωση μιας σύγχρονης, ευέλικτης και αποδοτικής διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής.
Ο νέος ΟΣΕ, που θα στελεχωθεί με ικανά στελέχη από τη διεθνή αγορά, θα έχει ως αποστολή του την ταχύτερη εκτέλεση των έργων και θα εγγυάται την απρόσκοπτη και αποτελεσματική λειτουργία του σιδηροδρόμου.
Παρόλο που η νέα εταιρεία θα έχει δημόσιο χαρακτήρα, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, «θα πρέπει να υπερβεί τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να λειτουργεί με ρυθμούς ιδιωτικού τομέα». Ηδη ξεκίνησε η κατάρτιση λίστας με έλληνες σιδηροδρομικούς του εξωτερικού, καθώς και με έμπειρα στελέχη που εργάζονται σε σιδηροδρομικές επιχειρήσεις ή κρατικές δομές σε Ευρώπη, Ασία και σε χώρες με ανεπτυγμένα σιδηροδρομικά δίκτυα.
Τρένα: Επαφές με Hellenic Train
Την ίδια στιγμή, ξεκίνησε και ο διάλογος με τους ιταλούς μετόχους της Hellenic Train, με βασικό θέμα την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, καθώς και το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας. Ανάμεσα στα ζητήματα που βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι η ταχύτερη παράδοση και δρομολόγηση (έως το 2027) σύγχρονου τροχαίου υλικού, το οποίο θα ανταποκρίνεται στα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Κυβερνητικές πηγές τονίζουν ότι είναι απαραίτητο η Hellenic Train να επενδύσει στην Ελλάδα, καθώς στα ευρωπαϊκά rankings η μητρική της εταιρεία Trenitalia κατατάσσεται πρώτη σε ποιότητα υπηρεσιών, ενώ η Hellenic Train βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις.
Πάντως, η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές πως ο ελληνικός σιδηρόδρομος (ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής) θα παραμείνει ανοιχτός στον ανταγωνισμό (άλλωστε, η αγορά είναι απελευθερωμένη), χωρίς να επιφυλάσσει κάποια ιδιαίτερη μεταχείριση – αποκλειστικότητα στη Hellenic Train. Ηδη στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών δραστηριοποιούνται άλλες τρεις εταιρείες, ενώ υπάρχει ενδιαφέρον και από νέους «παίκτες». Στόχος είναι η ενίσχυση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, η αναβάθμιση των υποδομών και η δημιουργία ενός περιβάλλοντος που θα ενθαρρύνει ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό και τις επενδύσεις στον τομέα.
Επίσης, ένας από τους βασικούς στόχους της κυβέρνησης είναι η οικονομική βιωσιμότητα του σιδηροδρόμου προκειμένου να πάψει να εξαρτάται από κρατικές επιδοτήσεις και να αποκτήσει ισχυρή οικονομική αυτάρκεια. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε την κατακύρωση της σύμβασης για το έργο «Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών οργάνωσης και λειτουργίας της νέας ενοποιημένης εταιρείας σιδηροδρομικών υποδομών (Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ)» στην ERNST & YOUNG έναντι 2.618.100 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Στον σχετικό διαγωνισμό η EY επικράτησε της KPMG.
Η σύμβαση αφορά την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για την οργάνωση και λειτουργία της νέας εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ.


Latest News

To project της Metlen στα 47 στρατηγικά έργα της ΕΕ - Το ελληνικό στοίχημα στο γάλλιο
Τα στρατηγικά έργα θα ενισχύσουν την ευρωπαϊκή αλυσίδα αξίας πρώτων υλών και θα διαφοροποιήσουν τις πηγές εφοδιασμού.

Η δικαστική «οδύσσεια» της φέτας συνεχίζεται – Οι νίκες και οι απειλές
Νέο ρεκόρ εξαγωγών για τη φέτα το 2024 ενώ κερδήθηκε άλλη μια δικαστική μάχη κατά των απομιμήσεων – Η εκατόχρονη περιπέτεια του εθνικού τυριού

Φθηνότερο το χρήμα για νοικοκυριά και επιχειρήσεις
Συνθήκες της δεκαετίας του 2000 ξανά στην αγορά των δανείων - Πώς η αναβάθμιση από τη Moody’s στην επενδυτική βαθμίδα, θα έχει καταλυτική επίδραση για τη βελτίωση των όρων χρηματοδότησης

Οι καταναλωτές πληρώνουν την... νύφη του καφέ - Στα ύψη οι τιμές
Κολοσσοί της βιομηχανίας καφέ, αλυσίδες αλλά και μικρότερες εταιρείες σε όλο τον κόσμο ανεβάζουν τις τιμές στο φλιτζάνι - Η κατανάλωση στην Ελλάδα

Με φόρα η Metlen για το LSE - Το μισό δισ. του Γουάτσα και τα νέα deals του Μυτιληναίου
Τι σημαίνει για τη Metlen η απόκτηση κι άλλων μετοχών από τη Fairfax – Τελική ευθεία για την Capital Markets Day στις 28 Απριλίου

Τι περιμένει από τα αποτελέσματα της Lamda Development η ΑΧΙΑ
Η Lamda Development πρόκειται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου του 2024, την Τετάρτη 26 Μαρτίου, μετά το κλείσιμο της αγοράς

Ακόμη μια νίκη για τη φέτα - Τι πέτυχε ο ΣΕΒΓΑΠ απέναντι σε Lactalis και CCFN
Ποια ήταν η κίνηση του ΣΕΒΓΑΠ απέναντι στη Lactalis και την Αμερικανική Κοινοπραξία Κοινών Ονομασιών Τροφίμων (CCFN)

Μαθητές της Λέρου δημιουργούν τα έξυπνα γυαλιά - H νικήτρια ομάδα του Generation Next της Vodafone
Η ομάδα που κατέκτησε την πρώτη θέση στον 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Generation Next του Ιδρύματος Vodafone παρουσίασε το project της στο ευρωπαϊκό κοινό

Schneider Electric: Ο Γ. Δριτσάνος και ο Ν. Ζήσιμος αναλαμβάνουν νέα καθήκοντα
Σε κεντροανατολική Ευρώπη και Ελλάδα-Κύπρο-Μάλτα τοποθετούνται τα δύο στελέχη της Schneider Electric

Η Helleniq Energy βραβεύτηκε ως «Ανάδοχος Αποκατάστασης και Αναδάσωσης»
Βρισκόμαστε πάντα στην πρώτη γραμμή για να προσφέρουμε τη βοήθεια μας στις αρχές και τους συμπολίτες μας, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ανδρέας Σιάμισιης