
Η αγορά ακινήτων στην Ελλάδα παρουσιάζει έντονη δραστηριότητα, με τα ξενοδοχεία να βρίσκονται στην κορυφή της ζήτησης. Το ενδιαφέρον των επενδυτών δεν περιορίζεται πλέον μόνο στις δημοφιλείς τουριστικές περιοχές αλλά επεκτείνεται και σε λιγότερο γνωστές τοποθεσίες, τόσο νησιωτικές όσο και ηπειρωτικές. Η σταθερότητα του οικονομικού περιβάλλοντος και η συνεχής άνοδος του τουρισμού συμβάλλουν καθοριστικά στη δυναμική ανάπτυξη του κλάδου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ), από το 2020 έως σήμερα ο αριθμός των ξενοδοχείων στη χώρα έχει ξεπεράσει τις 10.000. Το 2024 καταγράφηκε αύξηση 5,4% στα ξενοδοχεία πέντε αστέρων σε σύγκριση με το 2023, ενώ τα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων παρουσίασαν άνοδο 2,8%.
Ο Λευτέρης Σικαλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος συμβουλευτικής εταιρείας ακινήτων και Πρόεδρος της Επιτροπής Real Estate & Development του Ελληνο-αμερικανικού Επιμελητηρίου, επισημαίνει στο ΑΠΕ ότι υπάρχει αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για λειτουργούντα ξενοδοχεία, για ακίνητα με δυνατότητα μετατροπής σε ξενοδοχειακές μονάδες, καθώς και για ανάπτυξη νέων ξενοδοχείων από το μηδέν, με την προϋπόθεση ύπαρξης ολοκληρωμένων σχεδίων, αδειών και επιχειρηματικού πλάνου.
Εκτός από τις καθιερωμένες τουριστικές περιοχές, όπως η Κρήτη, η Σαντορίνη και η Πάρος, οι επενδυτές στρέφονται και προς λιγότερο προβεβλημένες περιοχές, όπως νησιά με ιδιαίτερο χαρακτήρα, η Πελοπόννησος και παραθαλάσσιες τοποθεσίες της ηπειρωτικής Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Ελλάδας.
Σύμφωνα με το Property Market Outlook του Ελληνο-αμερικανικού Επιμελητηρίου, τα ξενοδοχεία αποτελούν την κορυφαία επενδυτική επιλογή στον κλάδο των ακινήτων, ενώ η Ελλάδα εδραιώνεται ως ένας “ξενοδοχειακός προορισμός”. Ωστόσο, προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω η ανταγωνιστικότητα της χώρας, απαιτείται βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών, ενίσχυση της προσβασιμότητας και αναβάθμιση των υποδομών φιλοξενίας.
Η Αθήνα αναδεικνύεται ως προορισμός υψηλής δυναμικής, με σημαντικό ενδιαφέρον από διεθνή ξενοδοχειακά brands, όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού, Ευγένιος Βασιλικός. Τα τελευταία τρία χρόνια, οι μεγάλες διεθνείς αλυσίδες δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για την Αττική, είτε μέσω franchise agreements είτε μέσω άμεσων αγοραπωλησιών.
Παρά την αυξημένη ζήτηση και τις θετικές προοπτικές, υφίσταται ο κίνδυνος μιας νέας οικονομικής κρίσης, η οποία θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την αγορά, λόγω της αυξημένης προσφοράς ξενοδοχειακών μονάδων. Ο κ. Βασιλικός τονίζει ότι είναι απαραίτητο να τεθούν σαφή όρια στις επενδύσεις στον ξενοδοχειακό τομέα, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η μακροπρόθεσμη ανάπτυξή του.


Latest News

Ξενοδοχεία: Απόβαση πεντάστερων στην Κρήτη – Ανεβαίνει πίστα το νησί
Πυρετός επενδύσεων για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υποδομών της Κρήτης - Τα project που είναι σε εξέλιξη

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας

Ακάθεκτοι οι αμερικανοί τουρίστες παρά τον τυφώνα Τραμπ- Κανονικά οι κρατήσεις για Ελλάδα
Απτόητοι οι αμερικανοί τουρίστες - Άνοδος 18,6% των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων - Τι προβληματατίζει τους Έλληνες ξενοδόχους