ΦΠΑ συνολικού ύψους ενός δισ. ευρώ συνολικά, απαιτεί η Ιταλία από τους τρεις κολοσσούς των μέσω κοινωνικής δικτύωσης Meta, X και LinkedIn, σε μια σημαντική υπόθεση απαίτησης ΦΠΑ που θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με το Reuters.

Εν τω μεταξύ και ενώ είχε αναφερθεί αρχικά ότι η μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, η Meta, καθώς και το κοινωνικό δίκτυο X (πρώην Twitter) του Ίλον Μασκ βρίσκονταν υπό έρευνα για φερόμενη φορολογική απάτη, δεν είχε αποκαλυφθεί ότι και η εταιρεία LinkedIn της Microsoft εμπλέκεται στην υπόθεση.

Ιταλία: Πόσα απαιτεί απο την κάθε εταιρεία;

Η Ιταλία αξιώνει 887,6 εκατ. ευρώ από τη Meta, 12,5 εκατ. ευρώ από την X και περίπου 140 εκατ. ευρώ από το LinkedIn.

Τα ποσά αυτά αφορούν ολόκληρη την περίοδο που ερευνάται, από το 2015-2016 έως το 2021-2022, ανάλογα με την υπόθεση, αλλά η φορολογική ειδοποίηση που επιδόθηκε τώρα καλύπτει μόνο τα έτη για τα οποία οι απαιτήσεις πρόκειται να παραγραφούν, δηλαδή το 2015 και το 2016.

Υπόθεση ορόσημο

Παρόλο που οι φορολογικές απαιτήσεις είναι σχετικά μικρές για τις εν λόγω εταιρείες, η υπόθεση είναι σημαντική, καθώς βασίζεται στον τρόπο με τον οποίο τα κοινωνικά δίκτυα παρέχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες τους.

Οι ιταλικές φορολογικές αρχές υποστηρίζουν ότι οι εγγραφές χρηστών στις πλατφόρμες X, LinkedIn και Meta θα πρέπει να θεωρούνται φορολογητέες συναλλαγές, καθώς συνεπάγονται την ανταλλαγή ενός λογαριασμού μέλους με τα προσωπικά δεδομένα του χρήστη.

Σε δήλωσή της στο Reuters, η Meta ανέφερε ότι δεν θα σχολιάσει τις λεπτομέρειες της υπόθεσης, επαναλαμβάνοντας ότι συνεργάστηκε «πλήρως με τις αρχές όσον αφορά τις υποχρεώσεις μας βάσει της ευρωπαϊκής και τοπικής νομοθεσίας». Πρόσθεσε ότι η εταιρεία «διαφωνεί έντονα με την ιδέα ότι η παροχή πρόσβασης σε διαδικτυακές πλατφόρμες στους χρήστες θα πρέπει να υπόκειται σε ΦΠΑ».

Το LinkedIn δήλωσε ότι «δεν έχει κάτι να μοιραστεί αυτή τη στιγμή» ενώ το X δεν απάντησε σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό.

Η υπόθεση θα μπορούσε τελικά να επεκταθεί στην 27μελή Ευρωπαϊκή Ένωση, δεδομένου ότι ο ΦΠΑ είναι ένας εναρμονισμένος φόρος στην ΕΕ, και να οδηγήσει σε επανεξέταση του επιχειρηματικού μοντέλου της τεχνολογικής βιομηχανίας.

Σύμφωνα με αρκετούς ειδικούς που συμβουλεύτηκε το Reuters, η ιταλική προσέγγιση θα μπορούσε να επηρεάσει σχεδόν όλες τις εταιρείες, από αεροπορικές εταιρείες έως σούπερ μάρκετ και εκδότες, οι οποίοι συνδέουν την πρόσβαση σε δωρεάν υπηρεσίες στις ιστοσελίδες τους, με την αποδοχή των cookies παρακολούθησης από τους χρήστες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή