
Παρασκηνιακά διαπληκτίζονται με τους προμηθευτές τους οι κολοσσοί του λιανεμπορίου, Walmart και Target, σχετικά με τις προτεινόμενες αυξήσεις τιμών σε όλα τα είδη, από ταψιά για κέικ, τσάντες μεταφοράς και παιχνίδια μέχρι άλλα εμπορεύματα.
Το αποτέλεσμα των συνομιλιών τους θα καθορίσει πότε και κατά πόσο θα αυξηθούν οι τιμές των εμπορευμάτων – και ακόμη και ποια προϊόντα θα διατηρήσουν στα ράφια των καταστημάτων.
Λιανοπωλητές του μεγέθους αυτού, ισχυρίζονται ότι δεν μπορούν απλώς να αυξήσουν τις τιμές λιανικής χωρίς να χάσουν μερίδιο αγοράς και να αποξενώσουν τους Αμερικανούς αγοραστές. Η στάση τους οδηγεί σε συνεχείς διαπραγματεύσεις για την τιμολόγηση με τους προμηθευτές αγαθών, των οποίων το κόστος έχει εκτοξευθεί μετά τους δασμούς του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.

Πώς έχει πληγεί το εμπόριο
Στα είδη κουζίνας, ο David Dalquist, διευθύνων σύμβουλος της Nordic Ware, ενός μικρού κατασκευαστή μαγειρικών σκευών, έχει πληγεί σκληρά από τους δασμούς 25% του Τραμπ στις εισαγωγές αλουμινίου. Η εταιρεία του Dalquist με έδρα τη Μινεάπολη, αγοράζει αλουμίνιο σε κουλούρες των 5.000 λιβρών, τις οποίες χρησιμοποιεί για την κατασκευή ταψιών Bundt και άλλων προϊόντων.
Αλλά το γεγονός ότι το κόστος του έχει εκτοξευθεί κατά 5% έως 10%, λόγω των νέων δασμών που τέθηκαν σε εφαρμογή στις 12 Μαρτίου, τον δυσκολεύει να καθορίσει τώρα τις τιμές για τους λιανοπωλητές στη νέα σεζόν, η οποία κορυφώνεται αργότερα μέσα στο έτος και ιδιαίτερα στις εορταστικές περιστάσεις.
Οι περισσότεροι έμποροι λιανικής πώλησης απαιτούν ειδοποίηση 60 ημερών για οποιαδήποτε αύξηση των τιμών, όπως τόνισε ο Dalquist στο Reuters. «Δεν μπορούν απλά να αφήσουν τα προϊόντα με όποια τιμή θέλουν», είπε. «Εξετάζουν την όποια αύξηση και κάνουν τη δική τους ανάλυση για το αν είναι δικαιολογημένη ή μη, κάτι που οδηγεί σε μήνες καθυστέρησης στην εφαρμογή τους».
«Οι συζητήσεις μας με τους προμηθευτές έχουν ως στόχο να κάνουν τον σκοπό μας πραγματικότητα για εκατομμύρια πελάτες και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά μαζί τους για να βρούμε τον καλύτερο τρόπο να προχωρήσουμε σε αυτούς τους αβέβαιους καιρούς», ανέφερε η Walmart σε ανακοίνωσή της.
Ουδείς αναντικατάστατος
Στο λιανικό εμπόριο, σε αντίθεση με τη μεταποίηση, η διαδικασία εφαρμογής αυξήσεων τιμών είναι χρονοβόρα και επαχθής χάρη στις τυπικές συμβάσεις που χρησιμοποιούν οι λιανοπωλητές με τους προμηθευτές τους.
Για τους μεν δεύτερους, οι συναλλαγές με τη Walmart ήταν πάντα δύσκολες λόγω του μεγέθους της – παράγει περισσότερα από 446 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις στις Η.Π.Α. Επίσης, έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι θα εξετάζει εξονυχιστικά κάθε στοιχείο του κόστους πριν συμφωνήσει με την προτεινόμενη αύξηση των τιμών ενός προμηθευτή.
Το να κινδυνεύει ένας προμηθευτής να διώξει τα εμπορικά σήματα από τα ράφια της Walmart λόγω μιας διαφοράς για την τιμολόγηση, μπορεί να βλάψει τον ίδιο και όχι τον κολοσσό του retail. Κι αυτό καθώς όπως επισήμανε ξάλλου ο Dalquist στο Reuters, «αν οι λιανοπωλητές δεν συμφωνήσουν με τις αυξήσεις των τιμών, θα αντικαταστήσουν τα ταψιά της Bundt με αυτά που κατασκευάζει κάποιος άλλος. Επειδή τα σκεύη κουζίνας είναι μια κατηγορία με ευρύ φάσμα εναλλακτικών λύσεων σε χαμηλότερες τιμές, θα ήταν δύσκολο να αυξήσουμε τις τιμές και να μην δούμε εξασθένηση της ζήτησης των αγοραστών για το προϊόν μας στο σημερινό περιβάλλον».
H αβεβαιότητα που προκαλούν οι δασμοί του Τραμπ ενδέχεται να επιβαρύνουν τα κέρδη των αλυσίδων λιανεμπορίου
Στα αξεσουάρ, οι δασμοί 20% που επέβαλε ο Τραμπ στις εισαγωγές από την Κίνα νωρίτερα φέτος οδήγησαν την Kim Vaccarella, ιδρύτρια της Bogg Bag του Secaucus, New Jersey, να αυξήσει τις τιμές στις τσάντες της κατά 5 δολάρια. Η Bogg προμηθεύει πολύχρωμες τσάντες tote, που κατασκευάζονται στην Κίνα με πλαστικό υλικό που μοιάζει με Croc, στην Target, η οποία πουλάει την τσάντα αρχικού μεγέθους για 90 δολάρια.
Εκπρόσωπος της Target παρέπεμψε το Reuters σε σχόλια που έκαναν στελέχη της κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνάντησης με επενδυτές, στις αρχές Μαρτίου, όταν ο Rick Gomez, επικεφαλής του εμπορικού τμήματος της αλυσίδας, όνισε ότι είναι πολύ νωρίς για να πει κανείς πώς θα μπορούσαν να αλλάξουν οι τιμές ανά προϊόν, αλλά ότι η εταιρεία λιανικής πώλησης εξετάζει την τιμολόγηση ολιστικά.
Ποιος θα χάσει;
Οι διαπραγματεύσεις για τις τιμές που διεξάγονται τώρα μεταξύ κατασκευαστών και λιανοπωλητών έχουν ένα κρίσιμο σημείο, αυτό του ανταγωνισμού.
«Πριν καν ξεκινήσει κανείς τη συζήτηση για αύξηση των τιμών, πρέπει να καταλάβει τι κάνουν όλοι οι άλλοι», επισήμανε ο Fraser Townley, διευθύνων σύμβουλος της T2M, η οποία ειδικεύεται σε χειριστήρια βιντεοπαιχνιδιών.
«Ήμουν τυχερός», είπε, αναφερόμενος στις δικές του συναλλαγές με μεγάλους λιανοπωλητές- επειδή είχε ένα μοναδικό προϊόν: συσκευές που επιτρέπουν στον χρήστη να παίζει βιντεοπαιχνίδια σε κινητό τηλέφωνο χωρίς να χρειάζεται να ασχολείται με μικροσκοπικές οθόνες/κουμπιά.
Κανείς άλλος δεν προσέφερε ένα τόσο εξειδικευμένο προϊόν. «Αλλά αν ήμουν ένας από τους 100 κατασκευαστές τηλεοράσεων που προσπαθούσαν να βάλουν τις τηλεοράσεις τους στη Walmart, θα έλεγαν: “Έχω άλλους 99 που δεν θέλουν να ανεβάσουν τις τιμές»».
Έχει επίσης σημασία τι πωλούν αυτοί οι ανταγωνιστές, δήλωσε ο Townley. Ένας παγκόσμιος παραγωγός που πωλεί μια σειρά προϊόντων μέσω ενός μεγάλου λιανοπωλητή μπορεί να σκεφτεί ότι θα απορροφήσει τις απώλειες ή θα μειώσει τα κέρδη σε ένα προϊόν για να προστατεύσει άλλες επιχειρηματικές γραμμές – ή απλώς θα χρησιμοποιήσει την ευκαιρία να αυξήσει το δικό του μερίδιο αγοράς διατηρώντας τις τιμές του σταθερές».
Το λιανεμπόριο εμφανίζεται διχασμένο, με μεγάλους παίκτες όπως οι Skechers, Walmart, Etsy, να είναι είτε αισιόδοξοι είτε επιφυλακτικοί
Η κοινή ευθύνη
Στον τομέα των παιχνιδιών, ο διευθύνων σύμβουλος της MGA Entertainment, Isaac Larian, που κατασκευάζει κούκλες Bratz, εξήγησε επίσης πως η εταιρεία διαπραγματεύεται με τους λιανοπωλητές για την αύξηση των τιμών των παιχνιδιών που κατασκευάζονται στην Κίνα και η οποία θέλει να τεθεί σε ισχύ τον Απρίλιο. Τα παιχνίδια της MGA πωλούνται μεταξύ άλλων στις αλυσίδες Walmart και Target.
«Αυτή είναι η δουλειά των retailers – να αντιστέκονται και να λένε ότι δεν θέλουν κάποιοα αύξηση των τιμών και μας το έχουν πει αυτό, επειδή ο καταναλωτής είναι πολύ, πολύ πιεσμένος και αγχωμένος», συμπλήρωσε ο Larian.
Ωστόσο, δεν πιστεύει ότι θα μπορέσει να μετακυλήσει τους δασμούς 20% στους λιανοπωλητές ως αύξηση τιμών κατά 20%. «Θα έχουμε κοινή ευθύνη», δήλωσε. «Θα δεχτούμε χαμηλότερο περιθώριο κέρδους, αλλά το μισό κόστος των δασμών πρέπει να το μετακυλήσουμε με υψηλότερες τιμές χονδρικής στους λιανοπωλητές».


Latest News
![Oxford Economics: Βαρύς ο λογαριασμός των εμπορικών πολέμων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trump_alouminio-600x352.png)
Βαρύς ο λογαριασμός των εμπορικών πολέμων [γραφήματα]
Ο Ντόναλντ Τραμπ προχώρησε ταχύτατα στην υλοποίηση μιας εμπορικής ατζέντας που υπερέβαινε ακόμη και τις προεκλογικές εξαγγελίες του

Τα μπόνους των στελεχών της Goldman χαρακτηρίζονται «υπερβολικά» από την Glass Lewis
Η Glass Lewis συνιστά στους επενδυτές να ψηφίσουν κατά των μπόνους 80 εκατομμυρίων δολαρίων

Ένοχη για εξαπάτηση της JP Morgan - Τι ποινή μπορεί να αντιμετωπίσει
Ομοσπονδιακοί εισαγγελείς κατηγόρησαν την 32χρονη Τσάρλι Τζαβίς ότι «ψευδώς» διόγκωσε τον αριθμό των πελατών της εταιρείας της,

Τραμπ: Ανακαλεί τις άδειες των δυτικών ενεργειακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη Βενεζουέλα
Η κυβέρνηση Τραμπ αυξάνει την πίεση στη Βενεζουέλα

Οι αλλαγές που προτείνει η Ουκρανία στις νέες αιτιάσεις των ΗΠΑ - Πού βρίσκονται οι συνομιλίες
Η Ουκρανία ανησυχεί για τις νέες αιτιάσεις που προβάλλουν οι ΗΠΑ σχετικά με τη συμφωνία για τα ορυκτά

Gen Z VS millennials: Ποια γενιά θα κερδίσει τη μάχη των αθλητικών;
Η νέα αθόρυβη... αψιμαχία εξελίσσεται στο TikTok, με τη Gen Z να κατακρίνει ολοένα και περισσότερο τα εφαρμοστά σύνολα που καθόρισαν το στυλ των millennials

Υπό κινεζικό «μικροσκόπιο» η συμφωνία για την πώληση των λιμανιών του Παναμά
Η ρυθμιστική αρχή για τον ανταγωνισμό στην Κίνα εξετάζει εάν η πώληση θα παραβίαζε τους κανονισμούς ή θα περιόριζε τον ανταγωνισμό στις αγορές εγχώριας ναυτιλίας

Ο Τραμπ γονατίζει τα ευρωπαϊκά οινοποιεία μόνο με την απειλή των δασμών
Οι Ευρωπαίοι οινοπαραγωγοί καλούνται να διαχειριστούν τη μείωση της κατανάλωσης υπό την απειλή επιβολής δασμών 200%

Ινδία- ΗΠΑ: Σημειώνουν πρόοδο προς την επίτευξη εμπορικής συμφωνίας
Οι ΗΠΑ έχουν σήμερα εμπορικό έλλειμμα 45,6 δισ.δολαρίων με την Ινδία

Λούλα: Πρώτα θα διαπραγματευτούμε με τις ΗΠΑ – Μετά αντίποινα
Η διαπραγμάτευση θα είναι η πρώτη γραμμή άμυνας στους αμερικανικούς δασμούς λέει ο Λούλα