
Προσφορά εξαγοράς ύψους 1,3 δισ. ευρώ υπέβαλε η MediaForEurope (MFE) του Σίλβιο Μπερλουσκόνι για την ProSieben, τον γερμανικό ραδιοτηλεοπτικό οργανισμό, επιχειρώντας τη δημιουργία πανευρωπαϊκού ραδιοτηλεοπτικού φορέα.
Έτσι μετά την Ιταλία και την Ισπανία όπου ο τηλεοπτικός όμιλος που ιδρύθηκε από τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι, διατηρεί τηλεοπτικά κανάλια, αποφάσισε να μεγιστοποιήσει την είσοδό του και στη γερμανική αγορά.
Κι αυτό καθώς η MFE, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην οικογένεια του εκλιπόντος Ιταλού πρωθυπουργού και είναι ήδη ο μεγαλύτερος μέτοχος της ProSieben, υπέβαλε προσφορά για τη γερμανική εταιρεία αξίας περίπου 5,7 ευρώ ανά μετοχή, σύμφωνα με τους Financial Times. Κίνηση που θα αποτιμούσε τη μετοχή του ραδιοτηλεοπτικού φορέα σε περίπου 1,3 δισ. ευρώ.
Οι FT είχαν ήδη αναφέρει ότι η MFE επρόκειτο να υποβάλει προσφορά, με τις πρώτες ενδείξεις να κάνουν την εμφάνισή τους ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 2000
Η MFE, η οποία δεν αποκάλυψε την αξία της προσφοράς της, τόνισε ότι η πρότασή της σε μετρητά και μετοχές αντιστοιχούσε στη μέση τιμή διαπραγμάτευσης της ProSieben τους τελευταίους τρεις μήνες, η οποία είναι το ελάχιστο επίπεδο που απαιτείται από τις γερμανικές ρυθμιστικές αρχές.
Η ProSieben διευκρίνισε πως αναμένει η μέση τιμή της μετοχής της κατά τη διάρκεια των τριών μηνών να διαμορφωθεί στα 5,75 ευρώ. Η τιμή της μετοχής της έκλεισε στα 6,53 ευρώ την Τετάρτη, σημειώνοντας άνοδο 1,3%.
Σκέψεις από το 2006
Η κίνηση της οικογένειας Μπερλουσκόνι δεν ήταν ξαφνική, καθώς οι Financial Times είχαν ήδη αναφέρει ότι η MFE επρόκειτο να υποβάλει προσφορά.
Ο ιταλικός όμιλος μέσων ενημέρωσης παρακολουθεί εδώ και καιρό την ProSieben, σταθμίζοντας μια εξαγορά ήδη από το 2006. Η MFE κατέχει το 29% της ProSieben, η οποία εκπέμπει στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία και φιλοξενεί εκπομπές όπως το «Germany’s Next Topmodel».
Ο όμιλος σημείωσε ότι «ανέλαβε ανέκκλητη δέσμευση με έναν υφιστάμενο μέτοχο» της ProSieben να αποδεχθεί την προσφορά.
Αυτό θα αύξανε το μερίδιο της MFE στην ProSieben σε πάνω από 30% και σύμφωνα με τους γερμανικούς κανονισμούς, απαιτεί από τον ιταλικό όμιλο να υποβάλει προσφορά για την εξαγορά των υπόλοιπων μετόχων της εταιρείας.
Η εταιρεία του Μπερλουσκόνι επισήμανε ότι «αποφάσισε να αυξήσει περαιτέρω τη συμμετοχή της στην ProSieben και, κατά συνέπεια, τη μακροπρόθεσμη επένδυση και δέσμευσή της στην ProSieben με σκοπό να συμβάλει πιο ενεργά στην ανάπτυξη της στρατηγικής κατεύθυνσης του γερμανικού φορέα στο μέλλον».
Από την πλευρά της, η ProSieben δήλωσε ότι η εκτελεστική ομάδα και το εποπτικό της συμβούλιο θα «εξετάσουν προσεκτικά την προσφορά μετά τη δημοσίευση του εγγράφου της προσφοράς» και στη συνέχεια θα απαντήσουν.
Ο υιός Μπερλουσκόνι βλέπει την ευρωπαϊκή επέκταση ως απάντηση στην αυξανόμενη κυριαρχία των αμερικανικών κολοσσών streaming, όπως το Netflix
Η στρατηγική της MFE
Εάν η προσφορά της MFE γίνει αποδεκτή από τους άλλους μετόχους της ProSieben, θα δώσει στον ιταλικό όμιλο – ο οποίος διαθέτει επίσης τηλεοπτικά κανάλια στην Ιταλία και την Ισπανία – ένα έρεισμα στη μεγάλη γερμανόφωνη αγορά.
Θα υλοποιούσε επίσης τη φιλοδοξία του διευθύνοντος συμβούλου της MFE, Πιερ Σίλβιο Μπερλουσκόνι, γιου του εκλιπόντος πρώην Ιταλού πρωθυπουργού που ίδρυσε την εταιρεία το 1987, να αναλάβει την ProSieben και να κοιτάξει ακόμη πιο μπροστά, σε ένα ενιαίο ευρωπαϊκό επίπεδο.
Σύμφωνα και με το Reuters, εξάλλου, ο υιός Μπερλουσκόνι βλέπει την ευρωπαϊκή επέκταση ως απάντηση στην αυξανόμενη κυριαρχία των αμερικανικών κολοσσών streaming, όπως το Netflix, και την ανακαεύθυνση των διαφημιστικών προϋπολογισμών σε τεχνολογικές δυνάμεις όπως το Facebook και η Google.
Ο γερμανικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας ανακοίνωσε την πώληση δύο περιουσιακών στοιχείων πέραν της βασικής του ψυχαγωγικής δραστηριότητας – του ιστότοπου σύγκρισης τιμών Verivox και ενός μεριδίου στην πλατφόρμα ευεξίας Urban Sports Club – κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Αυτά ήταν βήματα για τα οποία είχε πιέσει η MFE, ακόμη και όταν διέψευσε ότι ετοιμάζεται για προσφορά εξαγοράς.


Latest News

Ο πόλεμος στην Ουκρανία συμβάλλει στην ανάπτυξη της βιομηχανικής ζώνης της Ρωσίας
Στη Ρωσία, οι λιανοπωλητές σπεύδουν να επεκταθούν στη βιομηχανική ζώνη της χώρας, που τροφοδοτείται από την πολεμική μηχανή

Αποφασίζομεν και διατάσσομεν... Οι γαλλικές εταιρείες, οι ΗΠΑ και το DEI
Οι ΗΠΑ θέλουν να επεκταθεί η ισχύς του εκτελεστικού διατάγματος κατά της διαφορετικότητας και εκτός της χώρας, διατάζοντας τις γαλλικές εταιρείες να συμμορφωθούν

Ισχύς εν τη ενώσει - Κίνα, Ιαπωνία, Ν. Κορέα κάνουν έκκληση για ελεύθερο εμπόριο
Οι δασμοί 25% των ΗΠΑ στις εισαγωγές αυτοκινήτων θα τεθούν σε ισχύ στις 12:01 π.μ. ώρα Ουάσινγκτον στις 3 Απριλίου - Η αντίδραση από Κίνα, Ιαπωνία, Ν. Κορέα

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Με τη βοήθεια της... Μπιγιονσέ, όλα θα πάνε καλά - Το πλάνο της Levi's
Η συνεργασία Levi's με Μπιγιονσέ, απάντηση στην επιφυλακτικότητα των καταναλωτών - Ο ρόλος του γυναικείου κοινού

Κάθε του εμφάνιση και δεκάδες ειδήσεις - Τι είπε ο Τραμπ στο NBC
Σε συνέντευξή του στο NBC News, ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε επίσης ότι δεν θα απέλυε κανέναν που συμμετείχε στη συνομιλία στο Signal

Χρυσές αλυσίδες και ζιβάγκο - Το στυλ επτά γκουρού της τεχνολογίας
Οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας μάς χάρισαν μερικά από τα πιο σπουδαία προϊόντα τεχνολογίας του κόσμου - και το έκαναν με ένα ιδιαίτερο στυλ, όμορφο, μέτριο ή και ακαλαίσθητο

Ήρθε για να μείνει - Το blockchain, οι εφαρμογές του και οι προκλήσεις
Το blockchain είναι μια τεχνολογία που έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις συναλλαγές

Κυβερνούν οι... απάτες - Γιατί οι ΗΠΑ χάνουν μισό τρισ. δολ. ετησίως
Ειδική σε θέματα διαθοράς από το Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν των ΗΠΑ, δίνει τα πρώτα σημάδια μετατροπής της αμερικανικής δημοκρατίας σε κλεπτοκρατία.

Πόσο πιστοί μένουν οι καναλωτές στα brands; Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Σύμφωνα με την νέα έρευνα της EY «EY Future Consumer Index», οι καταναλωτές απομακρύνονται από τα brands, καθώς δοκιμάζεται η αφοσίωσή τους