Δεν υπήρχε έλλειψη υπερβολής σχετικά με τα σχέδια της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ για ένα νέο γήπεδο 2 δισεκατομμυρίων λιρών στη συγκέντρωση παγκόσμιων επενδυτών και στη Γαλλική Ριβιέρα πριν από ένα δεκαπενθήμερο για την εμπορική έκθεση ακινήτων MIPIM.

Η προτεινόμενη αντικατάσταση του γηπέδου της Γιουνάιτεντ στο Όλντ Τράφορντ θα μπορούσε να προκαλέσει περισσότερη αναγέννηση από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2012, είπε ο πρώην επικεφαλής των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου Λόρδος Σεμπάστιαν Κόε, καθιστώντας το «το μεγαλύτερο πράγμα που έχει γίνει» στην Ευρώπη.

Ο δήμαρχος του ευρύτερου Μάντσεστερ Άντι Μπέρναμ είπε στους Financial Times ότι περίμενε περισσότερες από 200 εκατομμύρια λίρες σε κρατικές επενδύσεις στις μεταφορές για να επιτρέψει την κατασκευή του σταδίου και να ξεκλειδώσει ένα τοπικό πρόγραμμα ανάπλασης «που επισκιάζει όλα τα άλλα».

Ο σύλλογος της Premier League και οι υψηλού προφίλ υποστηρικτές του οραματίζονται 17.000 νέα σπίτια γύρω από ένα πανύψηλο στάδιο 100.000 θέσεων, σχεδιασμένο από τον Νόρμαν Φόστερ. Η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς βλέπει το λεγόμενο «Νιού Τράφορντ» ως ένα από τα μεγάλα στοιχήματά της για την τόνωση της ανάπτυξης εκτός Λονδίνου.

Ολντ Τράφορντ

Αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με τις προτάσεις

Μεταξύ των πιο σημαντικών είναι τα 2 δισεκατομμύρια λίρες που χρειάζεται να συγκεντρώσει ο σύλλογος για να αντικαταστήσει το ιστορικό αλλά άθλιο γήπεδο του Ολντ Τράφορντ 74.000 θέσεων, στα δυτικά του κέντρου της πόλης του Μάντσεστερ.

Στις Κάννες, η διευθύνουσα σύμβουλος της Γιουνάιτεντ, Κολέτ Ρος, επέμεινε ότι υπήρξε σημαντικό ενδιαφέρον για επένδυση στο νέο στάδιο, όπως είπε στους Financial Times, αλλά ο Άντι Γκριν, εκπρόσωπος οικονομικών στο Manchester United Supporters Trust και επικεφαλής επενδύσεων στην εταιρεία ιδιωτικών μετοχών Rockpool Investments, χαιρέτισε την πρόταση, αλλά είπε ότι η χρηματοδότηση περιπλέκει το ζήτημα.

«Έχουν χρέος 731 εκατομμυρίων λιρών, συν 291 εκατομμυρίων λιρών που οφείλονται σε άλλους συλλόγους», είπε για τη Γιουνάιτεντ. «Το χρέος είναι εξασφαλισμένο απολύτως από τα πάντα, επομένως μπορούν να δανειστούν και άλλο μόνο αναχρηματοδοτώντας τα χρέη που έχουν».

Ως εκ τούτου, ο σύλλογος ξεκινά από «αρκετά κακή θέση» σε σύγκριση με την Τότεναμ, είπε, η οποία δανείστηκε για να χτίσει το νέο της γήπεδο αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων λιρών αφού ξεκίνησε χωρίς καθόλου χρέος.

Που θα βρεθούν χρήματα

Τα δικαιώματα ονομασίας για το νέο γήπεδο θα βοηθούσαν στη συγκέντρωση μετρητών, είπε ο Γκριν, ενώ τα κέρδη από την ανάπλαση ακινήτων στη γύρω περιοχή θα μπορούσαν θεωρητικά να διευκολύνουν τον δανεισμό σημαντικών ποσών.

Ωστόσο, αυτά τα πιθανά κέρδη ιδιοκτησίας παραμένουν «εντελώς ασαφή», είπε.

Το κλειδί για τον φιλόδοξο σχεδιασμό του σταδίου είναι η μετεγκατάσταση της σιδηροδρομικής εταιρείας Freightliner που βρίσκεται δίπλα στο γήπεδο.

Ο όμιλος εμπορευμάτων καταλαμβάνει γη στα δυτικά του σημερινού σταδίου Old Trafford, στο οποίο ο σύλλογος θέλει να επεκταθεί. Πηγές είπαν ότι η Γιουνάιτεντ θα μπορούσε να χτίσει γήπεδο αλλού, αλλά θα ήταν πιο δύσκολο και όχι τόσο εντυπωσιακό όσο αυτό που προτείνεται αυτή τη στιγμή.

Τα 200 εκατομμύρια λίρες σε κρατική χρηματοδότηση που ζητάει ο  Μπέρνχαμ και ο σύλλογος θα χρηματοδοτούσε τη μετακίνηση της Freightliner 25 μίλια μακριά στον κόμβο logistics ILP North στο St Helen’s, Merseyside.

Η κίνηση θα δημιουργούσε χώρο για το νέο στάδιο, υποστηρίζουν, και θα έβγαζε εμπορευματικά τρένα από τον πολυσύχναστο διάδρομο Castlefield του Μάντσεστερ.

Εμπειρογνώμονες μεταφορών είπαν στους Financial Times ότι η αλλαγή δρομολόγησης της εμπορευματικής κυκλοφορίας θα απελευθέρωνε πράγματι λίγο χώρο μέσω του Castlefield, αλλά δεν είναι σαφές πώς το επιπλέον φορτίο θα επηρεάσει την πολυσύχναστη κεντρική γραμμή West Coast, που συνδέει το Λονδίνο, το Μπέρμιγχαμ, το Μάντσεστερ, το Λίβερπουλ και τη Γλασκώβη. Manchester United

Το χρονοδιάγραμμα παραμένει ασαφές

Ενώ η Ρος είπε στις Κάννες ότι το γήπεδο θα κατασκευαστεί μέσα σε πέντε έως έξι χρόνια χρησιμοποιώντας μια αρθρωτή διαδικασία κατασκευής, η διαδικασία σχεδιασμού και η δημόσια έρευνα που απαιτούνται για τον νέο κόμβο εμπορευμάτων στην Αγία Ελένη αναμένεται να διαρκέσουν έως το 2029.

Πηγή της Γιουνάιτεντ είπε ότι η κατασκευή του σταδίου θα μπορούσε να ξεκινήσει πριν από την πλήρη μετεγκατάσταση της Freightliner, ωστόσο, μέσω της χρήσης μιας «βραχυπρόθεσμης ανταλλαγής γης».

Παρά το γεγονός ότι δεν επιδιώκεται δημόσια χρηματοδότηση για το ίδιο το γήπεδο, οι επικριτές εξακολουθούν να πιστεύουν το ότι  η κυβέρνηση βοηθά ένα κλαμπ που ανήκει στον Σερτζιμ Ράντκλιφ, τον δισεκατομμυριούχο ιδρυτή της ομάδας χημικών Ineos που κατοικεί στο Μονακό για φορολογικούς σκοπούς, είναι τοξικό στο τρέχον κλίμα.

Μιλώντας στους FT στις Κάννες, ο Κοε επέμεινε ότι το σχέδιο θα ήταν οικονομικά μετασχηματιστικό, υποστηρίζοντας ότι θα ήταν το πρώτο πρόγραμμα ανάπτυξης του είδους του από το ποδόσφαιρο.

«Με όλο τον σεβασμό πολλά από τα γήπεδα που έχουν κατασκευαστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο, είναι απλώς γήπεδα», είπε, αναφερόμενος στα Emirates της Άρσεναλ και στο νέο γήπεδο της Τότεναμ.

Τα σχέδια για το Old Trafford είναι πολύ πιο φιλόδοξα, είπε ο Κοε. Ο σύλλογος ισχυρίζεται ότι 92.000 θέσεις εργασίας θα μπορούσαν να δημιουργηθούν από το έργο, υπερδιπλάσιες από εκείνες που εργάζονται στο παρακείμενο βιομηχανικό κέντρο του Trafford Park.

Ο Κοε είπε ότι είχε μιλήσει απευθείας με τον πρωθυπουργό Στάρμερ για τα σχέδια και έλαβε «πολύ καλές, υποστηρικτικές παρατηρήσεις» από το γραφείο της Ριβς.

«Πρέπει πραγματικά να αναγνωριστεί ότι το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα πίσω από το στάδιο πάει πολύ βαθιά».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport