Η τιμή της μετοχής της Tesla έχει υποχωρήσει περίπου 27% από τις αρχές του έτους, ενώ η Morgan Stanley λέει στους πελάτες της ότι αυτή μπορεί να τριπλασιαστεί το επόμενο διάστημα στα 800 -ή να πέσει κάτω από τα 200 δολάρια. Η τιμή κλεισίματος της Παρασκευής ανήλθε στα 248,71 δολάρια, με τη μετοχή να κινείται ανοδικά σήμερα εν μέσω γενικότερου ράλι της Wall Street. Ειδικότερα η άνοδος κυμαίνεται πέριξ του 10%, στα 275 περίπου δολάρια.

Η Tesla του Ίλον Μασκ γνώρισε επενδυτικές εισροές 700 δισ. δολ χωρίς προηγούμενο ειδικά μετά την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ το Νοέμβριο του 2024, με τη μετοχή της να φτάνει έως το ιστορικό ρεκόρ των 423 δολαρίων ανά τεμάχιο στα μέσα Δεκεμβρίου του ίδιου έτους. Στη συνέχεια όμως ακολούθησε ένα από τα μεγαλύτερα μετοχικά ξεπουλήματα όλων των εποχών στη Wall Street, προκαλώντας πλέον σοβαρό προβληματισμό για τη συνέχεια.

Όλα αυτά εντείνονται από το γεγονός ότι έχουν ξεκινήσει επιθέσεις ακτιβιστών κατά οχημάτων της εταιρείας και διαμαρτυρίες σε αντιπροσωπείες της, την ώρα που οι τιμές μεταχειρισμένων Tesla υποχωρούν περισσότερο από αυτές άλλων ανταγωνιστικών και μη οχημάτων. Την ίδια στιγμή οι πωλήσεις νέων Tesla –ειδικά στην Ευρώπη και σε χώρες όπως η Γερμανία- βουλιάζουν.

Πρόκειται για εξελίξεις που φέρνουν τον Μασκ και την Tesla σε σταυροδρόμι, ειδικά όσον αφορά την εμπλοκή του πλουσιότερου ανθρώπου σε όλο τον κόσμο με την πολιτική.

Ουσιαστικά, το αφεντικό της εταιρείας Ίλον Μασκ βρίσκεται στο επίκεντρο όλων των εξελίξεων αυτών για πολλούς και διαφορετικούς λόγους:

-Η εμπλοκή του Μασκ με την πολιτική και ειδικά με το υπουργείο του Τραμπ DOGE για τη μείωση των ομοσπονδιακών δαπανών και τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων έχει προβληματίσει επενδυτές που ανησυχούν εάν βρίσκει χρόνο να διοικεί τις εισηγμένες εταιρείες του.

-Η πολιτική συμμετοχή του Μασκ στην κυβέρνηση Τραμπ έχει προκαλέσει αντιδράσεις από πελάτες του οι οποίοι ανήκουν σε διαφορετικές πολιτικές ιδεολογίες οι οποίοι προχωρούν σε πωλήσεις οχημάτων Tesla που κατέχουν παροτρύνοντας κι άλλους να κάνουν το ίδιο. Αυτό έχει κάνει μερίδα πελατών να μην θέλει να εμφανίζεται μέσα σε οχήματα Tesla, αρκετά από τα οποία ειδικά σε πολιτείες όπως η Καλιφόρνια έχουν αρχίσει να δέχονται βανδαλισμούς.

-Η παρέμβαση του Τραμπ πριν τις εκλογές στην Γερμανία υπέρ του ακροδεξιού κόμματος AfD προκάλεσε πολλές αντιδράσεις μέσα στη χώρα, στην Ευρώπη και πέρα από αυτή. Ειδικά στη Γερμανία που είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη, οι πωλήσεις Tesla καταγράφουν βουτιά. Εκεί το Φεβρουάριο οι πωλήσεις Tesla υποχώρησαν 76% σε σύγκριση με το Φεβρουάριο του 2024.

– Στην Κίνα η Tesla δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τον περασμένο μήνα οι αποστολές Tesla στη χώρα μειώθηκαν κατά 49% από έτος σε έτος. Ο βασικός αντίπαλός της στη χώρα, η κινεζική BYD, αποκάλυψε νέο σύστημα φόρτισης που μπορεί να προσφέρει στα νέα μοντέλα αυτονομία άνω των 300 χιλιομέτρων μετά από μόλις πέντε λεπτά στην πρίζα— διπλάσια ταχύτητα από την ταχύτητα φόρτισης της Tesla.

-Πολλοί καταναλωτές σε όλο τον κόσμο γυρίζουν την πλάτη σε ηλεκτρικά οχήματα γενικότερα για λόγους κόστους, αυτονομίας και αξίας μεταπώλησης.

Παρέμβαση Μασκ

Σε παρέμβασή του σε εκδήλωση την περασμένη Πέμπτη, ο Μασκ προέτρεψε τους εργαζόμενους Tesla να κρατήσουν στα χαρτοφυλάκιά τους τις μετοχές τους παρά την πρόσφατη αστάθεια, η οποία πυροδοτήθηκε εν μέρει από το συνεχιζόμενο μποϊκοτάζ κατά της μάρκας.

«Αν διαβάσετε τις ειδήσεις, αισθάνεστε σαν (να έχει έλθει) Αρμαγεδδώνας. Δεν μπορώ να περάσω (μπροστά από μια) τηλεόραση χωρίς να δω έναν Tesla να καίγεται. Τι συμβαίνει;» Ο Μασκ είπε το βράδυ της Πέμπτης, πριν προσθέσει ότι η αυτόνομη οδήγηση θα ξεκλειδώσει την πραγματική αξία της Tesla στη Wall Street. «Λοιπόν, αυτό που λέω είναι, «Κρατήστε τις μετοχές σας», πρόσθεσε ο ίδιος.

Όπως σχολίαζε ο ιστότοπος Barron’s και ο Dow Jones, δεν είναι η πρώτη φορά που η Tesla αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις. Οι αναλυτές και οι επενδυτές της Tesla «έχουν δει τα πάντα», λέει ο αναλυτής της Wedbush Dan Ives, αναφέροντας ως παράδειγμα τουιταρίσματα του Μασκ, ζητήματα για τη χρηματοδότηση της Tesla, την αγορά του X, την κερδοφορία της Tesla, την κυκλοφορία προϊόντων και τον χρόνο κυκλοφορίας των προϊόντων. «Υπήρξαν μισητές… αλλά [η] μάρκα δεν κινδύνευσε ποτέ», είπε. «Τώρα η κατάσταση έχει φτάσει σε οριακό σημείο. Νομίζω ότι ο Μασκ έχει υποτιμήσει τον τρόπο που παίζεται το παιχνίδι», πρόσθεσε ο Ives δείχνοντας τις προκλήσεις που έχουν δημιουργηθεί.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Διπλώματα ευρεσιτεχνίας: Ποιες εταιρείες υπέβαλαν τις περισσότερες αιτήσεις
Διεθνή |

Ποιες εταιρείες υπέβαλαν τις περισσότερες αιτήσεις για πατέντα ευρεσιτεχνίας - Πού πρωτοπορεί η Ελλάδα [έρευνα]

Στα διπλώματα ευρεσιτεχνίας, μία στις τέσσερις αιτήσεις περιλαμβάνει γυναίκα εφευρέτη, σημαντικά υψηλότερο ποσοστό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο