
Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν ακούσια τη ναυτική άνοδο της Κίνας δείχνει νέα μελέτη του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών – CSIS.
Οι συγγραφείς, Μάθιου Φουναιόλε, Μπράιαν Χαρτ και Άινταν Πάουερς-Ριγκς, διαπίστωσαν ότι «ένα δυσανάλογο μερίδιο της εμπορικής ναυπηγικής της Κίνας παράγεται σε ναυπηγεία που είναι στενά συνυφασμένα με την εκτεταμένη αμυντική βιομηχανική βάση της χώρας».
Λόγω των στενών δεσμών μεταξύ της εμπορικής ναυπηγικής της Κίνας, η οποία υποστηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από ξένους αγοραστές, και της στρατιωτικής ναυπηγικής της, «ξένες εταιρείες διοχέτευσαν δισεκατομμύρια δολάρια εσόδων σε οντότητες που είναι κεντρικές για τον ναυτικό εκσυγχρονισμό της Κίνας», έγραψαν.
Στη νέα έκθεση CSIS, η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας χωρίζεται σε τέσσερα επίπεδα, με τα υψηλότερα να έχουν στενότερους δεσμούς με τη στρατιωτική κατασκευή. Ενώ τα ναυπηγεία βαθμίδας 1 και 2 αντιπροσωπεύουν μόλις το 15% των ενεργών ναυπηγείων στην Κίνα, παράγουν το 40% της εμπορικής παραγωγής τους ως προς την χωρητικότητα. Και πάνω από το 75% της παραγωγής σε αυτά τα ναυπηγεία πηγαίνει σε ξένους αγοραστές πέραν Κίνας ή Χονγκ Κονγκ.

Οι ξένοι στηρίζουν την ναυπηγική στη Κίνα
Επιπλέον, εξήγησαν οι συγγραφείς, «ξένες εταιρείες έχουν επίσης προσφέρει στους αμυντικούς εργολάβους της Κίνας βασική τεχνολογία ναυπηγικής διπλής χρήσης μέσω κοινών επιχειρήσεων, συμφωνιών αδειοδότησης και άμεσων αγορών» που βοήθησαν την Κίνα να ξεπεράσει τα τεχνολογικά εμπόδια.
Ακόμη και όταν η στρατιωτική και η εμπορική παραγωγή δεν συνδέονται, οι συνολικές ναυπηγικές δυνατότητες, οι τεχνικές, το προσωπικό και η υποδομή της Κίνας της δίνουν ένα πλεονέκτημα.
Η έκθεση ανέφερε επίσης ότι οι βιομηχανικές πολιτικές της Κίνας, επίσης, προκαλούν προβλήματα στις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους. Η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα χάνουν μερίδιο αγοράς και η επέκταση της Κίνας σε αγορές υψηλής αξίας, όπως τα κρουαζιερόπλοια, πλήττει τους ευρωπαίους ναυπηγούς.
Και αυτό έρχεται, σημειώνει η έκθεση CSIS, καθώς «οι βασικοί ναυπηγοί της Κίνας συνεχίζουν να επωφελούνται από την πρόσβαση στις χρηματοπιστωτικές αγορές των Ηνωμένων Πολιτειών και των συμμάχων τους».
Το χάσμα χωρητικότητας
Η βιομηχανία της Κίνας έχει πάνω από 230 φορές την παραγωγική ικανότητα των ΗΠΑ, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Γραφείου Ναυτικών Πληροφοριών, που αντιπροσωπεύει πάνω από το 50% της συνολικής παγκόσμιας ναυπηγικής ικανότητας. Η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία είναι δεύτερη και τρίτη, αντίστοιχα, μετά την Κίνα.
Μερικές από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές δυνατότητες στην Κίνα προέρχονται από ναυπηγεία που διαχειρίζονται η China State Shipbuilding Corporation και οι θυγατρικές της.
Οι ερευνητές του CSIS σημειώνουν ότι «η εταιρεία κατασκεύασε περισσότερα εμπορικά πλοία όσον αφορά χωρητικότητα το 2024 από όσα έχει κατασκευάσει ολόκληρη η ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου».
Η τεράστια βιομηχανία της Κίνας, τα πολλά ναυπηγεία και οι επενδύσεις της επέτρεψαν να αναπτύξει ένα περιφερειακό πολεμικό ναυτικό σε ναυτική υπερδύναμη. Το Ναυτικό του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο, παρατάσσοντας πάνω από 370 μονάδες επιφανείας και υποβρύχια, σύμφωνα με την έκθεση του Πενταγώνου για τον στρατό της Κίνας που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο. Αυτό περιλαμβάνει περισσότερες από 140 κύριες μονάδες επιφανείας. Το κινεζικό μπορεί να αυξήσει αυτόν τον αριθμό σε περίπου 425 έως το τέλος της δεκαετίας.
Η ναυπηγική στις ΗΠΑ, από την άλλη πλευρά, έχει ατροφήσει, καθιστώντας την αναζωογόνηση της βιομηχανίας μια δύσκολη μάχη.
Οι ΗΠΑ κατασκευάζουν κορυφαία πολεμικά πλοία, από σύγχρονα, τεχνολογικά προηγμένα αεροπλανοφόρα μέχρι stealth υποβρύχια, αλλά συχνά παραδίδονται καθυστερημένα και υπερβαίνουν τον προϋπολογισμό. Το να σταθεί ξανά ο κλάδος στα πόδια του είναι προτεραιότητα, αλλά δεν θα συμβεί εν μία νυκτί.
Υπάρχει πολύ έδαφος να καλυφθεί από την αμερικανική ναυπηγική.
Αυτοί οι αριθμοί έχουν σημάνει συναγερμό στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ και στην κυβέρνηση Τραμπ.
Υπάρχουν ανησυχίες ότι οι ΗΠΑ δεν μπορούν να δημιουργήσουν τη ναυτική δύναμη που χρειάζονται για έναν πόλεμο και ότι δεν θα είναι σε θέση να επισκευάσουν ή να αντικαταστήσουν κατεστραμμένα σκάφη όπως μπορούσαν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Τα ευρήματα του CSIS υπογραμμίζουν τη συνεχιζόμενη αύξηση της ικανότητας της Κίνας και τον αντίκτυπο που έχει στις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους.
Η έκθεση προσφέρει μερικές συστάσεις πολιτικής, συμπεριλαμβανομένης της διακοπής των οικονομικών και επιχειρηματικών δεσμών των ΗΠΑ με την CSSC, της αξιοποίησης της διπλωματίας για την ενθάρρυνση άλλων χωρών να περιορίσουν τους δεσμούς τους και της πραγματοποίησης επενδύσεων στη ναυπηγική ικανότητα των ΗΠΑ.
Τα σχέδια του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ να συνεχίσει να κατασκευάζει και να συντηρεί τον στόλο του θα έχουν υψηλό τίμημα — 40 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο έως το 2054, σύμφωνα με την αξιολόγηση του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κογκρέσου των ΗΠΑ.
Αλλά αυτή τη στιγμή, το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης των ΗΠΑ έχει καθορίσει ότι «κανένας από τους επτά ναυπηγούς που κατασκευάζουν πλοία της δύναμης μάχης του Ναυτικού δεν είναι επί του παρόντος έτοιμος να εκπληρώσει τους στόχους παράδοσης πλοίων του Ναυτικού».


Latest News

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
Αύξηση 1% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία